• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Säilytys rivitalon pyörävajassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fiuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä se taitaa olla hallituksen heiniä missä milloin mitäkin säilytetään. Isännöitsijä edustaa taloyhtiötä, mutta ei tee lopullisia päätöksiä. Jos joku asukas taloyhtiössä valittaa, niin hallitus tekee lopullisen ratkaisun.

Meidän taloyhtiössä on myös niitä joilla on aina kaikki muiden asiat tapetilla.
eek.gif
033102ass_1_prv.gif
Jos ei ole maa jäässä, niin kärsä on kipee.
tounge.gif

Itse, kun olin hankkimassa toissa keväänä mopotinta ja kimppatalli oli jo tiedossa toisen osakkaan kanssa samaisesta talosta. Kävin varta vasten yhtiökokouksessa varmistamassa, ettei kenelläkään ole vastaan mistään päästöistä... Porukalla oikeen katseltiin muita varastotiloja johon olisin saanut käyttöoikeuden.

Nyt on jo onneksi oma lämmin talli
buttrock.gif

Mulla on ollu meidän kerrostalon pyörävarastossa(sisätiloissa 1.krs)nyt neljä talvea.
tänä talvena en saa mopoa sinne, koska putki remontti tulossa...
sad_orig.gif

Mutta sopimus on ollu, että joka syksy sovitaan erikseen miten edetään asiassa...onko tullut valituksia yms
Ainoana ehtona on ollut, että tankki oltava tyhjillään.
Mitään maksua en ole suorittanut.
Toissa talvena mopon tankkiin oli ilmestynyt pari pientä kolhua; fillarin sarvesta selkeesti.Muutoin oon ollu tyytyväinen..!!

Halusin vaan kertoa omista kokemuksistani. Minun oma ruohonleikkurini sai tappotuomion, perustuen juuri siihen, että jos kaikilla rivitaloasunnon omistajilla on ruohonleikkuri ja taloyhtiön varasto on 24 neliötä ja taloyhtiössä on 24 asuntoa ja jos jokainen tuo ruohonleikkurinsa taloyhtiön varastoon, tulee aika tungosta. Siksi myin ruohonleikkurini eniten tarjoavalle ja ao. hallituksen puheenjohtaja päivittelee tänä päivänä 29 senttiä pitkää pihamaani ruohikkoa keväät, kesät ja syksyt, ja nykylumilla osin talvetkin. Ja otaa pulttiin.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Edellisessä asuinkiinteistössämme olin as.oy:n hallituksessa ja pääsin tutustumaan mielenkiintoiseen pykäläviidakkoon. Meillä oli mm. talon alla parkkihalli, jossa oli myös erillisiä talleja. Missään hallin tiloissa ei saanut esim. säilyttää ainoatakaan auton, mp:n tai mopon rengasta, sillä ainakin Helsinkiläiset palomääräykset kieltävät sen. Kerran tarkastuksessa löytyi yhdestä tallista setti renkaita ja paloviranomainen antoi kaksi viikkoa aikaa poistaa ne tai koko halli olisi mennyt käyttökieltoon...

Edellisessä asuinkiinteistössämme olin as.oy:n hallituksessa ja pääsin tutustumaan mielenkiintoiseen pykäläviidakkoon. Meillä oli mm. talon alla parkkihalli, jossa oli myös erillisiä talleja. Missään hallin tiloissa ei saanut esim. säilyttää ainoatakaan auton, mp:n tai mopon rengasta, sillä ainakin Helsinkiläiset palomääräykset kieltävät sen. Kerran tarkastuksessa löytyi yhdestä tallista setti renkaita ja paloviranomainen antoi kaksi viikkoa aikaa poistaa ne tai koko halli olisi mennyt käyttökieltoon...
Mikäli renkaat olivat yksittäisessä suljetussa tallissa (oma suljettu palo-osasto) Niin vaikuttaisi vähän kummalta, että koko halli olisi mennyt käyttökieltoon. Ilmeisesti tallit eivät olleet täysin eristetty hallin muista osista. Renkaitahan saa säilyttää alle 60m2 tallissa yhden rengaskerran.
Kaipa se teitin halli sitten katsottiin yhdeksi suureksi autotalliksi... ja se on vain pelkästään autoja varten.
Tämä on luonnollisesti maallikon näkemys tilanteesta, mutta ei mutua, vaan ihan Helsingin pelastuslaitoksen ohjeesta.

Mikäli renkaat olivat yksittäisessä suljetussa tallissa (oma suljettu palo-osasto) Niin vaikuttaisi vähän kummalta, että koko halli olisi mennyt käyttökieltoon. Ilmeisesti tallit eivät olleet täysin eristetty hallin muista osista. Renkaitahan saa säilyttää alle 60m2 tallissa yhden rengaskerran.
Kaipa se teitin halli sitten katsottiin yhdeksi suureksi autotalliksi... ja se on vain pelkästään autoja varten.
Tämä on luonnollisesti maallikon näkemys tilanteesta, mutta ei mutua, vaan ihan Helsingin pelastuslaitoksen ohjeesta.
Juu, olet oikeassa. Vajavaisesta selityksestäni ei käynyt ilmi kaikki rakenteelliset seikat. Vain osassa talleja oli harkoista muuratut seinät, pääasiallisesti ne olivat lähinnä isoja "metallihäkkejä" eli eivä olleet umpinaisia tiloja.

Back