• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Schubert C2 leukaosa irti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aspirin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saako Schubertin C2 -kypärästä leukaosan irroitettua ja laitettua takaisin helposti? Ei tarvitsisi ostaa erikseen umpikypärää ja avokypärää, jos välillä mieli tekisi ajaa naama paljaana.

Vaikka saisikin, niin tuntuu vähän kyseenalaiselta ruveta irrottamaan. Olen kohtalaisen varma, etteivät ole suojaus ja kestävyys mittauksiaan tehneet C2-kypärällä ilman leukaosaa. Eli epäilen, täyttääkö kypärä tehtäväänsä tuossa kunnossa.

Ainakin varoittelevat kypärän ohjelappusessa, ettei sillä saa edes ajaa leukaosa ylös nostettuna. No tähän varmaan on lisäsyynä aerodynaamisten ominaisuuksien muuttuminen siten, että niska voi retkahtaa.

Mitä tuota omaa C2:ta katselen niin luulenpa, että se olisi sangen typerän näköinen avokypäräksi "muunnettuna". Jos se nyt on kriteeri...
Luulen että aika epäkäytännöllistä olisi, kun ei se ole tarkoitettu äkkiseltään käyttäjän purettavaksi
nixweiss.gif

Osta joku hyvä umpi potta kovaan ajoon ja joku halvempi avo kaupunkiin.

Koklasin itsekkin viime suvena avo pottaa Caberg Breeze, mutta jotenkin kun oli C2seen tottunut niin avo ei oikein tuntunut hyvältä. Vaikka valmistaja kielsikin niin C2sella kaupungissa kurvailin leukalevy ylhäällä.

Viime talvena hommasin S1sen ja olen ollut oikeeseen umpikypärään varsin tyytyväinen. Scala Riderkin istu tohon S1seen helpolla ja radioo kuuntelee sujuvasti tonne +100km/h nopeuksiin ja puhelimenkin kuulee tonne 100 km/h vauhtiin.

Hommaa Shark Evoline vaikka kakkoskypäräksi niin ei tarvi alkaa purkamaan mitään, siinä leukaosa taipuu aivan taakse.
Joo, tuota Sharkkia olen katsonyt myös. Ratkaisu vaikuttaa ihan toimivalta. Harmi vaan kypärää ei vielä saa Suomesta; Hanxilla lupailtiin kypärän saapuvan hyllyyn vasta 20.5.!!
Tilasin omani ulkomailta, arvelinkin että Suomeen saaminen kestää. Kokemuksia parilta lenkiltä: äänekkäämpi kuin Schuberth, leukaosan alta vetää ja visiirissä ei ole kuin kolme asentoa (kiinni, hiukan raollaan ja täysin auki) eli siinä miinukset. Plussaa tulee tuosta monikäyttöisyydestä, ulkonäöstä ja istuvuudesta. Tuo leukaosan alta tuleva vetokin on kakspiippunen juttu, kesäkuumilla varmasti pelkkää plussaa.

Omani hankin juurikin kesäkäyttöä ajatellen, Concepti pysyy edelleen alku- ja loppukauden viileillä käytössä.

Back