• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Savon Turistikierros

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bren
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Allekirjoittanut lähtee loppuviikosta Itä-Suomeen turistiksi ja kyllähän sen kunniaksi ainakin yksi ryhmäajo yritetään järjestää. Säävarauksella toki.
cool.gif

Lähtöpaikkana on Lomatrio Pieksämäellä. Lähtöaika sunnuntaina 20.6. klo 12.00. Zpete lupautui veturiksi, joten mä esitän vain toiveita matkan pituuden ja matkavauhdin suhteen. Mutta olisko sellainen 300-400 km sopiva? Mä katselen mahdollisia välietappeja ja reittivaihtoehtoja, kun pääsen kotiin ja saan ihan perinteisen paperikartan eteeni.

Itte en pääse mukaan, mutta postaan tämän ilmoituksen tuonne suljetulle puolelle Kuopion seudun ihmisille, jos sieltä saisi osallistujia retkelle
smile_org.gif

- Pasi

Noh, luulis niitä kiinnostuneita löytyvän täältä Keski-Suomesta ja Savostakin päin? Nyt kaikki mukaan, lenkki on tarkoitus vetää niin että kaikki vähemmän kokeneetkin pärjäävät mukana.

Itse lähden Jyväskylästä, tulee sitä siirtymään täältäkin. Ehkä tuo lenkki voitaisiin rajata jonnekin 300km tuntumaan... eikä kaikkien ole pakko koko matkaa ajaa mukana, voi toki ilmoitella myös jos osalle reitistä haluaa mukaan.

No niin!!
Minä kun ajattelin ajella Keski-Suomesta Savohon juurikin tuona sunnuntaina. Voitas törmätä vaikka Jari-Pekassa Hankasalmella ja siitä sitten Pieksämäelle?

Oon tässä yrittänyt reittivaihtoehtoja piirrellä, eikä muuten ole helppoa. Lyhin on tähän mennessä ollut 332 km ja siinäkin on yksi aika tylsä pätkä. Pitää vissiin panostaa enemmän niihin maisemiin ja kahvitaukoihin kuin varsinaiseen ajoreittiin.
tounge.gif
Vaikka tuleehan tosiaan sinne Pieksämäellekin matkaa.

Oon tässä yrittänyt reittivaihtoehtoja piirrellä, eikä muuten ole helppoa. Lyhin on tähän mennessä ollut 332 km ja siinäkin on yksi aika tylsä pätkä. Pitää vissiin panostaa enemmän niihin maisemiin ja kahvitaukoihin kuin varsinaiseen ajoreittiin.
tounge.gif
Juu äkkiä niitä kilometrejä tulee.. Vesistö rajoittaa menemistä täällä aika paljon..

Mites esim. Pieksämäki-Leppävirta-Heinävesi-Enonkoski-Oravi-Kangaslampi-Varkaus-Pieksämäki? tollanen lenkki tuli ensimmäisenä mieleen, ei varmaan liian pitkäkään ja hyviä maisemia ainakin ja tietkään ei liian yksitoikkoisia.

tounge.gif
Tökkääs mulle vaika privana tietoa, tai google maps linkkiä, millaista reittiä suunnittelet... ja vois miettiä vähän niitä taukojakin.

Paso, miten paha tuo Kangaslammentie nkyään on? Reikiä? Patteja? En ole sitä ajanut ainakaan 5 vuoteen enkä juuri muista koko tietä.

Tässä olisi yksi lyhyt kotiseutukierros.
Tuo reitti näyttää hyvältä. Viikonloppuna ajoin tuolta Pieksämäeltä Leppävirralle. Hyvässä kunnossa oli.
Ihan ok:lta näyttäis tuo reitti.

Tässä toinen vaihtoehto Savonlinnan suuntaan, tosin tämäkin menee tietä 468 joka ilmeisesti ei ole kovin hyvässä kunossa?
No kyllähän siel voi ajaa.. Mut ei se kivaa oo.. Mieluummin tuolta Enonkosken kautta kiertäis

Vaihtoehto Savonlinna - Enonkoski reitille, Savonlinna - Juvola - Enonkoski. Siis Juvolasta Laasalantietä Enonkoskelle, hyväkuntoinen pikkutie.

Mites esim. Pieksämäki-Leppävirta-Heinävesi-Enonkoski-Oravi-Kangaslampi-Varkaus-Pieksämäki? tollanen lenkki tuli ensimmäisenä mieleen, ei varmaan liian pitkäkään ja hyviä maisemia ainakin ja tietkään ei liian yksitoikkoisia.
Kangaslammentie o pirun huonokuntoinen
sad_orig.gif
Tie alkaa tosiaan vedellä viimeisiään, mutta kyllä siinä vielä ajelee. Varkaudesta Oravin suuntaan ajellessa, olikohan se kuopan merkki ennen Kangaslampea, vai vasta jälkeen... Merkki kannattaa oikeasti huomioida, se isompi heitto on vasta kun kuvittelee jo ohittaneensa kuopat.

Jos tuota reittiä innostutte ajamaan, niin tervetuloa mökkikahveille, ollaan siellä sunnuntaina. Uimaankin pääsee ja sauna lämpiää, jos haluatte. Myös omien eväiden grillaus onnistuu. Muutama kilometri Tappuvirran lossilta Oraviin päin... Voin laittaa Brenille ajo-ohjeet privana, jos tuolle reitille innostutte lähtemään.

terv, Jaska

^ tähän varmaan sopii se perinteinen mielipide, että antaa naisten päättää niin olen sitten samaa mieltä
biggrin.gif

Mulle oikeestaan ihan sama mikä reitti, vauhtia joutuu yleensä rajoittamaan muista syistä enemmän kuin tien kunnon takia (ja tietty nyt sovitellaan nopeus porukalle sopivaksi).

Back