• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Risuja ja ruusuja moderoinnista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kriisi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei tulis mieleenkään nillittää ilmaisesta palvelusta jonka joku toinen maksaa ja johon toiset myös sen lisäksi käyttävät omaa aikaansa ilman korvausta.
eikös tämä foorumi ja mo-org ole kaksi erillistä asiaa?

käsittääkseni tähän foorumiin ei sen kummemmin kerätä keneltäkään latin latia?

jokseenkin näin asiaa selitettiin taannoin  
smile_org.gif
Suora lainaus sivun ylälaidassa olevan MotOrg-linkin takaa: "MotOrg Ry:n jäsenmaksuilla on ensisijaisesti tarkoitus turvata www.moottoripyora.org-sivuston tulevaisuus. Sivuston palvelin- ja tietoliikennekulut kasvavat sivuston suosion myötä. MotOrg ry vastaa näistä kuluista."
viittasin kyllä hiukan vanhempaan vääntöön...

muokx...liittyen jäsenmaksuihin yms...toisekseen. pyöriihän noita bannereita tuo yläkulmas kans...

Ei tulis mieleenkään nillittää ilmaisesta palvelusta jonka joku toinen maksaa ja johon toiset myös sen lisäksi käyttävät omaa aikaansa ilman korvausta.

smile_org.gif
Suora lainaus sivun ylälaidassa olevan MotOrg-linkin takaa: "MotOrg Ry:n jäsenmaksuilla on ensisijaisesti tarkoitus turvata www.moottoripyora.org-sivuston tulevaisuus. Sivuston palvelin- ja tietoliikennekulut kasvavat sivuston suosion myötä. MotOrg ry vastaa näistä kuluista."

muokx...liittyen jäsenmaksuihin yms...toisekseen. pyöriihän noita bannereita tuo yläkulmas kans...
En tiedä mihin vääntöön viittaat, mutta sen tiedän että MotOrg Ry perustettiin vartavasten vastaamaan tästä foorumista.

smile_org.gif

En tiedä mihin vääntöön viittaat, mutta sen tiedän että MotOrg Ry perustettiin vartavasten vastaamaan tästä foorumista.
näin minäkin olen ymmärtänyt...

^ Haluatko arvata mikä taho ja kuka ne mainokset tälle sivulle haalii?
pitäskö nyt sitten jotakuta erityisesti kiittää?

tuo ,em... oli vain sellainen ylimääräinen heitto minulta kun moderoinnista keskusteltaessa jutut alkoi meneen siihen suuntaan, että täälä ei saisi mielipiteitään esittää, etenkäänarvostella toisten "maksamalla" ja ylläpitämällä foorumilla.

tuo ,em... oli vain sellainen ylimääräinen heitto minulta kun moderoinnista keskusteltaessa jutut alkoi meneen siihen suuntaan, että täälä ei saisi mielipiteitään esittää, etenkäänarvostella toisten "maksamalla" ja ylläpitämällä foorumilla.
Ei tässä tarvitse ketään kiittää, kumartaa tai palvoa, mutta tätä ketjua kun lukee, niin eniten meteliä kirjoitustensa katoamisista, moderaattoreiden hamekankaista tai muuten vain pahasta olostaan pitää ne, joiden kontribuutio tämän yhteisön pyörittämiseen/kehittämiseen on nolla. Suurimman panoksensa he antaa tunkemalla skeidaa asiallisen jutun joukkoon muualla foorumissa ja sitten itkemällä tässä ketjussa.

Vieläkö joku ihmettelee ettei heidän juttujaan tule otettua liian vakavasti? Muutoinkin tuntuu, että osalla porukasta ei ole minkäänlaista filtteriä kun tänne foorumille huudellaan, mutta auta armias kun sattuu saman speden näkemään livenä, niin miehestä ei lähde minkäänlaista kommenttia.

Ja nämä oli sitten ihan henkilökohtaisia mielipiteitäni.

Ei tässä tarvitse ketään kiittää, kumartaa tai palvoa, mutta tätä ketjua kun lukee, niin eniten meteliä kirjoitustensa katoamisista, moderaattoreiden hamekankaista tai muuten vain pahasta olostaan pitää ne, joiden kontribuutio tämän yhteisön pyörittämiseen/kehittämiseen on nolla. Suurimman panoksensa he antaa tunkemalla skeidaa asiallisen jutun joukkoon muualla foorumissa ja sitten itkemällä tässä ketjussa.

Vieläkö joku ihmettelee ettei heidän juttujaan tule otettua liian vakavasti? Muutoinkin tuntuu, että osalla porukasta ei ole minkäänlaista filtteriä kun tänne foorumille huudellaan, mutta auta armias kun sattuu saman speden näkemään livenä, niin miehestä ei lähde minkäänlaista kommenttia.

Ja nämä oli sitten ihan henkilökohtaisia mielipiteitäni.
niinkuin joskus oltas keskusteltu moderoinnin asenteellisuudesta eli onko sitä vai ei ole.

tuossahan sitä nyt tuli taasen...

tätä nyt pitää tarkentaa..

mitä tarkoitat...

eniten meteliä kirjoitustensa katoamisista, moderaattoreiden hamekankaista tai muuten vain pahasta olostaan pitää ne, joiden kontribuutio tämän yhteisön pyörittämiseen/kehittämiseen on nolla.

onko tässä nyt kyse kenties jäsenmaksusta tai muusta sellaisesta?

toisekseen...mitä tulee noihin sun mielipiteisiin..ei ne mun mielestä ole skeidaa..ne on sun mielipiteitä..mutta miksi modena? nimittelet joittenkin muitten mielipiteitä "skeidaksi"

ihme avautumia tuollaiset...mikä siinä on jollei milelipiteet ole omaan mieleen sopivia tai "oikeita" miksei sitten potkita huis hiiteen koko mielipiteen esittäjää?

niinkuin joskus oltas keskusteltu moderoinnin asenteellisuudesta eli onko sitä vai ei ole.

mitä tarkoitat...

eniten meteliä kirjoitustensa katoamisista, moderaattoreiden hamekankaista tai muuten vain pahasta olostaan pitää ne, joiden kontribuutio tämän yhteisön pyörittämiseen/kehittämiseen on nolla.

toisekseen...mitä tulee noihin sun mielipiteisiin..ei ne mun mielestä ole skeidaa..ne on sun mielipiteitä..mutta miksi modena? nimittelet joittenkin muitten mielipiteitä "skeidaksi"

ihme avautumia tuollaiset...mikä siinä on jollei milelipiteet ole omaan mieleen sopivia tai "oikeita" miksei sitten potkita huis hiiteen koko mielipiteen esittäjää?
Kuten sanoin, noi on mun mielipiteitä, ei moderaattoreiden mielipide tai hallituksen mielipide.  Meinaatko ettei minulla saisi olla mielipidettä, koska olen moderaattori? Sori nyt vaan, mutta mulla on sellaisia ollut jo n. 30 vuotta, enkä niitä ala peittelemään vain sen takia, että täällä tulee välillä siivottua jonkun kirjoituksia "mappi Ö":hön. Se on jotenkin huvittavaa, että vedät heti yhtäläisyysviivan mielipiteeni ja moderointilinjani välille. Koska en moderoi sellaisia keskusteluja joissa olen itse mukana, en myöskään tuota rapalaa kolmipiikkeineen suostu nielemään.

Toi mun virke lähinnä tarkoittaa sitä, että ne jotka täällä ovat kovimpaan ääneen itkeneet ovat niitä joiden suoltamaa skeidaa pitää moderaattorien lapioida pois keskusteluista. Skeidaksi tässä yhteydessä määrittelen asiaankuulumattoman kommentoinnin asiaketjuissa, henkilökohtaisen vittuilun ja muun foorumin sääntöjä rikkovan kirjoittelun. Tuon porukan anti asiallisiin keskusteluihin on hyvinkin marginaalinen.

Harmillista, ettei foorumin hakukoneesta saa ulos esim. viimeistä 100 viestiä/nickki. Siitä voisi kukin katsoa, että millä prosentilla on tullut asiapitoista tekstiä keskusteluihin annettua.

Sehän tässä foorumissa on ollut hyvä puoli, että täällä on erilaisia mielipiteitä siedetty hyvinkin vapaasti. Ehkäpä jopa turhankin vapaasti. Tiukemmalla moderointilinjalla ja jakamalla apinoille enemmän banaania olisi foorumi huomattavasti rauhallisempi, mutta toisaalta samalla paljon tylsempi paikka.

mitä tarkoitat...

Kuten sanoin, noi on mun mielipiteitä, ei moderaattoreiden mielipide tai hallituksen mielipide.  Meinaatko ettei minulla saisi olla mielipidettä, koska olen moderaattori? Sori nyt vaan, mutta mulla on sellaisia ollut jo n. 30 vuotta, enkä niitä ala peittelemään vain sen takia, että täällä tulee välillä siivottua jonkun kirjoituksia "mappi Ö":hön. Se on jotenkin huvittavaa, että vedät heti yhtäläisyysviivan mielipiteeni ja moderointilinjani välille. Koska en moderoi sellaisia keskusteluja joissa olen itse mukana, en myöskään tuota rapalaa kolmipiikkeineen suostu nielemään.

Toi mun virke lähinnä tarkoittaa sitä, että ne jotka täällä ovat kovimpaan ääneen itkeneet ovat niitä joiden suoltamaa skeidaa pitää moderaattorien lapioida pois keskusteluista. Skeidaksi tässä yhteydessä määrittelen asiaankuulumattoman kommentoinnin asiaketjuissa, henkilökohtaisen vittuilun ja muun foorumin sääntöjä rikkovan kirjoittelun. Tuon porukan anti asiallisiin keskusteluihin on hyvinkin marginaalinen.

Harmillista, ettei foorumin hakukoneesta saa ulos esim. viimeistä 100 viestiä/nickki. Siitä voisi kukin katsoa, että millä prosentilla on tullut asiapitoista tekstiä keskusteluihin annettua.

Sehän tässä foorumissa on ollut hyvä puoli, että täällä on erilaisia mielipiteitä siedetty hyvinkin vapaasti. Ehkäpä jopa turhankin vapaasti. Tiukemmalla moderointilinjalla ja jakamalla apinoille enemmän banaania olisi foorumi huomattavasti rauhallisempi, mutta toisaalta samalla paljon tylsempi paikka.
niin tuosta syyttelystä ja yhtäläisyysviivoista ja jotta ei saisi...

laitanpa nyt vielä kerran saman mikä nyt jäi ilmeisesti huomaamatta....

huomaa tuo kysymysmerkki!  ei oikein selkiä.. kun vastataan osaltaan orgin puolesta ja taasen omia mielipiteitä..

ja mitä tuoita toitottamaan..olisi ja olisi...siivotkaa väärät mielipiteet pois kun siihen kerta on mahdollisuus..samalla väärät henkilötkin.

sitten onkin helpompaa kun kaikki onkin asioista samaa mieltä.

Lueppas nyt Tuppervaari tuo lainaamani kohta uudestaan ajatuksella. Itse en löydä siitä kohtaa jossa arvostellaan muiden mielipiteitä skeidaksi.

Esimerkkinä: xx kysyy merkkiosiossa apua Yamaha FZS:n kaasarien synkkaamiseen, johon yy vastaa että osta vittu Honda CBR niin ei tarvi paskaa pianoa ropata.
Tällöin ei mielestäni ole kyse mielipiteen esittämisestä, vaan silkan skeidan suoltamisesta asialliseen ketjuun.

Esimerkkinä: xx kysyy merkkiosiossa apua Yamaha FZS:n kaasarien synkkaamiseen, johon yy vastaa että osta vittu Honda CBR niin ei tarvi paskaa pianoa ropata.
Tällöin ei mielestäni ole kyse mielipiteen esittämisestä, vaan silkan skeidan suoltamisesta asialliseen ketjuun.
Tuon perusteella sinulla kyllä piisaa puuhasteltavaa.

Joka ikisessä ketjujuihin liittyvässä keskustelussa on aina niitä hihna/kardaanimiesten välihuutoja.  Joka ikisessä öljykeskustelussa on niitä delvac-kommentteja.

Puhumattakaan niistä lukuisista nimimerkiltä mainitsemattomista nettiluteista joiden täytyy välttämättä komentoida kaikkia aiheita vaikka se viestin sisältö on silkkaa roskaa ja saarnaamista.

Mielenkiintoista oli myös huomata että tähän ketjuun muutama päivä sitten laittamani risut oli deletoitu.  Ja siinä ei ainakaan ollut yhtään kirosanaa.

Kovin on huono itsetunto jollakulla.

Tuon perusteella sinulla kyllä piisaa puuhasteltavaa.

Joka ikisessä ketjujuihin liittyvässä keskustelussa on aina niitä hihna/kardaanimiesten välihuutoja.  Joka ikisessä öljykeskustelussa on niitä delvac-kommentteja.

Puhumattakaan niistä lukuisista nimimerkiltä mainitsemattomista nettiluteista joiden täytyy välttämättä komentoida kaikkia aiheita vaikka se viestin sisältö on silkkaa roskaa ja saarnaamista.

Mielenkiintoista oli myös huomata että tähän ketjuun muutama päivä sitten laittamani risut oli deletoitu.  Ja siinä ei ainakaan ollut yhtään kirosanaa.

Kovin on huono itsetunto jollakulla.
Niinhän sitä riittää, ja valitettavasti paljon siivoamisen arvoista jää itseltäni myös huomaamatta koska ihan kaikkea valveilla olo aikaani en ehdi täällä olla luutimassa.

Kirosanoja ei tässä foorumissa ole kielletty, henkilökohtainen vittuilu on.

Lueppas nyt Tuppervaari tuo lainaamani kohta uudestaan ajatuksella. Itse en löydä siitä kohtaa jossa arvostellaan muiden mielipiteitä skeidaksi.

Niin..pitäisköhän yhden jos toisenkin lukea noita juttuja uudelleen?
allekirjoittanut mukaan lukien
smile_org.gif

Kaikenkaikkiaan hemmetin vaikeaa on asioista keskustella jos melko pian omaa mielipidettä puolustava leimataan vänkääjäksi,paskottajaksi tms... etenkin jos se mielipide poikkeaa omasta näkemyksestä.

Se taasen....saako modella olla omia mielipiteitä...
totta hemmetissä saa olla. mutta jos keskustellaan aiheesta risuja ja ruusuja jne... ja aiheeseen osallistuu mode niin on erittäin vaikea hahmottaa puhuuko hän vain omista näkemyksistään vai näkemyksistä kuinka suorittaa moderointia.

Karkea esimerkki..
Konstaapeli virkapuvussaan huutelee mondeon ikkunasta omia näkemyksiään. Kyllä nämä näkemykset mielletään yleisesti poliisin sanomiseksi, eikä jonkun pasin kertomaksi.

Toisekseen..konstaapelin on paljon helpompi tulla kuulluksi omana itsenään kun esittää näkemyksiään verkkareissa.

Väsyttävän monta kertaa olen esittänyt...Miksei noita ketjuja/osioita jaeta eri moderaattoreitten kesken?
silloin joka osiolle tulis oma vastuumode joka itsenäisesti määrittelisi keskustelujen linjan ja suunnan. Ja väli äänestäisi jaloillaan..kuten nytkin. Harmi vain kun sakkia häipyy koko foorumilta.
Helpompi tapa olisi kun jättäisi jonkin osion vähemmälle kun huomaisi, ettei omat mielipiteet sovi tuonne.

Samaten..toisaallakin esittänyt peukkuideaa...
siitä voisi kirjoittaja pikkasen huomata onko nyt pikkasen mettäs mielipiteineen..tai liki yksin.

Kumpikaan idea ei ole tuottanut sen kummempaa kommenttia ..ei voi, ei pysty...sinänsä outoa..melkein kaikilla muilla foorumeilla on ko. tapa on jo käytössä..ollut pitkään. Miksei myös itseään suomen parhaaksi mp-saitiksi tituleeratulla foorumilla pystytä moiseen ?

äääh. turhaahan tää tietysti on, mut tulipa taas kerran vängättyä.

mut likemmäksi asiaa...

Tuo esimerkkisi...keskusteluista asiaketjuissa...
en väitä, ettei tuollaista tapahtuisi..vaatiikin  moderointia.Vastaavasti en kyllä ole kertaakaan huomannut että tuollaisesta moderoinnista olis noussut meteli.

Edelleenkin..Vallan hyvinhän tämä on kokonaisuutta ajatellen sujunut. Se vain pitää muistaa. Asiallisuutta ei aina voi vaatia kaikilta. Koska siihen asiallisuuteen ei ole olemassa mitään kaikenkattavaa ohjekirjaa.

Ja miksi kompuroidaan pikkuasioissa. Siivotaan jutut ja siivotaan sotkijatkin. Kun kerta mahdollisuus on.

Tuppervaari  mukaanlukien jos tuntuu et mun jutut ahdistaa.

bowdown.gif

Kumpikaan idea ei ole tuottanut sen kummempaa kommenttia ..ei voi, ei pysty...sinänsä outoa..melkein kaikilla muilla foorumeilla on ko. tapa on jo käytössä..ollut pitkään. Miksei myös itseään suomen parhaaksi mp-saitiksi tituleeratulla foorumilla pystytä moiseen ?
Tämä nykyinen foorumisofta alkaa olemaan tiensä päässä, eikä tähän kovin helposti enää lisäillä uusia ominaisuuksia. Foorumisoftan päivitys on tulossa tämän vuoden puolella, jolloin on myös helpompi tehdä tuon kaltaisia muutoksia. Tämäkin on selitetty tässä(kin) ketjussa jo aiemmin.

Tämä nykyinen foorumisofta alkaa olemaan tiensä päässä, eikä tähän kovin helposti enää lisäillä uusia ominaisuuksia. Foorumisoftan päivitys on tulossa tämän vuoden puolella, jolloin on myös helpompi tehdä tuon kaltaisia muutoksia. Tämäkin on selitetty tässä(kin) ketjussa jo aiemmin.
en tiedä ja tunne tekniikkaa, mutta jotenkin tulee mieleen ammoinen soneran laajakaistamainos...

entäs tuo toinen homma...se ei nyt tarvitse kuin tekoja.

...Väsyttävän monta kertaa olen esittänyt...
...Samaten..toisaallakin esittänyt...
...Kumpikaan idea ei ole tuottanut...

...hyvinhän tämä on kokonaisuutta ajatellen sujunut...
Muistan kun väännettiin 2009 foorumin moderointilinjasta ajoittain kiivastakin vääntöä samassa rintamassa. Tuolloin olimme molemmat MotOrg ry:n jäseniä. Minä erosin tuon väännön seurauksena yhdistyksestä, muistaakseni teit samoin.

Ainakin mulla on sellainen perstuntuma, että moderointi on nykyään paremmalla tasolla. Kuten itsekin totesit, niin hyvinhän tämä on kokonaisuutta ajatellen sujunut.

Samaan aikaan samassa ketjussa Juutana rivijäsenenä ilmoitti aikovansa osallistua yhdistyksen kokoukseen ja aikovansa yrittää tuoda esiin oman näkemyksensä yhdistyksen - ja sitä kautta foorumin - kehityksestä ja toiminnasta. Ihan hyvin näyttää sujuneen...

Suosittelen sullekin Juutanan tietä. Ajatuksia tuntuu riittävän ja yhdistyksellä on varmaan käyttöä ihmiselle, joka siirtyy sanoista tekoihin. Täällä vääntämällä asiat eivät liikahda, ellei joku yhdistyksen toimijoista satu niistä innostumaan. Kehitysehdotuksia, risuja ja ruusuja kannattaa toki esittää yhdistyksen ulkopuoleltakin, mutta ei niistä (mun mielestä) kannata hirveästi vääntää, ellei maksa jäsenmaksua, ja/tai ole itse valmis tekemään jotain asian eteen.

Väsyttävän monta kertaa olen esittänyt...Miksei noita ketjuja/osioita jaeta eri moderaattoreitten kesken?
silloin joka osiolle tulis oma vastuumode joka itsenäisesti määrittelisi keskustelujen linjan ja suunnan. Ja väli äänestäisi jaloillaan..kuten nytkin. Harmi vain kun sakkia häipyy koko foorumilta.
Helpompi tapa olisi kun jättäisi jonkin osion vähemmälle kun huomaisi, ettei omat mielipiteet sovi tuonne.
Itsekin olen samaa mieltä ja tuonut esille tuon aluevastuumoden tarpeellisuuden. Ei vielä ole tullut eteen kunnon perusteluita sen tarpeettomuudesta, vaikka sitä yritetty onkin. Ei voi ymmärtää tätä jääräpäisyyttä tuon asian tiimoilta. Tulee mieleen  firmat jossa aina on tehty näin ja tehdään tulevaisuudessakin... Ts ei mitään järkeviä ideoita oteta vastaan, eikä kokeilla.

Onhan tätä vähän vierestä vähän huvittavaa katsoa, kun modet hakkaavat päätä seinään vanhan asian tiimoilta, varsinkin kun foorumin käyttäjiltä on usein tullut hyviä ideoita ja ehdotuksia linjan parantamiseksi.
Jos tämä foorumi ei olisi näin kattava ja kohtuullisen informatiivinen, niin olisin kyllä äänestänyt jaloillani ajat sitten.
Koska ilmeisesti kirjoitan aikas paljon asiaa (viestejäni on poistettu about alle 10, 1308:sta 9 vuoden aikana) koen, että mulla on annettavaa tälle foorumille... Mutta kun näyttää siltä, ettei moderaattoreiden ymmärrys riitä parantamaan foorumin linjaa täytyy, niin täytynee kohta laittaa oma aktiivisuus harkinnan alle.

Risut ja ruusut moderoinnista on tarkoitettu palautekanavaksi yleisesti moderoinnista moderaattoreille, kehitysehdotuksille on avattuna oma threadi täällä.

Yksi instanssi, jonka kautta voi vaikuttaa foorumin ylläpitoon (ylläpidon lisäksi) on Motorg ry:n hallitus, joka myös päättää näistä foorumiin liittyvistä muutoksista, laittakaa seuraavaan kokoukseen kokouksessa käsiteltävien asioiden listalle jos haluatte asian käsiteltäväksi. Tosin tämä toimenpide vaatii ry:n jäsenyyden.

Itsekin olen samaa mieltä ja tuonut esille tuon aluevastuumoden tarpeellisuuden. Ei vielä ole tullut eteen kunnon perusteluita sen tarpeettomuudesta, vaikka sitä yritetty onkin. Ei voi ymmärtää tätä jääräpäisyyttä tuon asian tiimoilta. Tulee mieleen  firmat jossa aina on tehty näin ja tehdään tulevaisuudessakin... Ts ei mitään järkeviä ideoita oteta vastaan, eikä kokeilla.
Onhan tästä juteltu. Ja perusteltu.
Olet joo varmaan tuonut tuon esille. Vaan miten nuo osastot jaetaan? Ei tule mitään jos vaikka mut määrätään moderoimaan jotain sellaista osiota, josta en ole kiinnostunut.
Ja nuo mielenkiinnonkohteet voivat modeillakin vaihdella. Joten, ei vain tule toimimaan niin kauan kuin tätä hoidellaan ihan vapaaehtoisvoimin. Eri juttu jos ois palkkaduuni. Kyllä sitä sitten voi tehä juttuja jotka ei niin kiinnostakaan.

Back