G
Guest
Guest
Juups, eli pitäs ylinopeus sakkoja ruveta maksamaan ja on sen verran iso summa ettei oikee pystyu kerralla maksamaan. Onnistuuko osissa maksaminen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
njoo! Mulla on noita lappuja viime vuoden kesäkuulta muistaakseni, eikä vieläkään muistutusta! Noh eipä pal haittaaTai jos ei huvita vielä maksaa niin oottelet että ulosottomies lähettää paperit ja sitten sovit sen kanssa maksuaikataulun. Yleensä ovat melko joustavia asiassa, taitavat vain olla tyytyväisiä että joku meinaa maksaa edes joskusKaiken lisäksi maksuaika on korotonta![]()
![]()
Jos kolhisin toisen mopoa - maksaisin luonnollisesti heti. Miten sakot liittyvät tuohon ?Täälläpä on vastuntunto korkealla ! Sen ymmärrän jos rahat on todella finaalissa, mutta että annetaan oikein ohjeita olla maksamatta ja odottaa ulosottomiestä.
Entäs jos teidän mopoja olisi kolhittu ja kolhija suhtautuisi samoin. Jo oltaisiin viemässä saunan taakse ja harrastettasiin vähän käsillä puhumista.
Olkaa pojat johdonmukaisia. Kohdelkaa toisia, kuten toivotte itseänne kohdeltavan.
Jos on saanut järjettömän suuret sakot, ja järjestelee maksunsa mahdollisimman helpoiksi, niin ei sillä ole mitään tekemistä vastuuntunnon kanssa.Täälläpä on vastuntunto korkealla ! Sen ymmärrän jos rahat on todella finaalissa, mutta että annetaan oikein ohjeita olla maksamatta ja odottaa ulosottomiestä.
Entäs jos teidän mopoja olisi kolhittu ja kolhija suhtautuisi samoin. Jo oltaisiin viemässä saunan taakse ja harrastettasiin vähän käsillä puhumista.
Olkaa pojat johdonmukaisia. Kohdelkaa toisia, kuten toivotte itseänne kohdeltavan.
Siis ei tartte tehdä noin. Odottaa kylmästi siihen asti, kunnes ulosotosta napsahtaa kirje. Oikeusrekisterikeskuksen kirjeeseen ei tartte reagoida mitenkään..Voi maksella osissa ilman mitään ilmoituksia siihen saakka, kunnes oikeusrekisterikeskuksesta tulee lasku jäljellä olevasta summasta eräpäivällä varustettuna. Tähän meni minulla puoli vuotta. Sitten pitänee sopia loppu summan maksamisesta, mikäli ei halua noudattaa eräpäivää.
Itse makselin juuri em. tavalla pari kymppiä aina silloin tällöin. V*tutti sen verran se sakko, että en viitsinyt laittaa heti kesällä satasia tiskiin.
Lyödäänkö vetoa monelta eka kysyy "miksi sitten ajat ylinopeutta jos ei ole "varaa" siihen"Siis ei tartte tehdä noin. Odottaa kylmästi siihen asti, kunnes ulosotosta napsahtaa kirje. Oikeusrekisterikeskuksen kirjeeseen ei tartte reagoida mitenkään..Voi maksella osissa ilman mitään ilmoituksia siihen saakka, kunnes oikeusrekisterikeskuksesta tulee lasku jäljellä olevasta summasta eräpäivällä varustettuna. Tähän meni minulla puoli vuotta. Sitten pitänee sopia loppu summan maksamisesta, mikäli ei halua noudattaa eräpäivää.
Itse makselin juuri em. tavalla pari kymppiä aina silloin tällöin. V*tutti sen verran se sakko, että en viitsinyt laittaa heti kesällä satasia tiskiin.
Joskus kun sai vielä pienempiä sakkoja, maksoin siinä kohtaa aina sen sakon pois, kun tuli sieltä oikeusrekisterikeskuksesta. Nykyisillä sakoilla ei onnistu, ei ole sellaista rahaa kaivaa aina taskusta. Mieluummin maksa osissa kun se kerran on mahdollista.
Mitä?!Helppoa. Saa pitkän korottoman maksuajan eikä mene luottotiedot. Näin olen menetellyt jo monta vuotta sakkojen kanssa!
Saa nähä, joutuuko taas kohta kokeilemaan. Kokeilen ensin valittaa korkeimpaan oikeuteen, koska hovioikeus ei muuttanut käräjäoikeuden päätöstä. Pikkasen reilu 2000e sakko "piikissä"..
riippuu vähän sakon luonteesta.mulla on käsitys että ne menee aikanaan muunto-oikeudenkäynnin kautta istunnoksi.Joskus jossain Essolla olen kuullut, että valtio pidättäisi maksamattomat sakot veronpalautuksista. Onko noin?