• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Savon Turistikierros

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bren
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mukana  
062802jumpie_prv.gif
Tässä yksi reittisuositus http://maps.google.fi/maps?f=....699&z=9 mulla toi lähtö oli torilta mutta luonnollisesti se lomatrio eli matkanvarrella Motopark (tupakkitauko/kahvit neukut ajelemassa ,kunnon mutkapätkää Puumalassa ,Lossikin on YMS:

Varmaan kimppa-ajo-noviisi pääsee myös reissulle mukaan?

Lappeenrannasta pitäisi lähteä ensin Pieksämäelle, joten jos reitti suuntautuu Pieksämäeltä etelään, niin voisin jäädä esim. Ruokolahden kulmilla pois ja körötellä kotia, niin tulisi sopivan pituinen lenkki. Eli noin puolet matkasta olisin mukana.

Ketään Lpr:stä päin lähdössä?

ps. sekä Lpr:aan että Pieksämäelle luvataan tämän hetkisen säätiedotteen mukaan sadetta aamuksi, mutta iltapäiväksi pitäisi jo olla kuivaa.

ehdottomasti mukaan vaan! Sääennusteita itsekin katselin, puoleltapäivin pitäisi sateen olla jo ohi. Sen verran kuivaa kuitenkin lupailee iltapäivälle, että en ala perumaan osallistumista.
Pienellä varauksella tuota lenkin suuntaa ja pituutta voisi vielä säädellä lähtöpaikalla sään mukaan?

reittiä ei vielä ole päätetty? Mennäänkö Imatran vai Kuopion suuntaan?
Noh, viimeistään pieksämäellä se selviää. Voin laittaa tekstaria sieltä halukkaille tiedoksi reitistä, jos laitatte minulle sitä ennen numeronne privaviestinä tai sähköpostilla.

Minä oonkin aamupäivän töissä, mutta jos reitti suuntautuu niin että ennätän matkanvarrelta mukaan niin voisin lähteäkkin.. Laitanpa yksityisviestiä

Mulle kelpaa mikä reitti tahansa, kunhan asfaltilla pysytään eikä kokopäivää ajeta vaan vitostietä eestaas.  Ja toisiaan alle 300 kilsan voidaan mun puolesta pysyä. Ja taukopaikoiilla saisi olla sisävessa. Niin, siis mulle kelpaa melkein mikä vaan...
biggrin.gif
Ihmetellään näitä lisää sitten ennen lähtöä.

Sawonmuankierros

Yksi lenkkivaihtoehto sawonmuankiertoon. Pieksämäeltä Varkauteen Jäppilän kautta ihan jees. Varkaudesta Rantasalmelle vähän tylsää mutta siihen saa vähän eloa kun kiertää Voinsalmen kautta.

Rantasalmelta kun ajaa Savonlinnan suuntaan Hiismäen kautta niin matkalle sattuu Osikonmäen näkötorni jossa voi tupakin verran jaloitella - laittaa kivasti veren kiertämään jalkoihin kun kapuaa siihen torniin. Muutenkin tuo Osikonmäen seutu on ihan mukavaa katsella.

Sitten on vähän tylsempää, mutta Sulkavalta Puumalan suuntaan alkaa varmaan paras mopotie mitä savosta löytyy. Ja Puumalan satamaravintola (sisävessat ja kaikki
talktohand.gif
) on perinteinen kahvi-/pitsapaikka mopoporukoille.

Heti Puumalan eteläpuolella olisi aika jännä paikka nimeltä Lintusalo. Se on umpiperä josta nyt tulisi varmaan 40km lisää. Mutta muuten matka jatkuisi Antolan suuntaan. Isoa tietä mutta paikoitellen tosi upeaa maisemaa.

Anttolan jälkeen kääntyy tosi mukava mutkapätkä joka tuo 5-tien varteen. Vitostietä pätkä Juvalle ja siitä Virtasalmen (Motoparkin) kautta Pieksämäelle. Loppupää tuolta vitostieltä lähtien on vähän tylsää mut jos noiden russakoiden pöristelyt Motoparkissa kiinnostaa niin siitähän saa vähän virtaa loppulenkille.

Laskisikohan emäntä minutkin mukaan...jos vaikka käyttäisin sen puudelin lenkillä heti aamusta ja tyhjentäisin kiltisti tiskikoneen.

pari privaa on tullut jotka kannustaisi Imatran suuntaan, sen lenkin varrella olisi pari osamatkalaista tarjolla. Mutta katsotaan lähtöpaikalla, numeronsa lähettäneet saa viestiä suunnasta.

Kukkuu? Selvisittekö te takaisin kotiin? Mä kotiuduin tunti sitten mittarissa n. 550 km tälle päivälle. Suuri kiitos seurasta! Vaikka itse sanonkin, on se aika hyvä saavutus, kun kuusi miestä ajeluttaa yhtä turistia pitkin Savonmaata.
biggrin.gif

Edit: Salpalinjasta löytyi juttua.

Kyllä sitä kotia päästiin. 500km tuli mittariin reissulta. Kyllä oli mukava astua kotisaunaan
smile_org.gif
Kiitos ajeluseurasta kaikille tasapuolisesti. Reitillä oli kunnon mutkapätkiä ja maisemat antoi myös silmäkarkkia.

Kukkuu? Selvisittekö te takaisin kotiin? Mä kotiuduin tunti sitten mittarissa n. 550 km tälle päivälle. Suuri kiitos seurasta! Vaikka itse sanonkin, on se aika hyvä saavutus, kun kuusi miestä ajeluttaa yhtä turistia pitkin Savonmaata.
biggrin.gif
Äsken kotiuduin, kiitoksia vaan seurasta! Täälläpäin ei turisteja heitteille jätetä
wink.gif

Millasen lenkin heititte? Salpalinjaa on selvästi käyty ihmettelemässä...Puumalassa?

En päässyt valitettavasti mukaan. Ensin vähän huolestuin sokerikuorrutuksestani se kuitenkin helpotti kun sadetutka antoi toivoa paremmasta. Mutta sitten sitä sikisikin kaikenlaista puuhaa pyhäpäivän ratoksi...kävin kuitenkin vielä Puumalassa iltakaffella...Sulkavan ja Anttolan kautta tottakai...

Millasen lenkin heititte? Salpalinjaa on selvästi käyty ihmettelemässä...Puumalassa?
Mä oon niitä Salpalinjan kivenmurikoita nähnyt siellä täällä jo useampaan kertaan. Ihmettelin sitten, että mikä rakennelma moinen on. Päivän reitti oli suunnilleen: Pieksämäki-Juva-Puumala-Virmutjoki-Sulkava-Rantasalmi-Varkaus. Ja siitä sitten kukin suuntaansa.

Huomenta!

Kello 22.00 olin perillä ja just heräsin ylös..
Pyörä toimi moitteetta ja sakkojakaan ei tullut.
Kiitoksia letkan vetäjälle sekä kaikille mukana olleille!
Ehkäpä joskus uusiksi??
buttrock.gif

Joo kiitokset seurasta, ihan mukava päivä noin rauhallisestikin ajellen... ja pääsin yllättäen koko n. 450km päivän kokonaan kuivana.

Reitti ja suunta oli enemmän tai vähemmän vasta aamulla päätetty kelin mukaan ja sen mukaan mistä porukkaa pääsi mukaan. Siksi ko. reitti ja pysähdyspaikat oli vähän suunnittelematta.

Vauhti oli rauhallista kun tarkoitus oli pitää porukka yhtenä letkana.
Ehkäpä tässä voisi vastavaan suuntaan vähän vauhdikaamman ajelun järjestää vielä loppukesästä...

Ehkäpä tässä voisi vastavaan suuntaan vähän vauhdikaamman ajelun järjestää vielä loppukesästä...
I'm in! Oli sen verta hienoa mutkaa ja maisemaa, että pakko kait se on
smile_org.gif
Minun elokuun ohjelma on vielä aika auki, ei voi vielä laittaa päivämäärää, mutta joku viikonloppu voisin kyllä tuollaiset ajelut järkätä.

Ja kiitokset siitä Jäppilän reitin vihjeestä, en muista kuka sen ekana kertoi. Ajoin kotiin sitä kautta ja siellä oli kivoja hyppyreitä...  
062802moto_prv.gif

Back