Suzukissa mulla oli omatuotantona valmistettu Hairys muovinpalaa vastaava viritys, se pelas ihan hienosti.
Mistä teit, ja millä pistit kiinni?
Tämä tarina on sitten tosi
Mulla oli aikasemmassa K6 Suzukissa alkuperäinen Hairys muovinpala ja olin siitä kattellu suunnilleen millasta materiaalia se oli. Hieman nailonia muistuttavaa muoviseosta, sellaista hieman sitkeämpää tavaraa joka ei murru paineen alle varmaan kovinkaan helposti.
Mittasin kaasukahvasta sen kohdan halkaisijan mihin pala oli tarkoitus asentaa ja marssin Bauhausiin etsiskelemään sopivaa palasta. Loppujen lopuksi löysin sellaisen kaapin alle asennettavasta pyörästä, siis sellainen pikkupyörä joita laitetaan kaapin pohjaan joka nurkkaan yksi ja se pyörii myös akselinsa ympäri. Yhdessä mallissa oli se pyörä tehty sopivasta materiaalista ja halkaisijakin oli just oikea.
Sitten vaan leikkasin/sahasin siitä ulkokehän irti ja katkaisin sen. Viilalla ja hiomapaperilla lopulliseen muotoonsa.
Kiinnitys oli samalla periaatteella kuin Hairys alkuperäinen, eli se käikäle oli halkaisijaltaan hieman pienempi kuin kaasukahva jolloin se ikäänkuin kiristyi siihen ympärille. Käikäleen päihin muotoilin vielä sellaiset pienet ulokkeet jotka upposivan siihen kaasukahvan kolosiin jossa vaijerit olivat kiinni.
Anyways, idea oli replikoida se Hairys systeemi mahdollisimman tarkasti ja hyvin se onnistui. Saihan sitä näpertää mutta 5g painoisesta muovinpalasta lähes 50e maksaminen oli sen verran absurdi ajatus että piti ihan piruuttaan tehdä moinen itse. Hintaa omatekeleelle tais tulla joku 3.5e.
Mitään nippuside tms viritystä en halunnu edes harkita, se on kohtuu v-mäinen tilanne jos sellainen tekele hirttää kaasun kiinni ajon aikana.
Että näin, ei kovinkaan hohdokasta mutta toimivaa
Teemu