Mulla on Ixsin Inari&Turku yhdistelmä. Paksua mutta pehmeää nahkaa, oikeista kohdin perforoitu, hyvät suojat ja vedenpitävä kalvo. Hengittää ihan riittävästi. Nahka tuntuu olevan lähtökohtaisesti verattomasti parempi materiaali kuin tixtex. Hyvä puku, maksaa 700 Suomessa kaupassa.
Hoitona olen käyttänyt Tarjoustalon purkkirasvaa. Ei mitään ongelmaa, kun laittaa maltilla. Miten vuorina oleva kalvo voi ottaa itseensä, jos sivelen nahkaan rasvaa ja rasva nahkaan imeytyy? Nuo Tex-sprayt ja muut ihmeet saattaa olla samasta osastosta kuin kypärien pintajännitys. Kauppa käy.
Miinukset: puku on painava ja nahkaan pukeutuminen on aina hieman vaivalloisempaa kuin rättiin.
Onkos tuossa puvussa kalvo laminoitu nahkaan vai onko se sisävuoressa? On harkinnassa ostaa pelkkä takki ja tuo voisi olla hyvä vaihtoehto.
Faktoja:
- ei ole laminoitu nahkaan (kävin vasitella katsomassa).
- mun tapauksessa kyseessä on "aikuiseen makuun" leikattu nahkapuku, mikä pitää riittävästi vettä. Toisin sanoen aika istuvaksi leikattu nahka, mutta lompakko ja kännykkä sopii taskuihin (2 kuivaa + 2 muuta, tilavat).
- edessä on pitkät pystyvetskarit, jotka ovat tosi hyvät helteellä.
- kyynäröissä ja hartioilla on hyvät suojat, selässä foami, mutta taskuun sopii kunnollinenkin (mulla on vain Sas-tec).
- tehdas ehdottaa, että kyllästä hyvin eikä ajaa yli 4 h yhtämittaisessa sateessa. Tehdas myös ilmoittaa, että puku on hyvä ennen käyttöön ottoa huolella käsitellä Aineella (miel. A.C.M.E.) Kyseessä on siis laadukas nahkapuku, jossa on kalvovuori.
- viime kesänä ajoin yhteen tapporankkasateeseen ja totesin, että kauluksesta tuli vettä hieman läpi ja että puku alkoi kastuttuaan tuntua samalla tavalla yleiskostealta kuin tixtex.
- puku imee rankkasateessa (= autot on pysänny, Sinä vielä ajat) vettä aivan saatanistisesti. Kuivuminen on tavallista nahan kuivumista eli kylppärissä hitaasti, päällä nopsemmin. Jokainen lintu painaa kilon, kolibrikin, jos sillä on laamaliivi yllä (Tajakka ja Tabletit, -76)
- ei nahkapuku koskaan mikään erikoisen lämmin ole, pitää laittaa vaatetta kanssa. Ei ole ollut vaikea rasti.
- palasin nahkaan, koska vanhemmiten ihmistä alkaa pelottaa, että kadottaa menetetyn nuoruuden. Turvallisuuskysymys, tixtex-kauppiaalta ei tulla peräämään tuotevastuuta.
- Inari/Turku kai muistaakseni, oli myös jossain ketjussa aiemmin, ellei Rico ole poistanut, pärjäili hyvin saksalaisessa testissä, missä oli mukana myös Rukkaa, Halvaa ja Beemeriä. Kehuja tuli toimivuudesta ja istuvuudesta. Moitteita muistaakseni painosta.
- Käy sovittamassa, kannattaa vrt. hinta/laatu