Motoristi1958 sanoi:
Molemmin päin ajaneena, ja viime suvena ylhäältä alas, joka on se parempi. Ei muuta kuin reippaasti jonojen ohi odottelemaan vuoroaan, ei sieltä käännytetä hännille. Mutta lauttahenkilökunnan ohjeita tietysti noudatten. Jos pääsee keulille kannattaa valita oikea laita. Kun puomi nousee, niin pääsee 1. ja viivana poistumaan lautalta.
Nimenomaan just noin,jos ei nytt hirvee määrä pyöriä ole niin etuajojonoon vaan,ei noi kansimiehet hirveesti välittää jos jokunen pyörä ohittaa jonoa.
Mutta ei ne jonot pitkiä ole normaalisti,viime viikonloppu oli poikkeus kun 1 iso lossi oli telakalla ja toinen hajos lauantaina,on niillä 2 pientä lossia varalle mutta eivät saannet käskyä/lupaa edes aloittaa ajamiset (oma vuoro) aikaisemmin korkeammalta taholta niin se oli isoin syy 5 kilsan jonoon.
Jos on paljon liikenettä niin ajavat 3 lossilla ilman aikatauluja edes takas koko ajan,paitsi ruokatauko niitten on pakko pitää vaikka ei haluaiskaan.Tämä siis Parainen-Nauvo väli.
Kun Houtskarista pääsee Korppooseen niin ei tarvii fundeerata aikatauluja enää kun menevät sen verran tiuhaan.
Nin ja se kokemus niist losseist ei ole kun vaivaiset 18 vuotta mitä nytt olen kulkenut töihiin/kotiin vähintään meno-palu joka arkipäivä,on mulla etuajokyltitkin autos,mutta mua ei ikinä haittaa jos siin on moottoripyöriä mun edes etuajojonossa kun pääsen lossirantaan

Enemmän haittaa kaikki eesti/puola kilvissä olevat autot jotka sinne menee "turisti turisti ei voi tietää" tyylillä.
Joskus on kyllä jokunen auto jätetty odottelee et pääsee viimeisenä lossille,mutta ei taida niitäkään tapauksia olla kun ehkä 1/vuos jos sitäkään?
Niin ja ei ne aina päästää oikealta ensin,jos ramppi käytössä niin aina rampin alta ensin,ja jos siin on moottoripyöriä edessä jotka mahtuisivat ulos ekana niin ylensä päästävät niitä ensin ja sitten loput,mutta sekin on pikkasen henkilökunnasta kiinni.
Keltaisella Ducatolla yli 10 vuotta ja nytt sinisellä Sprintterillä,molemmis on saman sähköfirman logo/texti ja saa tulla jutteleekin jos lossilla näkyy
Niin ja semmoinen vielä et jos lossi on täynnä ja siin on muutama bussi tai rekka niin ne käyttävät puoltoist kaistaa ja silloin ei autoja mahtuu viereen,mutta kasa moottoripyöriä kylläkin,eli jos lossi on täynnä mutta isoja kulkuneuvoja näkyy,niin rohkeasti sinne eteen vaan et näkevät niin pääsette mukaan,joskus ne viittoileekin pyörille et tulkaa vaan kun te mahdutte mutta sekin on henkilöstä kiinni mitä siin kannella jaksaa tai ei.
Ruokailu/yöpymis paikoista myös aika laaja tieto kun olen sähköistänyt ison osan niistä.
Selvennetään vielä että etuilu ei ole ikinä ollut sallittua edes moottoripyörille,mutta kukaan ei vaan jaksa välittää siitä.