• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ruotsin läpi Sveitsiin ja Eurooppaan.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XX-xenon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
XX-xenon sanoi:
johan meni vaikeaksi.. :doh:

:)

Hehheh, niimpä... Mitä nyt itte pyöriskeli siellä Itävalta & Pohjois-Italia akselilla niin näin suomalaisesta näkökulmasta katottuna KAIKKI paitsi isot motarit sun muut isommat tiet OLI TAIVAALLISIA. Joten ollos huoleti, sama mistä käännyt päällystetyllä sivutielle tai sama mille "passolle" eksyt niin naama sulla on ku hangon keksi joka tapauksessa. Joten no worries! :;):

ja sitten kun jollain niistä on käynyt, mikä omasta mielestä paras ollut, niin muut sitten sanoo, että sehän on just se kaikkein huonoin paikka.. :D

taitaa mennä ens yövuorossa palasen aikaa, kun tutkii noita linkkejä.. :)

XX-xenon sanoi:
ja sitten kun jollain niistä on käynyt, mikä omasta mielestä paras ollut, niin muut sitten sanoo, että sehän on just se kaikkein huonoin paikka.. :D

taitaa mennä ens yövuorossa palasen aikaa, kun tutkii noita linkkejä.. :)

Juu, totta hemmetissä. Aivan sama missä sää käyt ni joku tulee kertomaan kuinka siellä ja täällä missasit JUST ne hienoimmat paikat... Eli tuostakaan ei tarvi kantaa huolta, se on automaattisesti niin. :p

Hemmetin hyvä linkki enivei, taidampa itekki pikkasen sivusilimällä vilkasta... :;):

Ja tässä on kans yksi, jolla pääsee alkuun: korkeudet ja arvostelut & karttaa ja maittaina koottuna...:orgmp: Sveitsissä ne parhaat passot on....:rakastunut:

Itse olen pohdiskelemassa reissua jonnekkinpäin Eurooppaa. Yamaha1:n ohjeiden perusteella meinaan kiertää parhaat reitit ja kohteet:pissed:. Jotta onnistuisin tehtävässä parhaalla mahdollisella tavalla olen yrittänyt etsiä kattavaa listaa mp- ja autotapahtumista kesän aikana. Olen yrittänyt erilaisia hakusanoja kuukkelissa, mutta toistaiseksi hyvää listausta ei ole löytynyt. Onko muilla parempaa tietoa asiasta?

Toinen juttu on hyvät moottoriaiheiset museot. Olen käynyt liki kaikki saksalaisten valmistajien omat museot. Nyt on harkinnan alla Italian ihmeisiin tutustuminen. Tuleeko muita mieleen?

Itse olen katsellut vasta menomatkaa itäisen euroopan teitä pitkin. Onko Top Gearin mainostama pätkä Romaniassa tutustumisen arvoinen? Se on kuitenkin kovin syrjässä matkalla Alpeille.

RiderOnTheStorm sanoi:
Itse olen pohdiskelemassa reissua jonnekkinpäin Eurooppaa. Yamaha1:n ohjeiden perusteella meinaan kiertää parhaat reitit ja kohteet:pissed:. Jotta onnistuisin tehtävässä parhaalla mahdollisella tavalla olen yrittänyt etsiä kattavaa listaa mp- ja autotapahtumista kesän aikana. Olen yrittänyt erilaisia hakusanoja kuukkelissa, mutta toistaiseksi hyvää listausta ei ole löytynyt. Onko muilla parempaa tietoa asiasta?

Toinen juttu on hyvät moottoriaiheiset museot. Olen käynyt liki kaikki saksalaisten valmistajien omat museot. Nyt on harkinnan alla Italian ihmeisiin tutustuminen. Tuleeko muita mieleen?

Itse olen katsellut vasta menomatkaa itäisen euroopan teitä pitkin. Onko Top Gearin mainostama pätkä Romaniassa tutustumisen arvoinen? Se on kuitenkin kovin syrjässä matkalla Alpeille.
Tällainen museo olis Baselin lähellä, kannattaa ehdottomasti käydä! ( jos et siis ole käynyt:))
http://citedelautomobile.com/en/home

Kunnon paperikartta on korvaamaton reittisuunnittelun apuna kotona ja reissussa. Itsellä kirjakaupasta ostettu "The Alps, 1:500 000, Freytag&Berndt". Kahta puolta lakanaa on koko pelikenttä Ranskasta Sloveniaan. Passot myös nimetty.

Illalla tavernassa tuopit nurkkiin ja reitti haltuun. Näpyttelee naviin kohteen ja reittipisteet. Aamulla naviin virta päälle - vamos.

Ei pelkää virran vähyyttä ja on täysin langaton.

^ ilmeisesti löytyy siis ihan suomen kirjakaupasta..? pitänee käydä vilkaisemassa, siitähän siitä parhaiten osaa hahmottaa kokonaisuutta. norjassa oltiin samalla taktiikalla ja kartta oli kyllä ehdoton.

museoita mietin itsekin, mutta katsotaan nyt, mieluummin ehkä menen joskus rauhassa ilman ajokamoja esimerkiksi stutgartin mersun museota ja tehdasta katsomaan, vaikkapa mersuklubin reissulla..

RiderOnTheStorm sanoi:

Tuossa linkki italialaisten tehtaiden kierrokseen
Italian MP-tehtaat.

Transfargas romaniassa on ihan muikea pätkä, mutta kannattaako sinne mennä vaan sen yhden ainoan mutkatien takia onkin jo ihan eri juttu.

En tiedä löytyy tollasesta 1:500000 kartasta edes mitään teitä. Saksalaisista putiikeista löytyy Alppikartta Alpit ja Garda kirja kaiketi perustuu autoilijoiden vastaavaan ja sen takia sen reitteihin kannattaa suhtautua pienellä varauksella, mutta toisaalta sinne on tehty omia korjauksia joita ei ole(ehkä ei ole, ennen ei ollut, nykyistä tilannetta en tarkistanut) edes Google Mapsissa ei TOMTOMissa.

Viimeksi muokattu:
Kaikki tunnetut passot ja soveltuvat pikitiet on 500t kartalla. Sorapassot uupuvat, mutta se onkin eri juttu.

Itselläkin on vuosien varrelta pino tiekarttakirjoja, mutta jostain mystisestä syystä reitti saattuu usein kahdelle lehdelle ja siksi olen viehtynyt em. (lakana+navi) pakettiin reissussa. Isosta lakanakartasta hahmottaa kokonaisuuden.

Vaihtoehtoja on kaikille ja karttoja tarjolla Alpeille kymmeniä. Netistä ne saa kaikki.

Saksaan kun saapuu niin Aral-ketjun huoltsikoilta saa todella tarkan Saksan Aral-karttakirjan kympillä. Siinä on fiksusti erikseen paanakartta ja mittakaavavariaatioita koko Euroopasta; Strassen Atlas Deutschland.

Ite hakenut ne parhaat passot tsiigamalla mitkä menee aikaisin syksyllä kiinni ja vastaavasti avataan viimeiseksi!....(mitää karttoja tarvi...):D
Ei mene paljolti väärin :thumbup:

Meille taas tarjottiin eräässä majatalossa Gardalla isännän puolesta sellanen "motoristin paperikartta". Siihen oli merkattu kaikki lähiseudun mutkapätkät & passot sun muut. Oleiltiin Gardalla viikko, ajettiin ympäristössä joka päivä 200-500km lenkkejä eikä raapastu oikeen kunnolla ees pintaa... Joten todellakin oikeesti siellä on sitä valinnan varaa. Ja tuo siis vain Gardan ympäristössä! :)

Joo, jos on pari kertaa Alpeilla ajanu, turha luulla tai esittää et ny on kaikki nähty/hallussa...:orgmp2::orgmp2::)

Saksassakin riittää paljon nähtävää,Koblentzin ja Freiburgin kaupungit on näkemisen arvosia.Schwarwaldin alueella on kanssa hienoja maisemia ja mahtavia mutka pätkiä.Bodenseen järvi kannattaa kanssa ajaa ympäri,mutta kandee varata tarpeeksi aikaa.2011 kun itse ajoin Bodenseen ympäri niin oli kovat ruuhkat reitillä(karavaanarit tukkivat tien)....

mchuurre sanoi:
Sveitsissä ne parhaat passot on....:rakastunut:

Ensi kesänä kun itsekin lähdössä alppeja kiertämään, niin hieman harmittaa se, kun on hieman maksamattomia ylinopeussakkoja Sveitsissä, niin ei sinne auta enää oikein muutamaan vuoteen mennä :grin:

Back