• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rosterista bolt-on customiin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slave1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs mieltä olette, tai onko kokemuksia jos teettäis suoran putken pätkän dragstarin takapönttöjen tilalle? Mietityttää, että miten se väri muuttuu rosterissa lämmetessä, vai pitääkö se sen alkuperäisen värinsä? ja miten pitäs leikata se pää, jotta sais puristettua kiinni alkuperäiseen putkeen? Riittääkö viilto ja klemmari puristeeksi?

062802moto_prv.gif

tuli mieleen että moni on tehnyt suoria putkia noista varaosaliikeiden putkista. olisko ollut kromattu 2" 700mm putki jotain 25€?
muistaakseni noita pätkiä oli ad luettelossa simonsin putkien kohalla.

Oli viimekesän käytössä 2" simonsin ad putket alkukäyrästä eteenpäin.Meni suoraan alkukäyrän päälle joten pienet viillot ja klemmari piti aivan hyvin.Ei vaihtanut väriä yhdessä ajokaudessa.Putket oli n30E kappale ja kannatinklemmarit oli suht arvokkaita .Vaimentimena oli prikat putken päässä ja ääni oli hirmuinen.Polttoaineen ja ilmansaanti pitää säätää uusiks jos avartaa putkia noin paljon.Poliisit ja naapurit ei tykänny äänistä
nixweiss.gif

No nyt on putket tilattu, 35 ekee oli paikallisesta koneistamosta 1,5 metriä 42mm rosteriputkea. Tosta pitäs taiteilla hitsaten pidikkeet yms. Saapa nähdä minkälaiset äänet tulee.

Jos ja kun meteli on suunnaton niin miten ja mistä tuohon sais semmoiset vaimennuslevyt tms, millä sais pikkusen ääntä hillittyä? vai onko siihen joku periaate miten siihen vois itte tehdä?

Proteesi varmaan voi antaa kokemusperäistä neuvoa, mutta aika yleinen (ja halpa) tapa, jolla saa myös vastapainetta, on "tikkarit" tuohon tapaan:

http://www.nightrider.com/biketech/exhaust.htm
Just, kiitti vinkistä!

En vain ihan hiffannu että minkälainen toi oikein on tarkalleen. Onko toi tikkarin tukkiva läppä sitten mahdollisimman suuri ja sen keskellä esim 2cm reikä? Eli kun mulla on 40mm putki sisämitta niin laitanko just alle 40mm lätkän jossa 20mm reikä keskellä ja siihen hitsaan mutterin kiinni jonka ruuvaan putkeen sisälle läpi pultilla?

Ei minun mielestä noin. Tikkari on putkea pienempi, virtaus menee myös reunoilta ohi. Se prikka voi olla aika paksukin, kuin pala paksuseinäistä putkea. Sitä eri kulmiin kääntelemällä saundi ja vastapaineet muuttuvat. Toivotaan, että tähän kirjoittaisi joku, joka on noita käyttänyt, mulla tämä on luetun varassa.

Ei minun mielestä noin. Tikkari on putkea pienempi, virtaus menee myös reunoilta ohi. Se prikka voi olla aika paksukin, kuin pala paksuseinäistä putkea. Sitä eri kulmiin kääntelemällä saundi ja vastapaineet muuttuvat. Toivotaan, että tähän kirjoittaisi joku, joka on noita käyttänyt, mulla tämä on luetun varassa.
Juuri näin kuin yllä on kirjoitettu.Mun vaimenninsysteemi oli just ko. tikkarimalli. Vastapainetta ei ollut samaa määrää kuin originaaliputkissa ja tämä tuntui hieman alaväännössä.Toinen vaimenninmalli voisi olla ns. huilu (reijitetty putki jossa joku palonkestävä villa ympärillä) sisään putken päästä.Äänet luultavasti hivenen maltillisemmat.

Rosteri on ruostumaton teräsputki
wink.gif

Juuri näin kuin yllä on kirjoitettu.Mun vaimenninsysteemi oli just ko. tikkarimalli. Vastapainetta ei ollut samaa määrää kuin originaaliputkissa ja tämä tuntui hieman alaväännössä.Toinen vaimenninmalli voisi olla ns. huilu (reijitetty putki  jossa joku palonkestävä villa ympärillä) sisään putken päästä.Äänet luultavasti hivenen maltillisemmat.

Rosteri on ruostumaton teräsputki  
wink.gif
Kiitos tiedoista.

Mistähän noita huiluja sais? ja miten se kiinnitetään tuonne putken sisälle? ja mitä villaa vois siellä käyttää?

Saattaa olla äänet sitä luokkaa, että pitäis jotenkin rajoittaa. Missä pyörässä sulla proteesi on tuo suora putki ja mikä on äänitaso?

En nyt heti linkkejä löytäny huiluista mutta kyllä niitä mahtaa olla monellakin pakoputkivalmistajalla myynnissä.Mutta kun nyt on tee se itse linjalle lähdetty niin ei muuta kuin 1".n alumiini tai rosreriputkeen porataan tiheästi reikiä tai rälläkällä pitkittäisuria ja esim LVI-liikkeestä 1" putkelle eristekourua päälle ja aina parempi jos eristeen päälle saa esim alumiinistä toisen putken joka mahtuu pakoputkeen. Kiinnitys pakoputken alta pultilla tai peltiruuvilla sisäputkeen.Putket oli vs1400:ssa ja pintakaasulla jotenkin siedettävät mutta kun vähänkään käskytti niin arviolta yli 110db tikkarivaimentimilla.Vaihdoin naapuruston mielenrauhan takia vakiot takaisin paikalle mutta vain toistaiseksi.Niin ja mitä pitempi huilu sen hiljasempi ääni.

lasi tahi kivivilla ompi ihan passeli tuonne äänenvaimentimeen, ja pienellä vaivalla tuon reikähuilun tekee melkein ilmaiseksi..

Back