Kirjaampa tänne vähän positiivisia kokemuksia renkaiden tilaamisesta, kun aikaisemmista viesteistä oli minulle paljon apua ostosten tekemissä, niin ehkäpä tästä sitten jollekin toiselle joskus...
Päädyin tilaamaan etu-, taka- ja sisärenkaat Rodamotosta lähinnä sen takia, että sieltä sai myös palautetta ja neuvoja sähköpostitse. Ts. noissa päällyskumeissa ei ollut mitään epäselvää, mutta Reifenversandin webisysteemistä en oikein ollut tyytyväinen sisärenkaiden esitykseen (ei selvinnyt valmistaja ja kokomerkinnätkin olivat minulle vähän epäselviä). Rodamotolla oli sen sijaan eri hintaisiakin vaihtoehtoja tarjolla. Ja yhteydenpito jatkui senkin jälkeen kun maksu oli lähetetty ja paketti toisesta päästä lähtenyt.. avulias kaveri se Alejandro, kertoili myös suomen olevan tuttu hänelle kun oli ollut Espoossa opiskelemassa jokunen vuosi sitten (ei kuitenkaan niin tuttu, että olisi suomeksi kommunikoinut, mutta englanti sujuu)
Renkaat tulivat DHL:n maakuljetuksella hieman yli viikon siitä kun Alejandro kirjoitti ne lähettävänsä. Ainoa mutka matkassa oli se, ettei DHL:n jakelija onnistunut ensi yrittämällä löytämään puhelinnumeroani paketista (joka kyllä oli siinä ihan selvästi!), joten piti erikseen soittaa suomen DHL:lle ja huomauttaa asiasta. Toimittivat sitten paketin seuraavana päivänä, eli tänään, perille asti.
Kyseessä olivat siis Metzeler tourancet transalpiin, S-nopeusluokkaa ja takarengas teräsradiaaliversiona, hinta sisärenkaineen n. 141 euroa (ostaminen kotimaasta lakkasi kiinnostamasta siinä vaiheessa kun pelkästä takarenkaasta pyydettiin täällä 135 euroa!). Toimituskulut olivat 24 euroa, ehkä enemmän kuin Reifenversandilla olisi ollut (?), mutta toisaalta itse renkaat maksoivat vähemmän ja palvelu ratkaisi kaupan.
Ai niin, varsin tuoretta tavaraakin toimittivat, takarengas on tehty kuluvan vuoden puolella, eturengas viime vuonna.
Lauri