• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Risuja ja ruusuja moderoinnista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kriisi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Täytyy myöntää, että alkaa mennä mielenkiitoiseksi kun moderoinnin kommentointiketjua moderoidaan.
biggrin.gif

Missä lukee, että tähän ketjuun saa suoltaa kaikkea muuta kuin aihetta koskevaa? Paljon hyviä kommentteja, mutta osa valitettavasti kaikkea muuta.

sanoi:
Täytyy myöntää, että alkaa mennä mielenkiitoiseksi kun moderoinnin kommentointiketjua moderoidaan.  
biggrin.gif

Missä lukee, että tähän ketjuun saa suoltaa kaikkea muuta kuin aihetta koskevaa? Paljon hyviä kommentteja, mutta osa valitettavasti kaikkea muuta.
Aihetta koskevaa, niinpä. Aiheena on risuja ja ruusuja, kuitenkin oot näköjään poistanut minunkin risut. Vaikka ne oli täysin otsikon mukaiset.

Tossa on muuten toi keskustelu "Omistan aseen, ajan hiljaa", se on politiikkaa. Nyt iso luuta heilumaan.

En minäkään käsitä miksi tällä foorumilla pitäisi keskustella Israelin ja Palestiinan välisistä suhteista ja kontakteista? Ei nuo asiat kovin montaa Suomalaista tunnu kiinnostavan, mutta sinua taitaa kiinnostaa kun jaksoit kymmenen kertaa sen aiheen postailla. Ihailtavaa "Suomalaista periksi ei anneta"-asenetta. Harmi vain että siitä oli tuloksena varoitus, joka tuli tosin aiheesta.
Miksi täällä pitäsi postailla tissin kuvia, puhumattakaan puolialastomasta Tuksusta? Miksi täällä yleensäkään pitäisi postata kuvia/videoita joissa esim. useat tunnistettavissa olevat ihmiset joutuvat noloihin tilanteisiin.

Jos kerran politiikka ei kiinnosta, niin miksi se kiinnostaa niin paljon että sitä pitää vastustaa? Antais niitten jauhaa rauhassa paskiksessa politiikkaa joita kiinnostaa. Kuulostaa kummalta että pitää vastustaa muiden tekemistä varsinkin hyvin kyseenalaisessa foorumissa(paskis) vaikka aihe ei itseä muka kiinnosta
biggrin.gif

Kehitysidea!

Saisko tänne FB:stä tutun tykkää napin. Tämä vähentäisi selkeästi kommenttien määrää! Ei tulisi niitä +1 kommentteja ja nytkin painaisin tykkää nappia Jyken komentille jossa hän kommentoi "Omistan aseen, ajan hiljaa" ketjua poliittiseksi.
smile_org.gif

oisko se konsti et napattas kaksi kaveria takapenkille ja ajettas kokoukseen..äännestettäisiin itsemme hallitukseen ja saatas modenoikeudet ja alettas siivoikleen siel tääl vä
hän kun itteä huvittas?
No siitä, että liityt jäseneksi ja osallistut kokoukseen, voisi olla hyvä aloittaa. Tosiaan tervetuloa hallitukseen, uutta innokasta porukkaa tarvitaan aina. Sähän voisit ottaa vastuullesi moderaattoritoiminnan kehittämisen, kun se asia näyttää niin paljon kaihertavan.

Voin tosin rikkoa mielikuvasi siitä, että porukka hakeutuisi hallitukseen vain moderaattorioikeuksien perässä. Tälläkään hetkellä ei taida hallituslaisista moderoida kuin muutama. Itse moderoin lähinnä satunnaisesti tuolla ratapuolella kun sitä tulee sattuneesta syystä seurattua aika tiiviisti.

Myös hallituslaisten moderaattorioikeudet on herkässä jos niitä käyttää väärin, joten ihan mitä mieleen juolahtaa tuskin hallituslaisenakaan kauaa moderoisit.

^ Miksi sinulle on niin ehdottoman tärkeää, että pitäisi täällä päästä puhumaan politiikasta?
Mielestäni politiikkaa on aika vaikea erottaa ihmisen elämästä. Jos vaikka keskustelmme siitä että alv:a nostettaisiin, olisi se poliittinen keskustelu. Samoin kuin vaikka se että keskustelemme oikeuden määrämistä tuomioista. Itse tuomion jakaminen ei ole poliittinen toimenpide oikeusvaltiossa, mutta lait ja rangaistukset ovat taas puhtaasti politiikkaa. Myöskin keskustelu tulleista on poliittista keskustelua, eli kyllä politiikka on aina hyvin lähellä ihmisen arkielämää. Mietipä nyt hetken aikaa mihin kaikkeen politiikka on sotkeutunut. Sekin on politiikkaa mistä neuvot kaveria ostamaan varaosansa: onko neuvosi että tue suomalaista vai tilaa osasi ameriikasta niin saat halvemmalla.

Politiikasta ei pääse eroon noin väin. Jos taas ruvetaan tapauskohtaisesti moderoimaan poliittisia keskusteluja niin se mahdollistaa mielivaltaisuuden, kuten vaikka jos olet uskonut median Juutalaisvastaisen progandan, niin voit sulkea palestiinalais-vastaiset keskustelut ja viestit epäasiallisina. Ymmärrätkö asian vaikeuden?

Mutta kuten Nasu totesi. Kyse on siitä että säännöissä ei lue (määritellä) kiellettyjä keskustelun aiheita. Semmoisia sääntöjä on vaikea noudattaa, joista ei kerrota "mustaa valkoisella".
smile_org.gif

..ja kun noista säännöistä nyt mainitaan niin mistä ne muuten löytää? Löysin yhden sivun missä on kohta säännöt ...tulossa....

Joskus olen jonkun nähnyt missä on kerrottu ettei allekirjoitus saa olla yli kolmea riviä, onkohan kyse samoista säännöistä foorumin osalta?

..ja kun noista säännöistä nyt mainitaan niin mistä ne muuten löytää? Löysin yhden sivun missä on kohta säännöt ...tulossa....

Joskus olen jonkun nähnyt missä on kerrottu ettei allekirjoitus saa olla yli kolmea riviä, onkohan kyse samoista säännöistä foorumin osalta?
Katsoppas tämä kyseinen foorumi-osio ja aivan ylimmäisten aiheiden joukossa on kolmantena ne säännöt.

Katsoppas tämä kyseinen foorumi-osio ja aivan ylimmäisten aiheiden joukossa on kolmantena ne säännöt.
Ja tuosta kun nostaa katsetta vielä hieman ylöspäin, löytyy samat säännöt uudestaan capslockilla ja sinisellä fontilla kirjoitettuna. Tuo samainen linkki löytyy useiden muidenkin osioiden yläreunasta.

^ Miksi sinulle on niin ehdottoman tärkeää, että pitäisi täällä päästä puhumaan politiikasta?
Luulisin syyksi sen ettei sitä säännöissä kielletä.
Vaikka aiheesta on kyselty ja keskusteltu sitä ei olla ilmeisimmin sääntöihin asti päivitetty. Kaiketi se tässä nyt hiertää mikäli oikein ymmärsin.
Hyvä NASU! tyhjensit koko pajatson  
biggrin.gif
Eli sinulla ei ole mitään oikeaa syytä tuoda tänne sellaista poliittista keskustelua, joka ei liity moottoripyöriin ja niillä ajamiseen jne, kuin se että haluat kapinoida lapsen omaisesti käytäntöä vastaan, kun sitä ei ole huomattu (moka, myönnetään) kirjata ylös sääntöihin?

Tossa on muuten toi keskustelu "Omistan aseen, ajan hiljaa", se on politiikkaa. Nyt iso luuta heilumaan.
Etkö ole jo viime talvesta oppinut, että kun joku mode ottaa jonkun kirjoittaman aiheen hampaisiin se pysyy siellä ja pitkään, mutta niillä perusteluilla mitä se sattuu antamaan (jos yleensä antaa mitään) ja kun sille osoittaa vastaavat esimerkit muualta niin mode kulkee vaan laput silmillä eikä ole edes ymmärtävinään.......

Kummastuttaa asenne jossa kaikki ei ry:n jäsenet on loisia, jotka vaan urputtaa (karrikoituna).

Ilmeisesti minusta ei ole ollut kellekään zx9r:n tai er5:n omistajlle apua, kun olen neuvonut heille pyörään liittyvissä ongelmissa ja kysymyksissä, vaikka minulla ei ole kumpaakaan pyörää enään. Ilmeisesti haluaisitte poistaa nämä ei jäsenet hyödyttöminä pois?.
Sinä et siis ole saanut mitään tältä foorumilta? Olet vain antanut tänne vinkkejä joilla muiden zx9r:n ja er5:n omistajien elämä on helpottunut? Pitäiskö sulle antaa mitali? Mitali

Ihan hienoa että olet tuottanut ja antanut vinkkejä muille? Mutta kun tämä foorumi ei pyöri ilmaiseksi, niin sitä pyöritetään jäsenmaksuista saatavilla varoilla, niin sitä kehitetäänkin jäsenten suuntaan eikä sivuista huutelijoiden suuntaan.

Siinä olet oikeassa että poliittista keskustelua on todella vaikea rajata oikein, se on kuin piirtäisi veteen viivaa. Tosin on myös helppo rajata ja poistaa varmasti poliittiset viestit ( joita muuten on Israelin ja Palestiinalaisten mittelöt)

vois vaan lukita aihe ja isolla perään *kielletty aihe*, siirretty lukkofoorumille mist voi sit myöhemmin katsoa tai tarkistaa mikä nyt sallittua / kielletty
biggrin.gif

Kummastuttaa asenne jossa kaikki ei ry:n jäsenet on loisia, jotka vaan urputtaa (karrikoituna).

Ilmeisesti minusta ei ole ollut kellekään zx9r:n tai er5:n omistajlle apua, kun olen neuvonut heille pyörään liittyvissä ongelmissa ja kysymyksissä, vaikka minulla ei ole kumpaakaan pyörää enään. Ilmeisesti haluaisitte poistaa nämä ei jäsenet hyödyttöminä pois?.
Sinä et siis ole saanut mitään tältä foorumilta? Olet vain antanut tänne vinkkejä joilla muiden zx9r:n ja er5:n omistajien elämä on helpottunut? Pitäiskö sulle antaa mitali? Mitali

Ihan hienoa että olet tuottanut ja antanut vinkkejä muille? Mutta kun tämä foorumi ei pyöri ilmaiseksi, niin sitä pyöritetään jäsenmaksuista saatavilla varoilla, niin sitä kehitetäänkin jäsenten suuntaan eikä sivuista huutelijoiden suuntaan.

Siinä olet oikeassa että poliittista keskustelua on todella vaikea rajata oikein, se on kuin piirtäisi veteen viivaa. Tosin on myös helppo rajata ja poistaa varmasti poliittiset viestit ( joita muuten on Israelin ja Palestiinalaisten mittelöt)
Eli siis suurin osa siipeiliöistä tuottaneen myös paljon asiallista sisältöä foormiin, mikä tekee tästä varmastikin johtavan foorumin suomessa. Ilman meitä siipeilijöitä se tuskin onnistuisi. Olen toki saanut paljon hyviä neuvoja itsekin, eli tämä on toimintaa jossa hyödynnetään toinen toistamme, olimme yhdistyksen jäseniä tai emme. Olen myös mainostanut tätä foorumia muille, vaikka ei siitä mulle makseta, koska täältä löytyy paljon jelppiä erilaisiin ongelmiin ja vastauksia aiheesta kiinnostuneille.

Mitä tulee tähän talouspoliittiseen kysymykseen, niin minä ainakin ottaisin ilman muuta käyttöön kohtuullisen määrän banneripaikkoja ennenkaikkea alan yrityksille. Minua ei bannerit häiritse, jos niitä ei aukea jokapaikasta ja vieläpä popuppeina. Mutta jos enemmistö on sitä mieltä että ei oteta, niin se on ihan yhdistyksen oma asia, minulla ei ole siihen muuta todettavaa, kuin että eivät haittaa minua
wink.gif
Arvostan toki tässäkin asiassa puhdasta aatteellisuutta ja sitä että rahat otetaan kokonaan muuta kautta. Se on ok niin kauan kun tulot riittää.

... sitä kehitetäänkin jäsenten suuntaan eikä sivuista huutelijoiden suuntaan.
Eli siis olen urputtaja ja sivustahuutaja kun minun täytyy rautalangasta vääntää teille että on mahdotonta tietää mikä on kiellettyä, kun sitä ei säännöissä kerrota.

Eli teidän jäsenet osaavat lukea ajatuksia? Heidän ei siis tarvitse lukea sääntöjä tietääkseen niistä?

Tämä siis oli pohjimmiltaan se mistä minä valitin teille. Oliko siis valitukseni aihe aiheeton ja näin ollen säännöissä ei ole päivittämisen tarvetta?

Eli siis olen urputtaja ja sivustahuutaja kun minun täytyy rautalangasta vääntää teille että on mahdotonta tietää mikä on kiellettyä, kun sitä ei säännöissä kerrota.

Eli teidän jäsenet osaavat lukea ajatuksia? Heidän ei siis tarvitse lukea sääntöjä tietääkseen niistä?

Tämä siis oli pohjimmiltaan se mistä minä valitin teille. Oliko siis valitukseni aihe aiheeton ja näin ollen säännöissä ei ole päivittämisen tarvetta?
Mitä sinä nyt vielä haluat?
On jo jokuseen kertaan suoraan ja vähemmänkin suoraan sanottu että kämmi on käynyt, kun tuosta ei ole tämän paremmin informoitu. Pahoittelut siitä. Eiköhän asia tulla korjaamaan.

Kuitenkin varmasti jo muutamasta kadonneesta topicista (samasta aiheesta) voinee päätellä, että jokin nyt ei mennyt niin kuin piti. Sitten voi kysyä... Ja laittaa kehitysehdotukseksi vaikkapa sen, että moiset kirjattaisiin sääntöihin tai jonnekin näkösälle.

Riittääkö tämä, vai haluatko vielä vängätä samasta aiheesta lisää? Ja jos, niin mihin pyrit sillä?

oisko se konsti et napattas kaksi kaveria takapenkille ja ajettas kokoukseen..äännestettäisiin itsemme hallitukseen ja saatas modenoikeudet ja alettas siivoikleen siel tääl vä
hän kun itteä huvittas?
No siitä, että liityt jäseneksi ja osallistut kokoukseen, voisi olla hyvä aloittaa. Tosiaan tervetuloa hallitukseen, uutta innokasta porukkaa tarvitaan aina. Sähän voisit ottaa vastuullesi moderaattoritoiminnan kehittämisen, kun se asia näyttää niin paljon kaihertavan.

Voin tosin rikkoa mielikuvasi siitä, että porukka hakeutuisi hallitukseen vain moderaattorioikeuksien perässä. Tälläkään hetkellä ei taida hallituslaisista moderoida kuin muutama. Itse moderoin lähinnä satunnaisesti tuolla ratapuolella kun sitä tulee sattuneesta syystä seurattua aika tiiviisti.

Myös hallituslaisten moderaattorioikeudet on herkässä jos niitä käyttää väärin, joten ihan mitä mieleen juolahtaa tuskin hallituslaisenakaan kauaa moderoisit.
lyhyesti....

liityn taasen heti uudelleen kun aletaan kuuntelemaan yksittäisen jäsenen ajatuksia ja kehitysideoita.
nykymeininki on vain sellainen jotta kaikki ammutaan ankkana ales ..vai miten se meni.

en ole väittänytkään, jotta hakeuduttais hallitukseen mode oikeuksien toivossa.
milijuunak-kertaa esittänyt...hallituspaikka ja mode hommat pitäisi eriyttää. tai ainakin se ei saisi olla automaatti.

tuo onkin hemmetin hyvä tapa..keskittyy tiettyy osioon.silloin hahmottaa kokonaisuuden paremmin.

joo paha sanoa kuinka moderoisin...vois mennä aika villix
tounge.gif
... mulla kun ei oo kuin oma mielipide...ja ikuna en ole ajatellut sen olevan ainoa oikea.

mut enivei...noin yleensä.

oisko tuo kovin paha homma jos vaikka paskiksessa käsiteltäs lähiidänkin asioita. koska kaiken muun kusetuksen osana se liittyy vahvasti moottoripyöräilyyn.
ettäkö miten?
mua ainakin kiinnostaa minkähintaista soppaa joutuu tankkiin lorottamaan.

tietysti..helpompi aihe on tuksun munkit.
cool.gif
lookaround_orig.gif

Back