No sen verran tosiaan voi näkyväisyydestä todeta heittämällä, että on kyllä ihan toista luokkaa mihin umpipotilla on tottunut. Ylös, alas, sivuille... kun on se naamataulu todella lähellä siellä kuperan linssin sisällä.
Eli se visiiri & leukasuoja tulee todella lähelle naamaa. Oikeastaan tämän takia tuota kannattaa varmaan kokeilla että sopiiko päähän, ennen ku menee osteleen.
Tuo huurtuvuus on ollut ongelma noissa vanhemmissa Rooffeissa, ja nytten näissä uusimmissa V ja V8 malleissa siihen on panostettu tekemällä noita tuuletuksia leukasuojaan. Siellä on molemmilla sivuilla 2 kpl "kiduksia" jotka on aina auki, ja sitten tuossa edessä vielä semmoisen avattavat "nostraalit". Kun noi kaikki avaa, niin on melkeen kuin avopotalla ajelisi. Eli todella tehokas tuuletus... Kypärässä on myös päälaella yksi venttiili, mutta sen toimintaa ei kyllä edes huomaa. Ja aina on tietty se hieno optio, että kääntää koko laukasuojan taakse ja nauttii oikeen kunnon ilmastoinnista.
Sitten mun on kyllä pakko suositella niille jotka tuota harkitsee, niin että ostakaa toi V8 malli. Koska vielä tuossa V-mallissakin on yksi fiba, eli jos visiiri on täysin alhaalla ja leukasuoja käännetty taakse... niin sitä leukasuojaa ei saa sieltä käännettyä takaisin eteen ilman että visiiriä nostaa hieman ylös.
Laitan tähän videolinkin aiheesta:
Roof boxer V & V8 erot
Eli tässä se pääsyy miksi itse peruin tuon V-mallin tilauksen ja kävin hakemassa V8:n.
Vähän mulla itelläni on tässä semmoinen fiilis, että takaisin umpipottiin en ihan heti ole palaamassa. Sen verran upea kokemus tämä on... Ja kypäräpuhelinmen mikin & korvakuulokkeet sain hyvin integroitua Rooffiin. Mikrofonin laitoin toisen poskipalan etuosaan, mutta hyvin kuuluu mun puhe niinkin kuulemma.
Sateella kun vielä pääsis tosiaan kokeilemaan itse... Googlettamallahan noita kokemuksia löytyy kosolti lisää maailmalta, eli sinne vaan kiinnostuneet penkomaan.