• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saksa-Kreikka-Saksa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Moro matkantekijät.
Lähden toukokuun puolivälissä reissuun jossa pyörät (2kpl) menee Saksaan rekalla , ja siitä ajetaan Saksa-Itävalta-Italia-Slovenia-Kroatia-Bosnia-Montenegro-Albania-Kreikka-Makedonia-Bulgaria-Serbia-
Romania-Unkari-Slovakia-Tsekki-Saksa....
062802moto_prv.gif

Eli kysymys kuuluu??
Oletteko ajaneet kyseisiä maita suuntaa tai toiseen?
Jos olette , niin heittäkää mielenkiintoisten paikkojen tietoja ja "osoitteita"..
Ajopäiviä tulee 15-20 fiiliksen ja tapahtumien mukaan , eli reissussa reissun ehdoilla..
ps. Pyörä menee rekalla , koska yksi ees-taas ajo Napapiiritä alpeille riittää!! Haluu päästä suoraan ajopaikoille
biggrin.gif

ps2. Piti rekisteröityä aivan tämän matkan takia , kun asiantuntevia kommentteja tarvis... Just-joo!!! Voi ne näkemykset olla vähän asian vierestä , kunhan ne on moponpäältä kirjoitettu
buttrock.gif

Laita vaikka "montenegr*" tai "albani*"  sivustohakuun. Olettaisin, että saat paljon hyvä vinkkejä.

Juu, en jaksa niistä sen enempää kirjoittaa, mutta dubrossa kannattaa pysähtyä ja käydä päivä ihailemassa linnoituskaupunkia.
Hen.koht pidän tuota matka-aikaasi aikas lyhyenä. Ilmeisesti ei ole tarvetta nauttia Kreikan lämmöstä liian pitkään?

Edit: nojoo, jos matka-aika on pidempi kuin tuoa arvioimasi ajoaika, niin sitten ei tule liian kiirusta. Kyllähän tuossa ajassa jo ehtiii.

No joo , reissuaika on aika nafti rantalomalle , mut Kroatiassa menee varmaan paripäivää ja Albaniassa lyhin mahdollinen aika...Mut just jotain "namupala paikkoja" ois reissun varrelta haussa , eli et ei tuu sitä normaalia jutustelua et ajoin kyllä läheltä , mutta en nähnyt..
Reissun matka ja maat voivat hyvinki vähentyä tai lisääntyä , kuten kerroin , mutta alkuperäinen kotona suunniteltu reissu on se!!

Selaa noita keskusteluja Ulkomaan reitit-osiosta sekä täältä Matkailu-osiosta. Paljon siellä on linkkejä ym. asiaa, joka on avuksi. Omatoimisuutta kehiin.
smile_org.gif

Arvaa kolme kertaa olenko selannut/katsonut/tutkinut/etsinyt/haistellut ja maistellut kyseiseen reissuun liittyviä matkakertomuksia ja kuvia..
Kunkku on reissussa , joten se on viimeinen mitä seuraan mielenkiinnolla , mut jos jollain ois heitää pienellä vaivalla joitain hyviä pontteja missä piipahtaa/yöpyä/ryypätä/katsella/ihmetellä /taivastella , tai mitä muuta tahansa
tounge.gif
,niin kaikki käy!!!
Iso kumarrus teille , jotka kommentit heitätte..

Ohrid on aivan ehdoton paikka Makedoniassa. Kannattaa käydä vilkaisemassa, kelpaa hyvin myös ryypiskelyyn.
biggrin.gif

Hotel Montenegrin Ohridin laitamilla (Skopjesta päin tullessa vasemmalla puolen tietä) majoittaa mielellään varsin edukkaasti, ja mopotkin saa hotellin aulaan sisään yöksi.

Edit: Jahka Itävaltaan tulette, ja jos Graz sattuu olemaan reitin varrella, lähden mielelläni oppaaksi parille mutkapätkälle.
wink.gif

Edit: Jahka Itävaltaan tulette, ja jos Graz sattuu olemaan reitin varrella, lähden mielelläni oppaaksi parille mutkapätkälle.
wink.gif

Olen innoissani yrittänyt muutaman päivän suunnitella reittiä valmiiksi jonka lataisin zumoon , mut mahdoton tehtävä...!!
Viime syksynä tehtiin reissu alpeille (7000km koko matka) ja ennakko karttasuunnitelmilla sai pyyhkiä satulaa aamuisin , joten "reissupisteet" ovat mielestäni toivimammat. niisä tuli käytyä ja vietettyä aikaa , mutta siirtyminen pisteestä toiseen ei todellakaan tapahtunut ennalta suunniteltua reittejä , pois lukien saksan tylsiä baanoja
confused_orig.gif
.Olihan kiva vetää Pelle Miljoonaa menomatka , mutta tulo oli jo tylsää..

Graz tulis sopivasti reissun alkuun , joten otan vakavasti tarjouksen opastetusta hauskanpidosta
sport05.gif

Olen myös todennut tarkan reitin ennakkosuunnittelun turhaksi. Toimivampaa on tosiaan kerätä listaa reitin varrella olevista mielenkiintoisista kohteista ja poiketa niihin, jotka sitten sattuvat lähelle ajoreittiä. Zumoonkin voi omia POI:ta tallentaa ja tauolla tsekata mitä lähistöltä löytyy. Itse olen näin yrittänyt tehdä, toistaiseksi noi omat point of intrestit ovat melkein pelkästään mp-tarvikeliikkeitä, pari saksalaista "alpenstrasse" tietokantaa olen lisäksi Zumoon imuroinut.
Yösijoja en ole ennakkoon varannut, voi olla että heinä-elokuussa on ahdasta, mutta ainakin näin keväällä huhti-kesäkuussa tilaa löytyy hyvin, yöpaikkoja on Etelä-Euroopassa tiheässä ja hinnatkin taitavat olla edullisempia, kuin huippusesongin aikaan.
Erityisiä kohteita en osaa suositella. Kaikki paikat ovat omalla tavallaan kiinnostavia, siinähän matkailun idea on. Gratzin-Mariborin-Triesten seutu kaikkinensa on kaunista seutua. Minulla tarkoituksena on ajaa Tallinna-Varsova-Katowice-Wien-Maribor-Trieste reittiä Kroatiaan. Kroatiassa minulla on mökki viikoksi, suunnitelmissa on bongata sisämaan vuoristot ja vesiputoukset, Adrianmeren rantatie Rijeka-Split, ja Pulan teatteri viikon aikana. Lähtö on ensi viikolla, vieläkös Gratzissa tarvitaan lumiketjuja ?

Eipä ole tänä talvena tarvinnut ollenkaan, vuorillakin oli älyttömän vähän lunta. Korkealle saa mennä jos aikoo lunta löytää.

Ensi viikolle ainakin lupailee tuollaista mukavaa +15-20 astetta, toivottavasti kelit suosivat!

Dubrovnikin vanhan kaupungin Kroatiassa, ja Mostarin Bosniassa(?) laittaisin listalle.

Dubrovnikissa olen kerran ennen sotia käynyt, ja se oli komea kaupunki. Mostar kiinnostaisi lähinnä lähihistorian vuoksi.

Moro , matkailijat.
Nyt lähtöpäivä päätetty , eli 14.5 startti Saksanmaalta ja paluu tänne lumenmaahan viimeistään 4viikon päästä.
bawling.gif

Pyörät menee rekalla , mutta paluu ehkä ajetaan vain sen turhamaisuuden vuoksi ,että saadaan bongattua ja ajettua melkein 30maata.
062802moto_prv.gif

Mopot huolletaan ja renkaat vaihdetaan ennen reissua , poislukien mun takarulla , jonka vaihdan reisussa Tsekinmaalla jollain konstin , kun uskon sen sinne kestävän
confused_orig.gif
.
Kiitos stoppi vinkeistä , ja ne on Zumoon merkattu.
biggrin.gif

Jos ajan kotiin saakka paluumatkan km kertyy 10000km!!! , joten mahtava  
062802jumpie_prv.gif
seikkailu on edessä!!!!
ps.Näyttää siltä , et Gratziin voitas hyvinki poiketa ja viettää siellä päivä , jos olet jarrutusharjoittelun lopputuloksen tuloksesta jo saanut pelit kuntoon  
biggrin.gif
.
ps2. Zumoon mahtuu vielä poikkeamis paikkoja , jos jollain on sydämmellään namumestoja ja haluaa jakaa niitää muille.  
062802jumpie_prv.gif

Back