• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Schuberth C2 -kokemuksia? Tässä yksi...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
On todella meluisa kypärä (juu, ei osu pleksin reunan pyörteisiin),

Höpö höpö, jos afrikkalaisella ajat niin varmasti osuu
wink.gif
Nousepa seisomaan tapeilla niin sitten voit sanoa olevasti vapaassa ilmassa ja ettei pleksin pyörteet vaikuta. Edesmenneessä afrikkalaisessa pyörteetön kohta löytyi vain suoraan pleksin takaa muutaman sentin päästä.

Toden totta ei ole sähkösäätöpleksillä varustetussa Pannarissakaan vapaata ilmavirtausta muuten kuin seistessä.
Tosin pleksi ylhäällä ei juuri mitään meteliä tule mutta pleksi alhaalla jo melkoinen meteli.
Nousepa seisomaan niin on "toinen ääni (hiljainen) kellossa"  
idea3.gif

Tuli juuri tänään ihan kokeilumielessä testattua ja seistessä oli todella hiljainen (voi olla joku muukin tosin!?). Toinen potta on Shoei J-Gear avopotta eikä sitä tosiaan voi verrata C2:n äänettömyyteen seistessäkään.
Nyt alkoi sitten kaikki pienetkin äänet kuulua kypärän sisällä joita ei ennen noteerattu lainkaan; ei kai edes kuullut meteliltä!? Leukatuuletusluukun avauskin lisäsi jo selvästi kohinaa.

Itsellä ollut consepti ja C2. Ei ollut kummankaan kanssa mitään ongelmia. Ainut mikä pisti Conseptin kanssa mietityttämään kun leukasuoja on leussa kiinni ajettaessa motarilla. Tosin pyöräkin oli katteeton.

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kävin tänään ostamassa Schubertin S-1, ja ei voi kun hymyillä kun ajaa.

Vanhan Arain sais heittää ... sanonko minne....

Istuu päähän, on hiljainen, hyvännäköinen...aaah.

Paras kypärä mihin olen törmännyt, ja koko  kesän olen etsinyt. Testannut jos jonkin moista pottaa, kaikista hintaluokista.

inlove.gif
062802moto_prv.gif

C2:nen on ainakin paljon hiljaisemi kuin Consept ja käsittämättömän paljon hiljaisempi kuin muutaman vuoden takainen bmw-kypärä - joka tietääkseni oli schuberthin valmistanma sekin. Ja tietääkseni muutenkin hiljaisimmasta päästä muihin avattaviin verrattuna.

Eikä visiirin reunalla oleva ilmastointiräppänä mulla aiheuta minkäänlaista melun lisäystä. Räppänä auki ajelen oikeastaan aina..
Ei myöskään päälaella oleva aukko metelöi, vaikkakin sen toiminta on mennyt hieman jäykäksi. Olisko sulla mennyt sinne joku roska, joka aiheuttaa ääntä?

Avausmekanismiakaan en koe mitenkään hankalaksi, vaan saataahan se tosiaan paksut hanskat kädessä sitä ollakin.. En tosin mielellään käytä edes kalvohaskoja, sillä ne hiostaa ja mielestäni ohuemmilla ja kalvottomilla hanskoilla on mukavampi ajella muutenkin. Jotenkin parempi tuntuma.. Niin, onhan tuossa mun mopossa kahvalämppärit, eli ohuemmillakin pärjää aika pitkälle.

Aurinkovisiirin toteutus..? Ei mitään ongelmaa - ei conseptin, eikä C2:sen kanssa. Ongelma syntyy tietääkseni silloin, kun sulkee aurinkovisiirin sormin työntämällä. Kun käyttää sitä nappulaa, niin ei tule ongelmia, ei ainakaan mulle ole tullut. Tosin 5 vasta kesää suupertteja on ollut.

Mulla ei ollu C2:sen kanssa mitään muuta ongelmaa, kuin sen istuvuus päähän ensi alkuun. Otsassa oli pari pientä kohtaa, jotka painoi päätä niin maan vietävästi ja leukajuttu oli alkuun ahdas ja outo. Vaan otsankohdalta kun hieman peukalolla painoin niitä paria paikkaa, niin antoihan se styroksi periksi ja ongelma loppui. Leukasuoja muotoutui sitte käytössä, eikä ole alun jälkeen vaivannut.

Enempi huono ostos se consepti oli aikoinaan. Ei siinäkään muuten mitään, mutta suhinat oli liikaa ja tulppia sai käyttää aina maantiellä. Nykyisen kanssa tulpat on unohtuneet.

Niin joo, ihan kokemuksesta
withstupid.gif
tiedän, että ne huurteenestoominaisuudet heikkenee, jos visiirin sisäpintaa pesee pesuaineella. Ja jos haluaa hävittää moiset ominaisuudet kokonaan, niin silloin kannataa voidella sisäpintaan jotain huurtumisen estoainetta. Sisäpintaa saa pestä vain ja ainoastaan vedellä, kertoi Tokimoton myyjä.

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kävin tänään ostamassa Schubertin S-1, ja ei voi kun hymyillä kun ajaa.

Vanhan Arain sais heittää ... sanonko minne....

Istuu päähän, on hiljainen, hyvännäköinen...aaah.

Paras kypärä mihin olen törmännyt, ja koko  kesän olen etsinyt. Testannut jos jonkin moista pottaa, kaikista hintaluokista.

inlove.gif
062802moto_prv.gif
Oon kanssa tykänny S1:stä. Piti ostaa heti kaksin kappalein. Saa sit väriä vaihdella mielen mukaan.

Aluksi hippasen tiukka vetästä päähän. Korvakoruista joutu luopumaan vähäksi aikaa, mutta sattumalta yhdellä shoppailuturneella löyty tillalle paremmat.  
tounge.gif

Yli 20kkm ajeltu ja hyvä on potta!
Aiemmin oli BMW:n System 4 ja Suupertti on merkittävästi parempi.

Tyyppivikana C2:ssa on automaatti-irtoava päälaen sisäpehmuste.
Pistin piruuttani takuu korjaukseen Saksaan.
Korjaus kesti 1kk ja sen jälkeen on pysynyt kalotti paikoillaan.
-Vinguin tietysti korjauksen ajaksi C2:n käyttööni.
Ja FogCity:n kalvo visiirin sisäpinnalle niin ei tarvitse huurtumisen kanssa tuskastella.

Äänitason kanssa ei valittamista, sopii mun mopon visiirin ja pituuteni kanssa hyvin.

Itsellä oli ensin concept johon olin tyytyväinen, kolarin jälkeen C2, joka on kyllä vähän painavempi kuin concept mutta muuten sopivampi päähän. Melu ei kummassakaan häirinnyt, mutta tuossa huomasin ovelan asian. Kun laitan musiikkia soimaan Autocomin kautta niin tuntuu kuin kypärämelu katoaisi, ei tarvitse edes kovaa soittaa. Toimiiko tuo vähän kuin ne 'aktiiviset kuulosuojaimet'? Visiirin ulkopintaan olen laittanut 5sateesta litkua, voi ajaa jopa sumulla kun vesi pisaroituu ja vierii pois visiirin pinnasta. Kolarin jälkeen olin tyytyväinen kun oli avattava kypärä, eipä tarvinnut niskaa venyttää kun ottivat kypärän päästä onnettomuus paikalla.
cool.gif

Itellä on keikkunu concept pari kesää päässä, ja pari viritystä oon tehny että on hiljentyny. Ensin otin pois sen joutavan kotelon johon muka pitäis puhelinnumeroita laittaa, ja toisena pyörästä pleksi veke. Tulppia on silti pakko pitää kun putket mökää sen verran
wink.gif
Huurtuminen on kyllä ollu legendaarista alusta alkaen...

S1:n ostin minäkin. Verrattuna aiempaan edestä avattavaan pottaan (ei Schubert) ero on huima.  Kun en käytä silmälaseja, niin ajattelin että S1:n olisi mukavampi ajossa kuin Ceet. Ja on kyllä tosi hyvä kypärä... enpä parempaa ole vielä kokeillut.    
sport05.gif

edit:  tää voi olla poliittinen itsemurha sanoa täällä, mutta ensimmäinen asia minkä S1:n kanssa tein oli jynssätä kuuman veden kanssa ohut "muovimainen" kalvo visiirin _sisäpuolelta_ pois. Visiiri kun huurtui minusta liikaa, ja tutkittuani pintaa totesin siinä Einsteinin ottein olevan em. viritelmän, jota en aluksi huomannut. Voi olla että oli huurteenestoon tarkoitettu kalvo, suojaava kalvo tms. - en tosiaan tiedä. Nyt kypärä toimii kuitenkin kuin unelma, mukaan lukien huurtumattomuus...

edit 2: ja skeidaa kanssa, huurtuu vieläkin... ja paljon
veryangry.gif

Minulla on S1 ja nyt kun olen katellut kavereitten muun merkkisiä kypäriä (etenkin kuvissa) niin oonpa ihmetellyt et miks hiivatissa toi suupertti on iso kuin taikinatiinu. En ole mikään hentonen akka mut kypärä näyttää todella koomiselta päässä.

Joo, täytyy myöntää, et on se C2:n koko ollut aikamoinen yllätys. Miun mopon takaboksiin mahtuu normaalisti kaksi pottaa ja hyvin mahtuu boksi kiinni. Mutta eipä mahdu C2:n kanssa toinen potta. On sen verran korkea tuo C2, että ei mahdu boksin kansi kiinni.
033102ass_1_prv.gif

Onkohan sillä kypärän isoudella jotain merkitystä turvallisuuteen, onks siellä sisällä paremmat suojat?. Mulla ei ole mitään vertailukohdetta muuta kuin et on tyhmän näköinen.

edit: tää voi olla poliittinen itsemurha sanoa täällä, mutta ensimmäinen asia minkä S1:n kanssa tein oli jynssätä kuuman veden kanssa ohut "muovimainen" kalvo visiirin _sisäpuolelta_ pois.
Olet hinkannut pois huurteenestokalvon. S1 visiirien (kalvon) kanssa on ollut ongelmia muillakin. Irtoaa, huurtuu, on samea ja vastaantulevien valot muodostavat ikään kuin sädekehän.
Takuuseen saa uuden, kunhan vaan vaivautuu vaatimaan..

Back