• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saappaat vai nilkkakengät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scop
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ostin ennen mopoa parit popot. Toiset olivat Dainesen Quitot ==> http://blog.spungle.com/2007/02/dainese-quito.html ja toiset Oxtarin Airtech XCR popot ==> http://polo-motorrad.de/product.....0.html

Dainesen popoja tullu käytettyä ~ 5 kertaa kolmen kuukauden aikana. Oxtarit jatkuvassa käytössä harvase päivä. Ei maistu solmia nauhoja joka helvetin kerta ja hengittävyydestä ei Dainesen kenkien kohdalla voi puhua ollenkaan. Ei noi Oxtaritkaan mitkään ihan törkeen vilpoiset ole mutta coolmax-sukilla ihan mukavat.

Itse päädyin vaelluskenkiin, joille oli tarvetta vaelluksenkin puolesta. Vedenpitävät ja varrelliset, joilla voi myös kävellä helposti.

Heikkona puolena nauhat, jotka syytä kiinnittää kunnolla, juttuja nauhojen sotkeutumisesta jalkatappeihin ym. on kuultu
bawling.gif

On mulla ajosaappaatikin, mutta jos jo etukäteen tietää, että kävelyäkin on luvassa, jäävät helposti kotiin.
Ite käytän kans duunikengiksi ostetuttuja nilkkureita (Jalas. on metallikärki ja kaikki:). Mä teen silleen että kengät sidottuani pujotan se läpän läpi ja laitan kengännauhat kengän sisään. Eipähän meinaan liehu niin vapaana. (saikohan kukaan tuosta kuvauksesta selvää?)

Nimim. Kerran tullu valoihin huomaten että kengännauha tapissa kii. Onneksi huomasin ajoissa
biggrin.gif

Mulla on ollu ajossa melkeinpä aina käsintehdyt Sendran buutsit, on hyvät kävellä , eivät hiosta paljoa, ja ulkonäkökin miellyttää silmää.
hinta oli 195€

Kertokaapa mielipiteenne kenkäasiassa, eli onko valintasi saappaat vai nilkkakengät?

Saappaat luonnollisesti suojaavat paremmin ja ovat yleensä vedenpitäviä - nilkkakengillä puolestaan on viileämpi ajella kaupungilla ja mukavampi kävellä. Mitkä ovat omat argumenttisi puolesta ja vastaan?
Kelien mukaan, siis saappaat, tai nilkkurit..

Paksummat kalvokengät keväällä ja syksyllä, sitte sellasilla välikeleillä ja lyhkäsillä matkoilla kevyemmät ja kalvottomat nahkasaappaat.
Kuumiin olosuhteisiin ehdottomasti nilkkurit, niin kuin esim. tämän kesän Kroatian reissulla. Mukana oli toki päälle vedettävät sadesuojat.

saappaat...tunnen olevani enemmän nainen ......
biggrin.gif
sori hopotihop en voinu vastustaa...
wink.gif
siis saappaissa ,rumissa semmosissa ajellaa....

Kyllä saappaillakin on ihan hyvä kävellä, mutta eikös ne ajokengät ole tarkoitettu ajeluun eikä kävelyyn?
withstupid.gif

Back