• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Route of Santiago de Compostella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mpuputti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kukaan käynyt tuolla reitillä? Tai suunnittelemassa sinne menoa?
Miten mahtaa reitit sopia moottoripyöräilyyn?

Pääreittejä on kaksi. Muistaakseni Ranskalainen reitti menee etelämpää, ja Enklantilainen kulkee Iberian niemimaan pohjoisrantaa. Reitillä on jotain omia sivustojakin, mutta tähän hätään en löytänyt yhtään.

EDIT: Joku painoi "Lähetä", vaikka viesti oli kesken!

Mä olen suunnitellut, sekä pyörällä että kävellen. Toistaiseksi on jäänyt vielä kartta- ja kirjallisuusmatkailun asteelle.

sekä pyörällä että kävellen
Tarkoititko mopoa vai polkupyörää?
Onko mitään vinkkejä mopoiluun tuolla reitillä? Hyviä linkkejä tai kirjoja? Reittivaihtoehtoja?
Entä oletko suunnitellut jo tarkemmin. Esim. kuinka pitkä aika reitille pitäisi varata?  
062802moto_prv.gif

Ehkä mun ei pitäis vastata kun varmastikkin tiedän aiheesta vähemmän kuin ketjun aloittaja. Mutta mulla on mielikuva, että kyseessä on pyhiinvaellus (-reitti), joka suoritetaan jalkaisin tai korkeintaan maastopyörällä. Missä on kärsimys ja ylevämmän pohdiskelu, jos maaliin päräytetään näppärästi motskarilla? Voin toki olla väärässä. Retki-lehdessä ollut juttua aiheesta, ettei ollut peräti kuluvan vuoden joku numero, kirjastosta varmasti löytyy.

sekä pyörällä että kävellen
Tarkoititko mopoa vai polkupyörää?
Jos sinne päädyn joskus lihasvoimalla liikkumaan niin jalan ajattelin mennä. Lähteminen on tosin epätodennäköistä, ainakaan kuumaan sesonkiaikaan. Marras- ja tammikuun seutuvilla reitti voisi olla rauhallisempi ja sää pohjoisen miehelle sopivampi.

Prätkällä tuo reitti on myös mahdollista ajaa. Tällöin matka sujuu paremmin vuorten ja meren välissä länteen kulkevilla teillä kuin kinttupolulla. Kohti auringonlaskua vain, kaupunkeja vältellen. Haaveilen edelleen lähteväni Gibraltarissa käymään toukokuussa, jolloin Compostela olisi yksi etappi. 500 kilsaan saa Kawan satulassa kulumaan päivän, korkeintaan kaksi.

Muokkaus: Ja kas kummaa, Wikipedia tietää taas enemmän...

Ei tainnut olla tällä foorumilla tuolla käyneitä.
Hyviä vinkkejä silti tuli - varsinkin tuo Wikipedia linkki, jota kautta löytyi enemmänkin.

Pitää tulevana kesänä katsoa, josko tuonne saakka pääsisi.
Olen antanut itselleni kertoa että reitille kannattaa varata pari viikkoa (siis pyörällä ajaen!).
Ehkä teen lyhennetyn version, kun on tuo oma taivasosuuskin jäämässä niin pieneksi.
Toivottavasti lopputulemana kertyy kylliksi muillekin kerrottavaa  
062802moto_prv.gif

Back