Savu vai täysin tumma visiiri?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jartsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Oulu
Aurinkolasien kanssa ei jaksa taistella niin pitäisi ostaa tummennettu visiiri. Kumpi olisi mielestänne parempi ostos? Näkeekö tuolla tummemmalla versiolla pilvisemmällä säällä? Ideana olisi kuitenkin tarpeentullen kuljettaa myös kirkasta visiiriä mukana, vaihto kun on suht nopea toimenpide.

Niin ja sanokaapas fiksummat, että suojaako noi modatut visiirit (tummenetut tms.) muulta kuin kirkkaudelta. Siis estääkö ne yhtään uv-säteilyn etenemistä silmään, kuten aurinkolasit tekevät?

Mulla ainakin on shoein tumma(sininenpeili) taitaa olla tummimmasta päästä... päiväl tosi hyvä vaik olis pilvinenki päivä, mut ei sillä oikei hyvin nää pimeellä  
confused_orig.gif
Mutta jaksa kikkailla vaihtoa niin tulee ajettuu sillä yölläkin vaik olis hyllyssä kirkaskin.

Mulla myös tosi tumma visiiri Araissa. Aurinkoisilla keleillä aivan YYberhyvä, mutta hämärissä ei tahdo nähdä kunnolla. Pimeässä ei sitten näe mitään, mutta se nyt ei haittaa kun silloin "ajellaan" vain makkuushuoneen puolella
tounge.gif

UV-säteilystä ja sen suodatuksesta ei ole mitään tietoa eikä jaksa kyllä vähempää kiinnostaakaan.

Tänään olisi tarkoitus käydä ostamassa Araihin tummennettu visiiri tai tummennettu pinlock kalvo(jos on). Toi uv-säteilyn suodatus on kyllä ihan hyvä pointti, koska useinhan sitä ajetaan suoraan aurinkoa vasten. Tähän asti olen tsempannut reiskoilla ja niiden kanssa aurinkoa vasten ajaminen on ollut ok. Eli mitenkähän tän asian laita on? Toivottavasti myyjäliike tietää tästä
smile_org.gif

Shoei:ssa hopea irdiumi, ja yleensä aina kypärässä paikallaan, ja hyvin pärjää, voin suositella.
smile_org.gif

Tänään olisi tarkoitus käydä ostamassa Araihin tummennettu visiiri tai tummennettu pinlock kalvo(jos on). Toi uv-säteilyn suodatus on kyllä ihan hyvä pointti, koska useinhan sitä ajetaan suoraan aurinkoa vasten. Tähän asti olen tsempannut reiskoilla ja niiden kanssa aurinkoa vasten ajaminen on ollut ok. Eli mitenkähän tän asian laita on? Toivottavasti myyjäliike tietää tästä
smile_org.gif
Pikkuisen kun tilttaa päätä alaviistoon niin sinnehän se mollukka jää katveeseen. Tämä ei tietysti toimi jos ollaan keskiyön auringon ajelulla.

Itse taidan kyllä jättää juhannusajelut väliin ja keskittyä johonkin turvallisempaan ja mukavampaan. Eikös veneily ole juhannuksena aika suosittua? Järvelle siis!

Itse otin käyttöön shopista ostamani ProGrip:n tummenevan antifog-kalvon ja olen ollut jopa yllättävän tyytyväinen tekemääni valtavaan 15€ sjoitukseen. Huurtumiset ovat historiaa eikä niitä pelkäämiäni heijastuksia nyt niin häiritsevästi tullut ja pärjää pilvisemmälläkin säällä. Ei tarvitse enää leikkiä noilla aurinkolaseilla...

Niin ja sanokaapas fiksummat, että suojaako noi modatut visiirit (tummenetut tms.) muulta kuin kirkkaudelta. Siis estääkö ne yhtään uv-säteilyn etenemistä silmään, kuten aurinkolasit tekevät?
Itse ostin uuden Arain oston yhteydessä savuvisiirin. Heti kun alkaa hämärtämään on syytä työntää mopo talliin tai laittaa kirkas visiiri paikalleen...

Aurinko keleillä ei ole savuvisiirin voittanutta "ehkä se tumma peili on yhtä hyvä, tosin kalliimpi". Kestää tuijotella aurinkoa suoraan päin, eikä häikäise. 70 € makso.

ns. kakkospottaan otin "teini-iridiumin", yllättävän hyvä niin aurinkoisella kuin pilviselläkin säällä. Pimeällä en ole kokeillut (enkä taida kokeillakaan).

Itse otin käyttöön shopista ostamani ProGrip:n tummenevan antifog-kalvon ja olen ollut jopa yllättävän tyytyväinen tekemääni valtavaan 15€ sjoitukseen. Huurtumiset ovat historiaa eikä niitä pelkäämiäni heijastuksia nyt niin häiritsevästi tullut ja pärjää pilvisemmälläkin säällä. Ei tarvitse enää leikkiä noilla aurinkolaseilla...
tuota...kuinkas nopiasti se reagoi eli tummenoo kun rupiaa aurinko paistaan ja tummeneeko sit riittävästi??

niin ja ihan baitöweinä:mulla on araissa niinkin tumma visiiri kuin vain markkinoilta saa (ennenhän sai niinkin tummia että hyvä jos aurinkoisella säällä eteensä näki)  ja ihan hyvin sillä oon pärjänny,joskin ihan säkkipimeässä on vähän näkyvyys "heikolla" meiningillä  
wink.gif

Öh, iridiumin tilasin joululahjaksi ja savuvisiiri tuli. Tuossa nyt kun on tullut ajeltua niin se on kyllä hemmetin hyvä. Näkee päivällä tosihyvin silmiä siristämättä. Sitä en tiedä kuin se käyttäytyy pimeemmällä, mutta ainakin tuntuu siltä, että se voi toimia silloinkin ihan ok. Ääni siis savuvisiirille (ei nää potan sisälle, mut näkee hyvin pihalle)

tuota...kuinkas nopiasti se reagoi eli tummenoo kun rupiaa aurinko paistaan ja tummeneeko sit riittävästi??
Hieman vaikea sanoa tuosta nopeudesta, tuskin se ihan salamana toimii mutta vaihtelevissakin olosuhteissa se ei ole ainakaan häirinnyt meikäläistä. Hieman enemmän se saisi tummua joten jos haet oikeasti tummaa vaihtoehtoa tuo ei ehkä ole sinulle mutta viime päivien aurinkoiset olosuhteet olen itse kestänyt sen kummemmin silmiä siristelemättä. Sanoisin että hyvä kompromissi.

Ainakin AGV:n visiireissä on UV-suoja. Vaarallisiahan nuo olisivat ilman suojaa. Suosittelen kunnolla tummaa visiiriä, jotta aurinko ei häikäise silmään.. savusävy tuskin riittää. Hämärässä, pimeässä ja sateella tuo tumma ei oikeen toimi.. siksi kirkas visiiri varalla.

Mulla on tuo AGV:n Demon -lätsä ja siinä kaikkein tummin, musta visiiri. Ei ole vielä tullut keliä, milloin tuo olisi ollut liian tumma. Pärjää aika pimeälläkin, jos lasi vaan on puhdas. Aurinkoisella kelillä tämä lienee paras vaihtoehto. Pilvisellä säälläkin näkee ihan hyvin. Musta ei myöskään rasita silmiäni, jotka ovat kyllä todella herkät auringon valolle. Aurinkolasit ovat minulle pakollinen varuste, kun kypärä ei ole päässä.

Eilen sitten kipasin Arain tumman visiirin ja tähän asti toiminut loistavasti
033102beer_1_prv.gif

Hyvin näkee aamuauringon nousussa jne... Katsotaan nyt sitten miten toimii kun joutuu vesisateeseen, mutta vielä ainakin hyvin tyytyväinen hankintaan
smile_org.gif
Arain visiirissä on pinlock viritysvalmius ja siksi siihen ei saanut suoraan antifog kalvoa, joten siksikin oli "melkeinpä" pakko ostaa koko visiiri.

Mulla myös AGV Demon. Kuvaston mukaan vaihtovisiirit siihen ovat hirveen hintaisia. Mitä tumma maksoi ja mistä hait? Mistähän niitä sais edullisesti?

Tämä potta on alunperin kaverini ostama. Hommasin sen häneltä käytännössä käyttämättömänä ja tuolla visiirillä. Jos oikein muistan, on potta ja tumma plexi hankittu alunperin Jyväskylän Bike Forumilta. Kirkaskin visiiri tuohon olisi, mutten ole sitä tarvinut, niin en sitten ole sitä kaverilta pyytänyt.
Mattamusta potta ja musta visiiri
cool.gif
Rok.

Mulla on kirkkaan lisäksi X-liten 801R:ään tumma visiiri sekä vaaleampi peilipintainen. Molemmissa oli ostettaessa sellainen UV400 -tarra eli visiirin pitäisi suodattaa 100% haitallisista säteistä aina 400 nm:iin asti.

Back