• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

S750 ei iske kipinää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mp71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä ne näyttää aika monet japsipyörien omistajat pelkästään ajavan niillä niin kauan, kun niissä henkeä pihisee jättäen sen huoltopuolen minimiin... ON NÄHTY! Mutta meitähän on moneen junaan... Sairauttahan se on tää "Ducatismikin", tarttuvaa ja siihen ei antibiootit tunnu auttavan  
tounge.gif

Finnpaso

Ei kait niin, d-vitamiini taitaa olla ainoa apu.

Tosin omassa tuttavapiirissä on paljon japsimopokuskeja, jotka kyllä pitävät esimerkillisen hyvää huolta peleistään. Ei taida olla yhtään huoletonta heeboa. Mutta sepäs siitä, ei oikein enää liity tähän topiikkiin.

kumma juttu, kun mun "kaveripiirissä" ei ole montaakaan rivinelosta  
wink.gif
no, pakko myöntää, et muutama hurahtanut on työkavereiden seassa  
tounge.gif

Finnpaso

Tuli tarkistettua johtoliitoksia ja pistettyä uusi akku ja mitattua mm. ne sytytyksen pick up-anturit, jotka oli kunnossa.

Lopulta pyörä käynnistyi, kun käytti moottorin yläpuolella olevan sivutuen katkaisimeen menevien piuhojen liittimen auki ja pisti taas kiinni. Tuota ennenkin sivutuessa oleva tappokatkaisin vaikutti toimivan normaalisti eli kytki virrat bensapumpulle ja startille, kun käänsi sivutuen ylös.

No pääasia, että toimii taas ja italialainen sähkö kulkee, mutta ihmetyttää vieläkin.
062802moto_prv.gif

Niin se on..mitä enemmän elektroniikkaa, sitä enemmän murheita !... etenkin Italiaanoissa...vrt. Alfa Romeot esim...

"Magneti Marelli ja kosteus on pistämätön yhdistelmä"... voiton vie vain Lucas...ehkä...

"Ja Jumala sanoi: Tulkoon pimeys"... ja Joseph Lucas astui huoneeseen"...
tounge.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ajattelin pistää lyhyen tilanneraportin, jos siitä sattusi olemaan joskus jollekulle muulle apuja.

Eli syynä siihen siihen kipinän puuttumiseen oli lopulta rikkinäinen pick-up anturi tai pulssianturi - mikä nimi lienee kenellekkin sopivin.

Pyörä toimi aina välillä muutaman viikon vielä vian ilmaantumisen jälkeen kunnes kipinä loppui kokonaan.

Luulen, että edelliskesän ajoittainen paukkuminen oli tuon vian alkusoittoa.

Johtoliitokset, tulpat, tulpanjohdot, puolat ja sulakkeet tuli tarkistettua itse ja vikaa ei löytynyt, joten edessä oli kuskaus huoltoon, jossa vikamuistin luettuaan vaihtoivat kyseisen anturin. Ja hyvin on pelittänyt siitä lähtien.

OT:

Sen jalan anturin mä ainakin eliminoin hyppylangalla ensitöiks. Harvinaisen v-mäinen keksintö. Nyt kone saa käydä rauhassa sillä aikaa kun pukee kypärää yms kamoja päälle. Samoin se tulee jälkikäytettyä kun tekee saman riisumisoperaation.

Back