• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

rottapyöräilijöitä???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawabata
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sellaisia, jotka kokevat itsensä tai kulkuvehkeensä rotaksi tai vastaavaksi eliöksi?

ois mukava kierrättää romua, tutustua, tietää, osata?

vapaus kromista, pesuista, naarmuista, vapaus olla, elää ja kulkea... horisontti ja universumi ehkä jokseenkin rajoittavat..

Rottapyörä kyllä jotenkin kummasti herättää lämpimiä tunteita.
Mut....Ellu ei ole mikään näyttelypyörä....mut ei se VIELÄ ole niin kulahtanut, että rottapyöräksikään...Jos joskus ostais jonkun halvan pyörän niin siitä vois sitten rottiksen muokata...SAAKO Kawasakista tehdä rottista...moraalikysymys?
eek.gif
eek.gif

RatBike.jpg

Haitko, siis jotain tämänkaltaista? En halua naljailla, mutta näille pyörille on muitakin rajoitteita kuin horisontti ja universumi!  
tounge.gif

Vaikka ei silti, itse olen todella laiska puunaamaan mopoani, että ehkä tuo tyylisuuntaus voisi olla jopa parempi.  
buttrock.gif

Ite oon, nelipyäräkottero myös, kakspyäränen kaunokainen ei ainakaan vielä ole, vaan on selkokielisen kiiltävä ja puhdas, vaikka joskus tekis mieli tervata se persoonallisemmaksi. Ei ole vielä raskinut, joten pestään ja vahataan...

Rottafillaristi on aina aidompi asia kun uuden muovipyörän ratsastaja, joka keikistelee kaivarissa uudessa muodinmukaisessa nahkatakissaan. Monesti rottahemmot on aika päteviä vielä käsistäänkin, toisin kun esim. corollakuskit. Pisteet siis aitoudesta ja omaperäisyydestä. Rotta rules! Oma fillari tosin kiiltää vielä vähän liikaa...

Kyllähän rottapyörissä on sitä jotakin. Ns. rottamallin pyörään kun vielä usein sisältyy hyvä tarina (ja usein vielä helevetinmoinen määrä ajokilometrejä
biggrin.gif
)
Tässä yksi hyvä esimerkki, joka lämmitti ainakin meikäläisen mieltä:
y254guz.jpg

"I recently found another jewel for the collection
smile_org.gif
Seems this guy left this guzzi cop bike sit outside of a motel beachfront in daytona for 2 years. the salt did wonders for it. I bought it for parts, but tinkered with it & got it running. It runs great. I've taken it on a couple poker runs & stuff, it always draws a crowd. I got a custom tag for it, YUPPIE
smile_org.gif
"

Rottiksissa on kyllä asennetta ja varsinkin persoonallisuutta. Tämmöisen rottiksen kuvasin Kokkoontumisajossa viime kesänä. Valitettavasti omistaja kuorsasi teltassaan eikä päässyt kuvaan mukaan. Taustalla orgin poikia.

rottis.sized.jpg

sanoi:
SAAKO Kawasakista tehdä rottista...moraalikysymys?  

Tottakai, ilmanmuuta!  
033102bebe_1_prv.gif

wink.gif
Vesipestävä...kuules....!!!Senkin....rotta!
smile_org.gif

Tarkoitin tietysti, että kun Kawasakissa on luonnetta ja jaloutta, niin voiko siitä tehdä "romun".Mut ideahan on tietysti ,että rottis on omistajansa omin, hellin (siis rakastavin)käsin tekemä hengentuote...joten on se sielukas rottapyöränäkin.
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

...iän mukanaan tuomaa patinaa pitää olla...sekä että,siis kuskissa ja pyörässä....
biggrin.gif

periaatteella: ruma mutta toimii!!!
062802jumpie_prv.gif

Tunnustaudun rotta-aatteen kannattajaksi. Techniikan puolesta pyörän pitää
kuitenkin olla hyvässä kunnossa - tienposkessa seisomisesta olen jo saanut osani.
Ulkonäkökin on toki tärkeä, mutta pysyttelen jyrkästi "Anti-Tuuning-Puuning"-linjalla!

Aitoon rottikseen minulla kyllä on vielä piiiitkä matka, mutta minulla ei ole kiire.
cool.gif

Päätelkää ITSE! (<=*klick*) (Kuvassa pestynä ja puhtoisena...)

Ootko sää mr ripley mennyt puunaamaan sen...
eek.gif
Itse asiassa tuo kuva on otettu heti maalaamisen jälkeen, toukokuussa.
Kiiltää aivan liikaa, myönnetään.  
mad.gif
Nykyään se on jo paremman näköinen.
Ja kyllä, pestäänhän sitä, aina ennen isompia huoltoja, mikä on järkevääkin.
Mutta pesusientä ei vaihdeta jos se sattuu tippumaan maahan...
033102bebe_1_prv.gif

Tunnustaudun rotta-aatteen kannattajaksi. Techniikan puolesta pyörän pitää
kuitenkin olla hyvässä kunnossa - tienposkessa seisomisesta olen jo saanut osani.
Ulkonäkökin on toki tärkeä, mutta pysyttelen jyrkästi "Anti-Tuuning-Puuning"-linjalla!

Aitoon rottikseen minulla kyllä on vielä piiiitkä matka, mutta minulla ei ole kiire.
cool.gif

Jumaleisson Ripley on aikalailla samoilla linjoilla kuin minä.
smile_org.gif
Ensi talvena suunniilleen tiedän mitä ensi teen, mut ton ristin tilalle täytyy tulla jonkin sortin liekki tai hiilihanko.
tounge.gif

biggrin.gif
Hienoa, että joku on bongannut tämänkin tärkeän topicin!
Kyllä juttu on niin, että ruma mutta toimii! Toimii muuten paljon muussakin "elävässä elämässä"....  
cool.gif
tounge.gif

Ei aina 'kiilto ja killitys' ja varsinkaan puunattutuunattu ole kaikkein paras ja kaunein. Taas jälleen sen kävin omin silmälasein toteamassa Suvirannassa, tuolla opinahjoni likimaastossa.Hienoja vennäänpyöriä tuli paikalle omin konein yksi,siis sellainen meikäläisen makuun.Oli siellä Uraalia ja K750:sta...ja bemareita ja härräkkää ja ja ja Karsa ja Karsan eka Honda!!HH-175!!(menikö rekkari oikein??)

Ai hitsi, siellä on jokku päättäjäiset 26.8 vai olisko 28.8
confused_orig.gif
Ilimaista kahvetta meille moottoristeille.

Käymmä laulajiakin kehuuumassa ihan...(Iltasanomassa kerrottiin että "moottoripyöräjengi" tykkäsi jostain laulajasta. Iso juttu siinä oli kyllä tästä loistavasta, vastaikään joukostamme poistuneesta kuvanveistäjästä, Kain Tapperista...mikähän mahtoi olla pvä...en muista juur ny.)

Mutta rottailu kunniaan. Suomen rotein asuu Statissa.Onnia bataatille!!!
sport05.gif
062802moto_prv.gif

thumbs-up.gif
bowdown.gif
kaikille, jotka ajelee persoonallisilla laitteilla ja tekee ne itse. Mutta mistä tulee tarve kerätä kaikenlaista epäfunktionaalista rojua pyörän päälle?
Itse pidän pelkistetystä ja ennen kaikkea käytännöllisestä tyylistä, tekniikka kunnossa, ulkonäollä ei niin väliä.

En tiedä onko kovin hienoa ehdointahdoin tehdä moposta romua, mutta kyllä ajan ja kilometrien patinoima menopeli rulettaa ja kerää kunnioitusta osakseen.

Kertakäyttömaailmassa, kun eletään...  
sad_orig.gif

Rottapyörää ei rakenneta, noi joihin on teipattu kaikkea paskaa kiinni ovat juuri sitä itseään, eivät oikein rottapyöriä.

Rottapyörä on pyörä jolla ajetaan paljon ja korjataan mahdollisimman halvalla, jotta matka jatkuu. tätäkun jatkuu 10 vuotta, niin pyörä rupeaa ottamaan rottamuotoa.

Tahallaan pilatut pyörät on mielestäni vain paskoja ja kuvaavat omistajan mielentilaa paremmin kuin itse pyörää.

No sen verran rottapyöräilijäksi tunnustaudun että, ajelu ja V2 moottorin marmatuksen kuuntelu on pirun paljon hauskempaa kun joku pesu, vahaus ja vanteiden puunaaminen, eli kyllä sitä kaksi kertaa viikossa autonsa puunaavalla naapurilla alaleuka sijoiltaan meni kun mielenhäriössä pesasin ja vahasin SV:n sekä kotteron samalla kertaa :> Ja jos vielä ränttätänttäpyörän hankkis tohon rinnalle että vois naapuria kiusata talvellakin.

Back