• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sairastuin HD-kuumeeseen. Taudin aiheuttaja on

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karsta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän kans ohi aiheen, mutta taitaa mennä Moto Seinäjoella hiukan liian hyvin ettei kaupanteko kiinnosta, Lähetin noin viikko sitten sähköpostia että olisin kiinnostunut ostamaan heiltä uuden HooDee merkkisen moottoripyörän  
pftroest.gif

Mutta eipä heitä tunnu kiinnostavan, no onneksi voin ostaa sen myös muualta, suosituksia.
SGN-Turun toiminnasta mulla itelläni on pelkästään myönteisiä kokemuksia. Ja tuntuvat monet muutkin viestivän samanlaista. Palvelu pelaa. Myös sen jälkeen kun pyörä on jo muutaman vuoden ikäinen.

Miten tässä nyt näinkin pääsi käymään  
nixweiss.gif
. Fat Bobi edelleen mielessä, mutta 5 tonnia edullisemmin sais Busan. Ens kevääseen on kuitenkin vielä aikaa ja tätä menoa minä vielä päädyn aasiin, tai kameliin  
cool.gif
.[/quote]
Tulit järkiisi,eli haluat ajaa MOOTTORIPYÖRÄLLÄ  
062802moto_prv.gif

Tuon saman herätyksen koki kaveri tänä keväänä,joka osti Bobin,kun näytti nin makeeeeelta  
biggrin.gif
,ajo fiilis oli sitten  
shaun.gif

shaun.gif

shaun.gif
ja hatunnosto H-D miehille.

Tulit järkiisi,eli haluat ajaa MOOTTORIPYÖRÄLLÄ  
062802moto_prv.gif

Tuon saman herätyksen koki kaveri tänä keväänä,joka osti Bobin,kun näytti nin makeeeeelta  
biggrin.gif
,ajo fiilis oli sitten  
shaun.gif

shaun.gif

shaun.gif
ja hatunnosto H-D miehille.
se menee joskus niin että asennetta ei saa kaupan päälle.

no ei kai.. määki pelkään tulevani järkiini vielä.. autohommat tunkee päiväuniin..

Vähän kans ohi aiheen, mutta taitaa mennä Moto Seinäjoella hiukan liian hyvin ettei kaupanteko kiinnosta, Lähetin noin viikko sitten sähköpostia että olisin kiinnostunut ostamaan heiltä uuden HooDee merkkisen moottoripyörän  
pftroest.gif

Mutta eipä heitä tunnu kiinnostavan, no onneksi voin ostaa sen myös muualta, suosituksia.
SGN-Turun toiminnasta mulla itelläni on pelkästään myönteisiä kokemuksia. Ja tuntuvat monet muutkin viestivän samanlaista. Palvelu pelaa. Myös sen jälkeen kun pyörä on jo muutaman vuoden ikäinen.
Samaa mestaa ( SGN Bikes Turku ) suosittelen varauksetta HD: n ostopaikaksi, palvelu mahtavaa kuten myös joustavaa ja jopa ilmaisia HYVIÄ neuvoja puhelimella.

Mitä tulee Hayabusaan, niin edelleen TOSI ON, mahtava laite, mutta multa vaan loppu kiinnostus siähen valtavaan voimaan, koska AINAKIN mulle V-ROD : n Street malli antaa tuplasti ajoasentoja vrt. Busa. Tällaselle pitkäkinttusella Busa vaikea ajettava siis OIKEESTI pitkällä baanalla. Jalkoja kun ei saa ojennettu eteen , EI sitten millään.

Sekä edelleen totean itselleni, että mulla ei oo käyttöö bikelle joka kulkee 300km/h ja konetehoo n. 200hp. ROD:ssa kuitenkin se konetehoKIN vakiona jo 123hp ja kulkee verrattain helposti yli 200km/h, JOSKIN eipä siinä nopeudessa ennää ajomukavuudesta voi puhua nakulla .
biggrin.gif
biggrin.gif

Mutta kyykyissä mulla ei ole kuin YKSI vaihtoehto ja se on Gen2 Busa, JOS nyt sellaisen joskus vielä hankkisin ? TUSKIN .
wink.gif

tarkottaako nuo päätteet glider, rod ja bob jotain mallia vai onko ne vain random nimiä ?
electra glide, wide glide jne historia olkaapa hyvä:

vuoteen 1948 hd käytti etuhaarukkana springeriä eli ns. risuhaarukkaa (tämä haarukkatyyppi teki paluun, modernisoituna, sitten 1988 springer softail -mallissa). Mutta 1949 siis tuli hydraulinen etuhaarukka, myös ns. pumppukeulana tunnettu. Eli siis ihan semmonen tavanomainen keula niinkuin pyörissä yleisesti tuppaa olemaan. Keulan nimi oli Hydra Glide ja tämä nimi jotenkin sit koski myös koko pyörää.

Alusta asti kyse ollut jäykkäperäisitä pyöristä. Vuonna 1958 harley teki radikaalin teon ja isoihin matkamalleihin laitettiin iskunvaimentimet myös taakse ja laite sai nimen Duo Glide. (puritaanisimmat fanit eivät vieläkään pysty sulattamaan tehtaan tekosia, siksipä esim. monet sanovat vuoden -57 viimeisiä jäykkäperia viimeisiksi aidoiksi hd:ksi) (Sportster ja sen esi-isä KH ovat aina olleet takajousilla).

Vuonna 1965 sitten Big twin malliin laitettiin sähköstartti ja niin tuli Electra Glide. Tämä oli ilmeisesti niin hyvä nimi että sitä ei ole ollut tarve jälkeenpäin muutella. Aluksi sähköstartin yhteydessä oli vielä poljin mukana mutta se jäi jossain vaiheessa pois.

kaiken aikaa tässä rinnalla kulkee toki moottorin kehitys:
- rystypää 1936-47
- pannupää 1948-65
- lapiopää 1966-83/84 (ns. varhainen lapiopää 66-69)

Big Twin HD:t ovat aina olleet raskaita matkajuhtia, paksuine pyörineen jne. Sportster puolestaan oli vielä 60-luvulla nimensä mukaisesti kireä ja sorja urheilupyörä. Ajalle suosittua rakentamista (hippilaitteiden ohella) taisi olla ottaa iso hd, heittää spede kaatikselle ja muutenkin keventää laitetta Sportsterin osilla. Tehdas (etunenässä tuolloin nuori Willie G-piste Davidson) sitten poimi idean tuotantoon. Tuli malli Super Glide, joka oli siis sporan  keulalla varustettu big twin. Vuosi on jotain 70-luvun aivan alkua. Ekat Super Glidet olivat ns. veneperällä, josta pian siirryttiin normaalimpaan lookkiin.

Kapea keula muuten isossa pyörässä ei miellytä kaikkien silmää. Taasen rakentelijoiden innoittamana tuli muistaakseni 1980 malli Wide Glide, joka oli muuten kuin Super Glide, mutta haarukan leveys vastasi Hydraa. Mutta siis ilman keulan peltejä. Lisäksi malli oli chopper-henkinen. Keula oli 2 tuumaa tavanomaista pidempi ja tehdastoimituksena oli mahdolista saada mm. liekkimaalaus.  

Fat Bob on bensatankki, jossa harrikalle tyypillinen pyöreä muoto, esiteltiin 30-luvulla. 80-luvulla oli malli nimellä Fat Bob.
Eli kyseessä periaattessa Super Glide, jossa matkamallien pullea tankki. Tuohon aikaanhan Superissa oli semmoinen kapeampi pisaramainen tankki (ei kuinkaan mikään Sportster).

V-rod nimestä en sen kummempaa tarinaa tiedä. Lienekkö markkinointiosasto hakenut jotain mielleyhtymää hot rodeihin (ts. autopuolen rakennelmiin, esim. Chevyn 350 cid pikkulohko lokasuojattomassa 1932 Ford Roadsterissa)?

Jos haluat rahaa säästää, osta se Fat bob.
Otetaan huomioon ja tämä on kannaltani yksi tärkiä syy, Mutta perustele mielestäsi se säästön aiheuttaja.
Iso säästö varsinkin pyörän arvoon nähden on tosiaan nuo vakuutusmaksut. Ei oo kalliita kun on paljon painoa ja siihen nähden vähempi tehoa. Kulkee kuitenkin reippaasti jos käsketään. 110 CVO kone redshift nokilla ja V&H putkilla plus tarvittaessa vapaavirtaussuotimella kepittää heikommat matkakyykytkin käytännössä. Ja ääni on ihan omaa luokkaansa. Matkaakin noilla Ultrilla yms. tekee mainiosti ja varusteet sekä kyytiläinen mahtuu mukaan hyvin.

Mielenkiintoisia vaihtoehtoja tuossa yllä kyllä mainittu, mutta jostain syystä kun asiaa oikein tarkemmin rupian miettimään, niin entistä enemmän H-D vaikuttaas olevan kannaltani se juttu mitä haen.

Jos nyt tulee ostettua se uus H-D talven aikana ens kevään rientoihin, niin onko koneen toimivuuden kannalta pakko invesoida parempi hengittävyys ja ulospuhallus kunnollisen polttoaineen säätöyksikön kera, vai mikä on se ehdoton juttu mikä kannattaa ottaa huomioon kaupanteon yhteydessä, eli kylymästi laskia uuden H-D:n hankintahinnan päälle.
PS. Mulla olis lähes ajamaton uusi (alle 500km) -08 Heritage Softail Classic 105V Anniversary tyhjän panttina kun tuli tuo 2007 Screaming Eagle Ultra about samana päivänä taloon, jolla olen sitten ajellut.

Älä kysy miks, no MV Agustan vaihdossa se saapui ja on tosi makee pyörä, mutta en ole halunnut sitä käyttää vaan myydä pois uuden karheena eteenpäin. No, on ollut liika kiiru ja myyntihomma on unohtunut hoitaa, hemmetti.

Jos kiinnostaa, niin hinta olis sopiva nopeelle ostokselle ja pyörä on äärettömän hieno. Tehtaan takuutkin vielä tämän ja ensikauden voimassa. Putket on H-D:n avarammat speciaalit, eli saunditkin kohdallaan samoin kuin ruiskun lisäboxi säädettynä, eli tehoa ja vääntöä mukavasti. Pikairrotettava plexi ja "Sheriffi"-nahkalaukut sekä Sissy vakiona.

Kuvia löytyy tarvittaessa.

No mulla on 4 lasta ja H-D menee joka vuosi huonompaan suuntaan niin jos nyt himottaa niin laita se. Mulla oli eka H-D 1994 Wide-Glide ja sitä virittelin aikani kunnes laitoin sitten isompia koneita ensin S&S 113 ja sitten 124. Se 124 oli kunkku, tosi hyvä ilman starttiongelmia kun siinä oli jo automaattiset "puolipuristimet". Se pyörä on nykyään serkkupojalla ja hän ajaa sillä 10,9 varttimailin ja alustakin on sikahyvä kun kaikki on vaihdettu ja vielä sopivasti kevennetty. Itellä on nykyään 2007 mallin 110 Ultra, joka oli täyttä paskaa. Nyt siinä on 131 kone, mutta en ole vieläkään tyytyväinen kun koneen mekaaniset äänet on aika kovat. Ensi viikolla vaihdan nostajat niin jospa hiljenisi. Paras H-D on V-Rod, jossa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin ulkonäkö ja käyntiäänethän eivät koskaan tule olemaan H-D:tä, mikä on H-D:n paras ominaisuus. Laitoin omaan V-Rodiin turbon ja se helpottaa kovasti.
Customeista yllättävän hyvä pyörä millä olen ajanut oli Yamahan 1300, päihittää jokaisen H-D:n paitsi äänissä ja imagossa.
Muutenkin trendi on pois customeista ja itsekin olen aina tykännyt peruspyöristä ja Ducatihan niissä on kunkku. V2 ja kevyt.
Rocketia en ole edes koskaan ajanut kun se on niin ruma koneesta. Edes turbo ei voi sitä lievittää.
Hondallahan on 1000 peruspyörä ja Yamahalla myös.
V-Max uudempi on varmaan kova peli, mutta 50-100 kg liian painava verrattuna Ducateihin, jotka tietysti ovat erilaisia pyöriä mutta kuitenkin nimenomaan ajopyöriä. Jos paino ei haittaa niin siinähän se on. Jos haluaa enemmän ja antaa periksi suorituskyvystä varttimaililla niin Ducati.
Mun mielestä paras H-D hinnan vastineeksi on FLHT standard ja itse ottaisin mieluummin jopa 2007 mallin kuin uuden. Uusissa on ABS ja kaasu ilman vaijeria ym. tarpeetonta. Toinen vaihtoehto on perusmallin Dyna, jossa ei mene rahat hukkaan. Uudemmilla softaileilla en ole ajanut, mutta nehän ovat aina olleet hieman paremman näköisiä. Aiemmin niissä oli rungot lötkömpiä, mutta runkoa on vahvistettu viime vuosina. Silti itse satsaisin touring std-malliin.
Jos pojat vittuilee huollon tarpeesta se on kateellisten panettelua, kunnossa oleva H-D kestää isältä pojalle ja on oikeasti sijoitus. Pian tullee vesijäähdytteiset koneet ja silloin vanhat on vielä enemmän arvossaan
Mullakin on 2007 mallin Ultra, kuten tiedätkin, mutta mä taas olen aivan sairaan tyytyväinen siihen, varsinkin nyt kun ne myymäsi nokat vaihtui koneeseen vanhojen tilalle kansien recallin yhteydessä. Kone on nyt aivan eri planeetalta ja loistava kombinaatio kaikkea hyvää.

Dynokäyristä tuli aivan uskomattoman siistit. Väännot tuplaantui parista tonnista neljään ja tehotkin kasvoi seitsemällä kaakilla. Ne nokat on ihan A1 ja suosittelen lämpimästi.

On vääntöä ja tehoa ja sitkeyttä sekä jyrkemmän nokan ansiosta pikkuisen vakiota enempi nostajien ääntä, jonka V&H soundi peittää mukavasti alleen. Alusta on pudotettu ja jäykistetty eli toimii kuin todellinen Hot Rod. Ainoo ongelma on että astinlaudat raapii kurveissa, koska menohalut on niin mahtavat. Joutuu roikkumaan kaarteissa.
062802moto_prv.gif

Kaikenkaikkiaan aivan fantastinen pyörä stereoineen, joita kuuntelen tulpilla ihan ulkokaiuttimista. Päät kääntyy ja iloisia ilmeitä saa osakseen minne meneekin.
tounge.gif

Ei muuta kuin rakentele vielä se alusta kuntoon, niin vot!

Sulla vaan on niin vääränlaiset oheispyörät, että se saa H-D:n tuntumaan ehkä jotenkin alamittaiselta.

Eihän Desmosedicin ajon jälkeen H-D:ssa tehoja löydy eikä edes turbolla V-Rodista saa kunnollista H-D:tä. Se on jotenkin outo lammas H-D:n katraassa. Hauska laite, mutta ilman mitään "fiilistä".

Mutta tosiaan suurkiitos niistä nokista. Ne oli loisto-ostos!
bowdown.gif

Ennen pidin noita HD:n matkamalleja susirumina, mutta jostain kumman syystä nyt kun olen vähän perehtynyt tämän merkin maailmaan enemmän, niin ne on viimeaikoina ruvennut todellakin miellyttämään silimää. Varsinkin se suojahässäkkä keulalla matalalla tuulilasilla oli mielestäni tosi ruma, mutta ei ole enää, vaan pikemminkin tosi "cool"  Harmi vaan kun budjetti ei oikein riitä moisen hankintaan. Johonkin dyna malliin on tyytyminen ja edelleen on Fat Bobi ykkösenä ja lievänä kakkosena tuo uusi WG. Mutta katotaan nyt mihkä tämä maailma vie ennen ens kevättä  
nixweiss.gif
Katopperhana, mulla oli ihan sama vika silmissä aluks. Nyt vaan diggaan simona. Ehkä riippuu maalauksista aika paljon millä nuo ultran kaikki härpylät saa uppoomaan siihen. CVO:ssa on muutama hauska vauhtiviiru ja sopivasti kahta väriä, joten se sieventää muuten massiivista matkalehmää.

Melkonen sliipperi tuo H-D 110-koneella on. Usein autot menee liikennevalojonossa valmiiks ohituskaistalle, koskapa Ultra näyttää niin valtaisalta.

No, kun sata kaakkia ja 145Nm puhuu, niin ei se vajaa 400 kiloa kauan edessä kyki. Naurattaa noissa valolähdöissä, kun ei tartte juurikaan kaasua kääntää ja silti tuntuu siltä, että muut vaan on parkanneet valoihin ikiajoiksi.
biggrin.gif

Mulla on 2007 CVO Ultra Jimsin 131 koneella, jossa potkua pitäisi olla 135 hv renkaalta. Runko on lötköhkö, mutta aivan riittävä 180 vauhtiin saakka. 200 vauhdissa alkaa olemaan kevyen tuntuinen keula ja se on selkeästi liian kova vauhti vaikka tehoa riittäisi paljon enempään. Runko on kuitenkin yhtä tukeva kuin Dynassa ja paljon parempi kuin vanhoissa Softaileissa. Uusilla Softaileilla en ole ajanut. Takaiskareihin laitoin aika paljon ilmanpainetta, etupää ei enää tässä mallissa ole säädettävä. Voisin kevyesti pitää matkavauhtina 140-180 ja pidänkin ulkomailla. Eli mitä haluan sanoa tällä on se, että vanhempienkin mallien runko riittää siihen mihin nämä on tehty. Uudella touring-rungolla en ole ajanut. 96 konekin riittänee kun säätää sen. Uusissa on sitten epämiellyttävä vaijeriton kaasu (+vaikea saada isompaa ruiskua/läppärunkoa). Tässä vaijerillisessakin vakionopeudensääsin toimii tosi hyvin. On uskomattoman rentouttavaa vaan ajaa ja katsella maisemia ilman pelkoa tahattomista nopeusylityksistä ja järkyttävistä sakoista.
Itse ostin Ultran, jotta lapsille on paremmin tukea kyydissä kun niitä tässä enenevässä määrin otan mukaan. Muuten olisin ottanut Street Gliden, joka on minusta paljon paremman näköinen ja kevyempikin. Electra standard on lähelle sitä, mutta ei niin hieno.
Se kate on muuten aika surkea. Oikeaa pleksin korkeutta ei tahdo löytyä millään ja minun pituiselle 178 cm paras olisi ehkä ilman pleksiä kokonaan tai sitten se CVO:n mukana tullut kirkas vähän matalampi kuin Ultrassa muuten. Siitäkin joudun katsomaan läpi, mutta sitä olen nyt pitänyt. Matalammalla ei pysy aurinkolasit päässä kun osuu just väpätys rillien kohdalle ja korkeammalla imee vaikut korvista humpaten ikävästi. Kokeilin myös lipallisia matalampia ja korkeampia pleksejä ja mikään ei ole oikein hyvä.
Kulutus on ollut 6,5 ja 7 l välillä tällä isolla koneella. 110 koneella vei sunnillleen saman vakiosäädöillä.
Kaiuttimet vaihdoin parempiin ja lisäsin 300 W vahvistimet. Alkuperäisetkin oli kyllä aivan kohtuulliset.
Jos Elvis eläisi se ajaisi CVO Ultralla, mutta itse en ole aivan tyytyväinen siihen. En toisaalta tiedä parempaakaan samaan käyttötarkoitukseen.
Oliskohan joku veneiden flybridge-tyyppinen etukeno plexi hyvä tuohon. Mullakin vatkaa kuuppa yli satasen vauhdeissa, eli tarttis jotain pientä säätöä virittää. Nyt on se matalin plexi paikallaan tummennettuna, eli yli sen katselen tietä mukavasti.

Hauskaa on se, että eihän tuossa edes kastu sateella kuin hiukan kypärä. Matkustajasta en tiedä, kun matkaa olen ajellut yksin toistaiseksi. Stereoiden kajareista puuttuu tosiaan bassot, joten ne vois päivittää jollain paremmilla kyllä. Musaa ja uutisia on jotenkin tosi hauska kuunnella ajossa juuri niistä, ettei tartte kuuppaan viritellä kuulokkeita.

Nyt kun pimeät taas pikkuhiljaa saapuu, niin minkälaiset valot harrikoissa on. Itse ajelen varsinkin syksyisin pimeälläkin ja valokysymys on aika tärkiä tekiä. Tuossa FatBobissa näyttääs olevan tupla valot, mutta olenko ymmärtänyt oikeen, että Suomeen tuoduissa pyörissä ei pala kuin yksi umpio kerrallaan, eli toisessa lyhyet ja toisessa pitkät. Pystyykö tuon muuntaa pienellä vaivalla, niin että molemmissa palaas lyhyet yhtäaikaa ja pitkille vaihtaessa molemmissa palaas pitkät. Onko laiton viritelmä.
Ainakin -07 Dynassa oli yllättävän hyvätehoinen ajolamppu ja Ultrassa sekä softaileissa kolmella valolla näkee erittäin upeasti.

Hyvä kun olet tyytyväinen. Parhaat ne piti ollakin Ultra 110:een.
Kyllä se tuo munkin peli on nyt ruvennut kelpaamaan kun nostajien vaihto auttoi meteliin. Konekin on vertynyt niin, että saan kaasulla keulan kevenemään. Samalla alustan tai ehkä rungon vajavaisuus tulee vahvemmin ilmi. Eihän tuon tarvitsekaan olla niinkuin 1098R ja D16RR, mutta ainahan voi parantaa.
Mitä olet tehnyt alustaan? Saakohan tuohon mitään vääntöakselia tai mikähän se oli takahaarukan lähistölle, jota ovat jotkut ainakin vanhempiin tourinkeihin laittaneet? 200 vauhdissa alkaa olla kevyen tuntuinen keula ja miellyttävän vauhdin raja on 170-180 välillä.
En ehkä pudottaisi alustaa kun nytkin jo raapii välillä, mutta jäykistää sitä voisi.
Omaan olen laittanut keskituen ja se on hyvä pestessä eikä vie tallissa niin paljon tilaa. Antenneja kokeilin lyhyempiä, mutta ei niillä tehnyt mitään. Nyt vedän lämpöliiville Accessories-kytkimestä virrat niin tarkenee. Lämpöistuinta olen käyttänyt aamusta ja pitemmillä matkoilla melkein enemmän kuin lämpökahvoja ja kyydissä olijatkin ovat sitä kehuneet. Ollaan nyt sitten mukavuudenhaluisia kun vehkeet on siinä...
V-Rodin voisin myydä kun en ehdi ajaa sillä vaikka nyt yhden tankillisen ajoinkin pitkästä aikaa muistojen virkistämiseksi.

Ei HD, mutta samalta mantereelta.

Olskoos täsä "munaa".

Dodge Tomahawk ! Viperin koneella.

Huippunopeus yli 500 km/h Hintaa 550.000 USD

baaa.gif
Ei tuohon voi muuta kommentoida kuin että olishan siitä samaan rahaan voinut tehdä ihan hyvänkin näköisen. Ruma on kuin petolinnun perse.

Boss Hoss on sentään ihan makea peli ja kuulostaa erityisen hauskalta isolohkolla..

pftroest.gif

Oon ostanu sekä Gartsalta että Sakkelta ja molemmat on hyviä.

Mitä olet tehnyt alustaan? Saakohan tuohon mitään vääntöakselia tai mikähän se oli takahaarukan lähistölle, jota ovat jotkut ainakin vanhempiin tourinkeihin laittaneet? 200 vauhdissa alkaa olla kevyen tuntuinen keula ja miellyttävän vauhdin raja on 170-180 välillä.
En ehkä pudottaisi alustaa kun nytkin jo raapii välillä, mutta jäykistää sitä voisi.
Käsittääkseni noihin "laukkuharrikoihin" on olemassa erilaisia alkuperäistä parempia koneen/vaihdelaatikon kiinnikkeitä, joilla kovemman matkavauhdin epävakautta on saatu kuriin. Mutta esim. TrueTrack lienee kuitenkin se, jota sä mikkoyli haet? Progressive Suspensionilla on samantyyppinen kalikka myynnissä. Electraan vois saada ohjausiskarinkin aika siististi piilotettua...

CVO malleissa lienee pitäisi varmaan alkuperäisten iskareittenkin olla parempia kuin muissa "tavallisissa" tourinki-harrikoissa. Oma Dyna muuttui aivan totaalisesti kun siihen vaihdoin tarvikeiskarit. Alkuperäiset olivat surkeat...

Oon ostanu sekä Gartsalta että Sakkelta ja molemmat on hyviä.
Pähkinärinteessä Virran Jukka tietää hommat, ei ehkä mikään armottomin myyntitykki mutta avuliaampaa ja asiallisempaa heppua saa etsiä.
Kaveri poikkesi duunissa shovelillaan ja huomasin alkukäyrän pultin kadonneen, kaveri poikkesi Hoghausissa huollossa mutta siellä taisi olla kiirettä, kahvitauko kesken tms, mutta Jukka nappasi räikän ja pultin ja parissa minuutissa oli homma hoidettu...

Jukka Virta
jukka@hdhelsinki.com
Puh. 020 71 81 552

Pähkinärinteessä Virran Jukka tietää hommat, ei ehkä mikään armottomin myyntitykki mutta avuliaampaa ja asiallisempaa heppua saa etsiä.
Jukka ymmärtääkseni myy vain varaosia ja tarvikkeita, mutta niiden osalta allekirjoitan tämän. Jos kotimaasta jotakin ostan, niin yleensä sitten Jukalta, kaveri tietää mitä myy ja jollei tiedä niin ottaa asioista selvää (mikä tietty olisi ostajan tehtävä kuten muissa liikkeissä monesti muistutetaan). Hinnoistakin on useimmiten päästy sopuun vaikkei diileriliiterin ovh-hinnat yleensä sieltä halvimmasta päästä olekaan. Pääkaupunkiseudulla ainoa kaveri jonka kanssa asioi mielikseen, melkein kaikki liiterit olen ehtinyt tässä 13 harrastusvuoden aikana kiertää enkä mistään muualta ole saanut yhtä hyvää palvelua.

Käsittääkseni noihin "laukkuharrikoihin" on olemassa erilaisia alkuperäistä parempia koneen/vaihdelaatikon kiinnikkeitä, joilla kovemman matkavauhdin epävakautta on saatu kuriin. Mutta esim. TrueTrack lienee kuitenkin se, jota sä mikkoyli haet? Progressive Suspensionilla on samantyyppinen kalikka myynnissä. Electraan vois saada ohjausiskarinkin aika siististi piilotettua...

CVO malleissa lienee pitäisi varmaan alkuperäisten iskareittenkin olla parempia kuin muissa "tavallisissa" tourinki-harrikoissa. Oma Dyna muuttui aivan totaalisesti kun siihen vaihdoin tarvikeiskarit. Alkuperäiset olivat surkeat...
Joo truetrack se oli. Pitääpä katsella. Takaiskarit ovat hyvät. Etupää on pehmeähkö, mutta toisaalta mukavuuden takia en sitä paljon koventaisi. Voisi vaihtaa paksummat öljyt. ATF:ää olen yleensä Harrikoissa käyttänyt.
Runko notkuu keskeltä tai takahaarukasta eli truetrack voisi parantaakin. Koneen tyynyt jos on kovemmat niin alkaa tärisemään ja 131 kone tärisee jo muutenkin enemmän.

Hyvä kun olet tyytyväinen. Parhaat ne piti ollakin Ultra 110:een.
Kyllä se tuo munkin peli on nyt ruvennut kelpaamaan kun nostajien vaihto auttoi meteliin. Konekin on vertynyt niin, että saan kaasulla keulan kevenemään. Samalla alustan tai ehkä rungon vajavaisuus tulee vahvemmin ilmi. Eihän tuon tarvitsekaan olla niinkuin 1098R ja D16RR, mutta ainahan voi parantaa.
Omaan olen laittanut keskituen ja se on hyvä pestessä eikä vie tallissa niin paljon tilaa. Antenneja kokeilin lyhyempiä, mutta ei niillä tehnyt mitään. Nyt vedän lämpöliiville Accessories-kytkimestä virrat niin tarkenee. Lämpöistuinta olen käyttänyt aamusta ja pitemmillä matkoilla melkein enemmän kuin lämpökahvoja ja kyydissä olijatkin ovat sitä kehuneet. Ollaan nyt sitten mukavuudenhaluisia kun vehkeet on siinä...
V-Rodin voisin myydä kun en ehdi ajaa sillä vaikka nyt yhden tankillisen ajoinkin pitkästä aikaa muistojen virkistämiseksi.
Joo, nyt tosiaan raapii vielä herkemmin kantatessa, mutta muuten parempi ajaa.

Keulassa lyhyemmät ja jäykemmät jouset ja takana vaan laskettu alemmas. Toimii aika hienosti. Ei niiaa jarrutettaessa juurikaan ja töyssyt menee hiukan kuin Ducati. Aika jämäkkä.

En ole tsekannut saisiko tuohon taakse vääntöjousta, mutta mulle riittää tuo nykyinen alusta tuohon pyörään hyvin.

Eihän tuo nyt mikään sportti ole mutta Hot Rod kummiskin.
tounge.gif

Penkin lämppäri on tosiaan aamulla mukava ja kuivaa samalla istuimen jos sattuu olemaan kostea. Kahvat on niin hyvin tuulelta suojassa, että ei niitä lämppäreitä ole vielä tullut edes kokeiltua.

Ei tuosta kyllä enää fiilis/ajotuntuma voi kauheesti parantua. Mitään kahden markan vauhteja en kyllä ole edes kokeillut. Ihan Suomi-vauhteja vaan, joita tuolla on mukava lasketella eikä himoa ylinopeuksiin ole, joten halvemmaksi tulee kuin kyykyllä. Loistelias laitos tosiaan.
033102beer_1_prv.gif

Ultrassahan on takana säädettävä ilmajousitus, joka on ainakin CVO:ssa hyvä sellaisenaan. Edessä tosiaan hiukan jäykempää jousta kaipasin ja nyt menee mukavasti lasketulla keulalla, joka oli jo edellistä omistajaa varten hommattu.

Kokeilin uutta orggista ja sitten tuota -07 alle 4tkm ajettua käytettyä ja siinä tosiaan oli tuo laskettu alusta valmiina. Tykkäsin edullisemman hinnan lisäksi muutenkin enempi tuosta "sisään ajetusta" väriltäänkin, joten valinta oli helppo. -07 Dyna Super Glide meni sitten vaihdossa.
062802moto_prv.gif

Back