• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rookie letka Myllykukko Nurmijärvi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, kiitoksia Rimmonille ja Jassulle vedoista..kivaa oli loppuun asti. Hiukka siinä lopussa meinas haittaa ku ei nähny mitään mutta onneksi Rimmonin valojen avulla pysyi tiellä..
eek.gif

Kiitoksia vaan vetäjille munkin puolesta, oli oikein mukavaa menoa.

Tuli tutuksi letkassa ajaminen, eikä se nyt alkuun hullummalta tuntunut. Ehkä mäkin voin jatkossa siellä hännillä hillua
smile_org.gif

Juu hyvä reissu oli ja mutkat sopivia.

Hieman väsytti aamulla kun kello herätti töihin viideltä..
tounge.gif

Kiitoksia Rimmonille ja Jassulle sekä kaikille mukana olleille.

Taas tuli muutama uus tuttavuuskin vastaan.

Seuraavaan kertaan ,
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

( pöh , ens viikolla iltavuoro
sad_orig.gif
)

Hyvät pätkät tuli kyllä ajettua. Vielä kun tietäis vähä edes missä mentiin niin vois ittekseenkin kurvailemassa
biggrin.gif
. Kiitokset vielä letkan vetäjille ja muille mukana olleille
062802moto_prv.gif

Kiitos kaikille! Minulla oli oikein hauskaa!
sport05.gif
062802jumpie_prv.gif

Jurate

p.s. ~20min before the stop at the petrol station in Mäntsälä deer? crossed the road just in front of me ~2-3m. Luckily it was fast enough...uhh

p.s. ~20min before the stop at the petrol station in Mäntsälä deer? crossed the road just in front of me ~2-3m. Luckily it was fast enough...uhh
Minä olen kuvitellut, että letkasta tuleva meteli  olisi sitä luokkaa että elukatkin alkaisivat sitä vähän jo väistelemään.

Ilmeisesti niin ei ole... vai eikö teidän letkassa ollut riittävästi mökäputkia.... olihan veturilla ainakin.

No se oli pikkuinen metsäkauris joka lymysi avoimen pellon ja tien välisessä heinikossa, arvatenkin pelästyi Rimmonin mökäputkea, ja arveli että nyt voi juosta tien toiselle puolelle metsään, kun letkassa äänet hiljeni...  
wink.gif

sad_orig.gif

Eihän tämmösillä noviiseilla ole mitään putkia (vielä?) vaihdettu....  
nixweiss.gif
  Ehkä pitäisi ? Tuo kovan äänen "turvavaikutus" on mulle uusi aspekti, siis vaikka ohittaessakin autoilija kuulee... Aiemmin ajattelin vaan (ja aattelen vieläkin  
wink.gif
) että ykkösasia on miehekkäältä kuulostavat äänet, ja kakkosena joku muka-tehon lisäys.  
tounge.gif

Sieltä se vaan ryntäsi. Ajoin Juraten perässä ja pelkäsin että niitä tulee lisää takana tulevien riesaksi. Onneksi sitten ei.
Kävi niin nopeasti että jarrua painelin lähinnä vain takana tulevan varottamiseksi, ei siinä hiljentää kerennyt.

Vähän tuntuu tuon perusteella että mahdotonta niitä olisi väistellä, osuu jos on osuakseen ? Tai sitten voi ajaa viittäkymppiä max.

Kiitoksia vaan minunkin puolesta kaikille mukana olleille. Reitti ei nyt ollut ihan sellainen kun ajattelin, johtuen noista etukäteen sovitusista kahvittelu ja päätös paikasta, ajon aikana jouduin muuttamaan jonkin kertaan reittiä. Ennen lähtöä pidetty "saarna", ei ollut eikä ole kenellekkään henkilö kohtainen, sen tarkoitus on pelkästään saada kaikki tajuamaan letkassa ajamisen syvin olemus, et kaikki pelaa oikein ja turvallisesti. Jassun kanssa olemme vuosien varrella nähneet erilaisia vaaratilanteita, joita mahdollisesti syntyy letkassa varsinkin kokemattomammille, priiffauksen tarkoitus on opettaa/valistaa myöskin riskit ja niiden välttäminen. Keli oli eilen mitäparhain, mukavia ihmisiä, uusia "naamoja" mukana ja se on aina hauskaa. Hyvänä asiana pidin myöskin letkojen kohtaamista, kerkesi jutustella semmoisten kanssa joita ei ole tullut nähtyä lähes koko kesänä, myöskin uudet oppivat tuntemaan näitä pidempään mukana oleita. Harmi että tämä "rookie letkan" kasaaminen jäi vaan niin viimetinkaan, johtuen siitä et näytti olevan porukkaa tulossa paljon ja joukkoon tulossa usempia ensi kertalaisia, päätös letkasta tehtiin noin vuorokautta ennen starttia. "rookie letkoja" ajetaan tänä vuonna varmaan jokunen lisää, letkan vetäjänä tulee olemaan myös Petri12R, todella kokenut letkan vetäjä jolta voi ja kannattaa kysyä jos joku asia on epäselvä. Eilisessä letkassa oli yksi oikein selkeästi silmään pistävä asia, risteykset merkattiin todella hienosti, pysähdyttiin odottamaan selllaiseen kohtaan että takana tulevan oikeasti oli helppo havaita. Iso kiitos kaikille, "saarna" ei ollut näköjään turha.  
bowdown.gif

smile_org.gif

Kiitokset mukavasta seurasta ja kivoista ajeluista!

Erityisesti kiitokset Rimmonille ja Jassulle homman suunnittelusta ja toteutuksesta
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif
!

Hienoa että näitä on luvassa lisää jatkossakin, oli meitä sen verran monta viivalla että voisi kuvitella näille olevan tarvetta. Ja siitäkin huolimatta että tosiaan nyt toi ilmo tästä ryhmästä tuli melko myöhään. Ettei vaan kävis niin että tästä letkasta tulee kohta pidempi kuin tosta normiryhmästä...

Nähdään ja mukavia
062802moto_prv.gif
!

062802jumpie_prv.gif
 Kiva, että rookie-letkoja viel tulee. Sillon mäkin tuun mukaan! Eilen en päässyt, kun tosiaan tuo tieto tuli sen verran viime tippaan, että olin jo ehtinyt sopia muuta menoa.

Ja tuosta "saarnaamisesta".... itsensä ja kaikkien muidenkin parhaaksihan se vaan on. Kyllähän sen näistä viimeaikojen onnettomuuksistakin ymmärtää, ettei turvallisuudesta voi koskaan puhua liikaa.

sanoi:
Ja tuosta "saarnaamisesta".... itsensä ja kaikkien muidenkin parhaaksihan se vaan on
Juurikin, tässä se on lyhyesti ja ytimekkäästi. Letkassa "koheltaminen" vaarantaa myös muut mukana olevat. Turhien riskien ottaminen on vaan aivan typerää, liikenteessä kun niitä pyörän kanssa on muutenkin. Joskus kylläkin omatunto soimaa, silloin joutuu torumaan itseäkin, pakko lohdutta itseä "älä tee niin kun minä teen, tee niin kun minä sanon" No yritetään kuitenkin kaikki ajaa turvallisesti ja nautiskellen mukavista mutkapätkistä.  
smile_org.gif

Eihän tämmösillä noviiseilla ole mitään putkia (vielä?) vaihdettu....  
nixweiss.gif
  Ehkä pitäisi ? Tuo kovan äänen "turvavaikutus" on mulle uusi aspekti, siis vaikka ohittaessakin autoilija kuulee... Aiemmin ajattelin vaan (ja aattelen vieläkin  
wink.gif
) että ykkösasia on miehekkäältä kuulostavat äänet, ja kakkosena joku muka-tehon lisäys.  
tounge.gif
Lisää mököpönttöjä vaan, niin saadaan tämäkin harrastus hankalammaksi tulevaisuudessa...
ghostface.gif

"Loud pipes save lives" on eniten pielessä oleva slogani, mitä maa päällään kantaa.
eek.gif

Jotenkin musta tuntuu et "mökä putket" tässä yhteydessä on off topick juttu, mun putkista juttu lähti, eikä ne ole edes pahaääniset, täyspitkät sliparit. Putket on mulla vaihdettu hiilari slipareihin ulkonäöllisistä syistä, busan orggis vaimentajat kun on suoraan sanottuna h*vetin rumat. Äänet on kylläkin muuttuneet jonkin verran matalammaksi orggiksiin verrattuna, mut silti ne ei oo "mökäputket"
smile_org.gif

Hitto kun en oo nykysin koneella ku joskus ja jouluna...missasin siis tämänki!
bawling.gif

Toivottavasti oli kivaa
062802moto_prv.gif

Jotenkin musta tuntuu et "mökä putket" tässä yhteydessä on off topick juttu...
Juu, OooTeeta taitaa olla...
biggrin.gif

... mutta se ei niin haittaa tämmöisessä "kertakäyttöketjussa".

Noi oikeat mökäputket (siis semmoiset hillittömän pahaääniset) vain tekevät hallaa tälle harrastukselle, ja jos jollekin nyypiölle on kerrottu "täytyy pitää riittävästi väliä edellä ajavaan", niin jatkoin valistustyötä vähän eri sektorilla...
buttrock.gif

Äh, loppuis sade niin alkais grillaus...
033102beer_1_prv.gif

Back