• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Roikkuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajetaan sen verran kovaa ettei sinne ketään jää... Ja jos jää, ni kokeillaan et haluaako ohi, jos ei halua, väännetään lisää hanaa... Harvemmin ne siellä kauaa jaksaa roikkua...

Mä ainakin roikun hidastelijoiden perässä aivan takapuskurissa, jos en ohi pääse. Ajelis etanat ja nopeusmittarin ylitarkat kyttääjät joukkoliikenteellä/taxilla, jos eivät kykene ajamaan sujuvaa nopeutta.

Mä ainakin roikun hidastelijoiden perässä aivan takapuskurissa, jos en ohi pääse. Ajelis etanat ja nopeusmittarin ylitarkat kyttääjät joukkoliikenteellä/taxilla, jos eivät kykene ajamaan sujuvaa nopeutta.
Minä taas lasken lasinpesunesteet kaikkien persessä roikkuvien naamalle, jos olen autolla liikkeellä.
Eikö ennemmin kannattaisi ajaa mahdollisimman oikealla, näyttää kenties vilkkua, että mene ohi?

On niin mukava ajella muualla, esim. jo Ruotsissa, missä tupeksijat antavat tilaa, eivätkä pyri hidastamaan liikennettä, estämään ohituksia ja vielä lapsellisesti ruiski jotain pesunesteitä...

Kuulostat kyllä kieltämättä nimimerkiltäsi.

Ja vaihtoehtoja löytyy...

jos ajatuksissani olen ajellut ja mikäli vauhtia itellä on vain rajoituksen liki ja ei pahemin ketuta, nostan nopeutta himpun verran, kuitenkaan riskeeraamatta korttia (siis mikäli edessä on tilaa)..  
sport05.gif

jos ei tehoo

saatan polkasta kutoselta neloselle ja kääntää piuhan kireelle - hetkiseksi  
062802moto_prv.gif

jos väliä ei sittenkään tuu tai tampio kiihdyttää perässä ja roikkuu taasen puskurissa... on pari vaihtoehtoa  
mad.gif

jos oon laiskalla päällä hiljennän, hiljennän ja hiljennän vielä lisää vauhtia ja teen tilaa - saatampa huitasta kädellä huolimattomasti, jotta mänehän siitä  
baaa.gif

jos on piru korvien välissä, ajan omaa vauhtiani kun heebon ois mahdollista ohittaa, sit kun on vastaantulijoita tai keltasta viivaa hiastelen jarrua vilautellen alinopeuksille - jos ei rakoo ala syntymään tai mee ohi - pääpiru hyppää korvienvälistä sarviin, heitän kaffat kaakkoon ja vaikka sitten keskiviivan vierellä muutaman edellämenevän ohi ja sitten takasin marssivauhtiin  
033102ass_1_prv.gif

olempa joskus heittäny tiensivuun parkkiinkin, kun ei himmailu, jarruvalojen vilkuttelu, huitominen, kansainvälilset kanssakäymis viittelöinnit, tien antaminen, eikä taaksetiiraaminen riittäny... useimmiten nää paskiaiset ajaa sit alinopeudella jatkossa ja pikkupirulainen käskee ajaa liki kotiloa ja pitkiä vilauttelemaan ja kun on saanu ketutuksen häikäsyllä hukattua, otan hajurakoa ja jatkan sit kuin mitään ei ois tapahtunu
033102bebe_1_prv.gif

... ellei sit paskiainen hiljennä alle rajoituksen, jollon sarvipää hyppää taas songaan kiinni  
blush.gif

ja oravanpyörä on valmis

BB

PS: Miksiköhän toisina päivinä sitä ei kestä yhtään mitään liikenteessä provosoitumatta ja tekis mieli potkasta jokasta kotiloa kylkeen, kun tulevat ajonautintoani häiritsemään käyttämällä samaa maantietä itsen kanssa ... sitten taas toistaalta on päiviä, jollon ei mikään hetkauta...

Minä taas lasken lasinpesunesteet kaikkien persessä roikkuvien naamalle, jos olen autolla liikkeellä.
Eikö ennemmin kannattaisi ajaa mahdollisimman oikealla, näyttää kenties vilkkua, että mene ohi?

On niin mukava ajella muualla, esim. jo Ruotsissa, missä tupeksijat antavat tilaa, eivätkä pyri hidastamaan liikennettä, estämään ohituksia ja vielä lapsellisesti ruiski jotain pesunesteitä...

Jos on niin saatanan tyhmä, ettei ymmärrä olla roikumatta perässä niin lasinpesunesteet tulee naamalle.

Jos ei ole täysin tumpelo niin 2-pyöräisellä kyllä pääsee ohi, eikä täydy roikkua autojen perseissä. Onko sinulla ongelmia päästä autoista ohi, ainakin kuullostat siltä?

Luulisi täysijärkisen ihmisen ymmärtävän, ettei toisen ajoneuvon perässä roikuta. Liikenteessä saattaa olla joku kuka vittuuntuu siitä tosissaan ja tekee äkkijarrutuksen "väistääkseen tielle tulossa olevaa peuraa". Sitten olet mopoinesi auton perseessä.

Sitten sun varmaan pitää muuttaa Ruotsiin, kun siellä kerran kaikki on paremmin. Sielläkään ei muuten liikenne toimi enää niin hyvin kuin 10 vuotta sitten.

Sinäkin varmaan näytät "logoltasi", koska käytöksesi liikenteessä on ainakin sen mukaista.

PS: Miksiköhän toisina päivinä sitä ei kestä yhtään mitään liikenteessä provosoitumatta ja tekis mieli potkasta jokasta kotiloa kylkeen, kun tulevat ajonautintoani häiritsemään käyttämällä samaa maantietä itsen kanssa ... sitten taas toistaalta on päiviä, jollon ei mikään hetkauta...
Niinhän se tuulen suuntakin saattaa muuttua yllättäen  
baaa.gif

Ei herneitä, eihän  
wink.gif

Pasi

Jos on niin saatanan tyhmä, ettei ymmärrä olla roikumatta perässä niin lasinpesunesteet tulee naamalle.

Jos ei ole täysin tumpelo niin 2-pyöräisellä kyllä pääsee ohi, eikä täydy roikkua autojen perseissä. Onko sinulla ongelmia päästä autoista ohi, ainakin kuullostat siltä?

Luulisi täysijärkisen ihmisen ymmärtävän, ettei toisen ajoneuvon perässä roikuta. Liikenteessä saattaa olla joku kuka vittuuntuu siitä tosissaan ja tekee äkkijarrutuksen "väistääkseen tielle tulossa olevaa peuraa". Sitten olet mopoinesi auton perseessä.

Sitten sun varmaan pitää muuttaa Ruotsiin, kun siellä kerran kaikki on paremmin. Sielläkään ei muuten liikenne toimi enää niin hyvin kuin 10 vuotta sitten.

Sinäkin varmaan näytät "logoltasi", koska käytöksesi liikenteessä on ainakin sen mukaista.
No tohon nesteiden ruikkimiseen on vaihtoehto. Kaksikin.
1. Pysyt poissa tukkimasta liikennettä
2. Annat tietä.

Eilenkin hyvä esimerkki.
Ajettiin kaverin kanssa pientä mutkapätkää... Edessä auto ajeli kait about rajotuksen (60) mukaan... Mun takana ajava kaveri näki hyvän ohituspaikan ja lähti sekä mun, että auton ohi kerralla aika vitun vauhdikkaasti. Tämän kun autoilija näki, hän siirtyi tien oikeaan reunaan ja näytti vielä vilkulla että latu auki, pääsin "turvallisesti" suorittamaan ripeän ohituksen... Eipä tarvinnut perseessä roikkua eikä tullut nesteitä silmille.

No tohon nesteiden ruikkimiseen on vaihtoehto. Kaksikin.
1. Pysyt poissa tukkimasta liikennettä
2. Annat tietä.
Mulle on aivan sama millä vekottimella siellä persiissä roikutaan. Toki jos takana on pyörä, joka on selvästi hakemassa ohituspaikkaa, niin säästän pissapojan nestettä mahdollisimman kauan. Mutta jos muuten vaan roikuskelee, niin pesen kyllä lasin silloin kun tarve sitä vaatii, enkä ymmärrä miten tuo liittyy liikenteen tukkimiseen?

Tietäkään en pyörälle oikeastaan anna mitenkään erityisemmin, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta (mutkatiet ja hitaat jonot, jossa jatkuvasti vastaan tulevaa liikennettä) Toki pyrin jättämään tarpeeksi ohitustilaa edellä menevään ajoneuvoon. Johtunee siitä, että omasta mielestäni fillarilla pääsee kyllä autosta ohi, vaikka se ei pientareella ajaisikaan. En tiedä mistä johtuu, mutta en koe että edellä menevän pitäisi tehdä mitään erikoismanöövereitä takiani vaikka kaahotusvietti sattuisikin juuri sillä hetkellä omaa päätä vaivaamaan.

Ja omasta mielestäni yllättävän hyvin takana ajavat autoilijat jättävät tilaa vaikka letkanopeutta ajaisikin. Jos ei muuten, niin parilla jarruvalojen väläytyksellä viimeistään ymmärretään yskä. Tietenkin poikkeuksiakin aina löytyy, yleensä isosta bemarista
tounge.gif

Ei o viel koskaan auto päässy mopon perseeseen roikkumaan.
Et oo varmaan ajanu just karhennetulla mutkaisella soratiellä?
idea3.gif

Oikeesti - antataa sitä tietä jos joku sitä ohituspaikkaa siinä kyttää.
Miksi täytyy "leikkipoliisina" estää ohitusta tai ruiskia pesuvettä? Jollain voi olla oikeesti kiire sinne sairaalaan,yms.
kaboom.gif

jos ajaa pyörällä noin +10 rajoitukseen nähden (eli 80 alueella 85-90 todellista) niin kyllä löytyy niitäkin autokuskeja jotka hakeutuvat "mercuryn" etäisyydelle.

- jarruvaloa äkisti, muutamia kertoja
- perskärpäsen hätistelyä käsillä
- viimeisenä vaihtoehto kansainvälinen käsimerkki

kerran olen joutunut antamaan samalle autolle noi kaikki kahtena päivänä peräkkäin - liekö hepulla sama työmatka ... kolmannella kerralla piti selkeetä etäisyyttä - oppi

työmatkareitillä on usein sinivuokkojen kukintapaikkoja joten vaijerinkiristäminen ei ole älykästä.

Tsekkaan ensin oman mittarin: joskus tulee ajeltua niin omissa ajatuksissa tai vain fiiliksissä, ettei (joidenkin mielestä) alinta sallittua nopeutta muista ajaa. Sitten käytän kaasukahvaa tilanteen mukaan: usein kiristän kahvaa ja teen rakoa itse, mutta jos tekee mieli jatkaa fiilistelyä, höllään kahvaa ja annan tietä että kiirulainen pääsee ohi. Joillekin tuo ohituslupa pitää viittoa...
nixweiss.gif

Pahimmistakin perskärpäsisä on päässyt eroon pysähtymällä pientareelle hetkeksi. Mun sielu ei mene siitä rikki, jos joku joskus ohittaakin.
sport05.gif

Yleensä ensin näytän vilkulla että mee ohi ja teen tilaa. Jossei sekään natsaa niin sitten ottaa sen verran kaulaa kevyellä kenttäkaasutuksella ettei se oo siinä perseessä ihan samantien.

Sitten on tietenki ne dorkat jotka roikkuu takarenkaassa ihan vaan vittuillakseen / provomielessä. Niihin ei muu auta ku pysähtyminen tai astetta rankempi kaasunkäyttö.

Back