• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rispekt seuranta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nostalgia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
1. Rispektiä tuli viime kesänä todella reilusti. Ennen kaikkea kun tankkailin pyörää, niin kotiloiden tankkaajat (miehet) utelivat, että paljonko kulkee, paljonko hevosvoimia, paljonko maksoi, mikä ikäinen, olisipa mahdollisuus itselläkin laitta tollainen jne. Naiset taas eivät sitä mulle juuri ilmaise, lienee syynä ruma naama. Kihlattu tosin on siitä eri mieltä ja tietysti oma äiti
biggrin.gif

2. Lienee laskussa asiaa tuntevien keskuudessa, koska on jo vanha malli (-07)
wink.gif
. Toisaalta kuski on edelleen elävien kirjoissa  
biggrin.gif

1. Kerro miten sait lisää tai menetit rispektiä?
2. Mihin suuntaan rispekt käyrä on menossa?
1. Aitoa rispektiä tulee tasaiseen vuosi vuodelta.

Se ei ole sidoksissa siihen millä ajan tai minkä kikkareen olen ostanut kaupasta x ja pultannut kiinni härpäkkeeseen y. Sitä ei saa kromilla, kalliilla pyörällä tai keulimistempuilla. Rispektiä tulee kun jeesii kanssamotoristia tienpäällä, tallissa tms. Rispektiä tulee kun rakentaa kokonaisuuksia itse, sensijaan että pulttaa kiinni valmista käikälettä. Rispekti tulee vuosien varsilla pitkäjänteisestä ja avarakatseisesta motorismista.

2. Nousee logaritmisesti tasaiseen tahtiin.
Insinööri? Aktuaari?

1. Kerro miten sait lisää tai menetit rispektiä?
2. Mihin suuntaan rispekt käyrä on menossa?
1. Aitoa rispektiä tulee tasaiseen vuosi vuodelta.

Se ei ole sidoksissa siihen millä ajan tai minkä kikkareen olen ostanut kaupasta x ja pultannut kiinni härpäkkeeseen y. Sitä ei saa kromilla, kalliilla pyörällä tai keulimistempuilla. Rispektiä tulee kun jeesii kanssamotoristia tienpäällä, tallissa tms. Rispektiä tulee kun rakentaa kokonaisuuksia itse, sensijaan että pulttaa kiinni valmista käikälettä. Rispekti tulee vuosien varsilla pitkäjänteisestä ja avarakatseisesta motorismista.

2. Nousee logaritmisesti tasaiseen tahtiin.
Insinööri? Aktuaari?
biggrin.gif

JOVVAIN....
sport05.gif

............Naaaaaaa, viime kevväilä sitä jottain semmosta varmaa tul ku kolomella ukolla tekivät semmosia "ylös-alas-ylös" -
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
-huiteluliikkeitä.

Se oli sillo E4:lla Viitasaarella 24.03.2007 klo 05:50, ku Narviikkiin olin menos. Humalaiset, nää ukot ku ol purkautunneet jostain ravintelista ja etummainen, kookkain niistä kanto jotain ihme joulukuusta eessään, ni sit ku mie aloin niitä thulemaa lähemmäs nii alko niitte päät pyörimään joka suuntaan et mistä se tuo ääni thulee, ja sit ku net huomas et moottorpyörä ja mun korkiat pakaasit makhuupussit ja aluset takajakkaral, nii se etummainen nakkas sen kuusen ojaa ja sit net alko kumaras viittoilemmaan, eli Respectiä 3:lla hemmolla. Liekkö ollu iha semmonen spontaani-ilmiö ? En tiijä mut iha ku oisivat joskus jossain ja porukal harjotelleet nii hyvin net sen esitti ! Vaskikelloski vielä se nauratti kyllä.....
biggrin.gif

No nyt menee laskusuuntaa ku ei varmaa pääse Narviikkii ku on tommoset rumat prognoosit et mikä lie tää säätyyppi nyt ku on jääny tonne tuntureil asummaan ?
eek.gif
Lunta vaa ja miinusta 15:ta ja 18 :taki jne...

Koetetaanpa ratkaista rispektin kuvaajan kulkua ja muutamia jutskia siitä...

f(rispekt)=((Rispekt^2)+(pärstäkerroin^2))*((pärräkerroin)^(1/2))
Derivoimalla:
f'(rispekt)=((Rispekt*Pärstäkerroin)/neliöjuuri_pärräkertoimesta)

Rispekt>0 (perustuen rispektin luonteeseen, rispekt aina positiivinen asia. Rispektin ollessa 0 on aika huolestua)
Pärräkerroin>0 (pärräkin positiivinen kerroin. Jos pärrä kuitenkin kertoimena 0 on syytä harkita jonkinlaisen mopottimen hankkimista, sillä ilman sitä tulee syntax error, sillä ilman sitä et voi tarkastella rispektisi derivaattaa, koska pärräkerroin jakajassa.)
(-ääretön)>Pärstäkerroin<ääretön
(pärstäkerroin derivaatan tekijän osoittajassa, josta seuraa se, että rispektikäyrän kulkukaavio mukailee pärstäkertoimen etumerkkiä.)
Derivaatan nollakohdiksi saammekin
Rispekt=0
TAI
(-1/2)pärstäkerroin=0 eli
Pärstäkerroin=0

Syöttäkää siis tuohon omat tietonne ja saatte laskettua rispektin kuvaajan. Jos ette tiedä omia kertoimianne, tulee teidän ehdottomasti ottaa yhteyttä asiantuntijaan, joka antaa teille ammattilaisen arvauksen.

lookaround_orig.gif

voi huoh kun tuli taas oltua viisas...

1. Pikkupojat hurras ku ajelin eturengas ilmas heidä ohi. Siinä taitaaki olla rispektit

2. Laskussa ku lehmän häntä

1. Joo joku näki ku vahingos kerranki nous etunen ilmaan. Eli rispektii löytyy. Niijoo ja mopoon tulee uus lakkakerros
cool.gif
. Silläki toivottavasti jotain rispektiä tulee.

2. Kohta ne äkkää, ettei se keuliminen ollukkaa tarkotuksellista -> rispekt tulee laskemaan. Ja lakkapinta halkeilee ja repeää kunhan kerkeen kaatamaan mopon
tounge.gif
... Hittoon rispektit
033102ass_1_prv.gif

1. Pysymällä sisätiloissa(kotona), menemällä ihmisten ilmoille.
2. Keskimäärin hyvä käyrä. Rispekti ei niin hyvä kuin eilen mutta varmaan parempi kuin huomenna.

1. Kyseenalainen tilanne, vaihdoin talvella pyörän ja joudun pitämään matalaa profiilia ja harjoittelemaan iltahämärissä jonkun nurkan takana, koska alkajaisiksi julkisella paikalla näreikköön ajo tuskin rispektiä kohottaa.

2. Kts. ed.  
blush.gif

Uuden vuoden aattona tuli ainakin kenties loppuelämäksi asti.Olin pojan kanssa raketteja ampumassa ja paikalla oli myös muita ihmisiä.Tapasin paikalla puolitutun miehen,joka oli myös poikansa kanssa paukuttelemassa.Jonkun puoli tuntia siinä juteltuamme kaveri tokaisi:Vittu! Sä oot saatanan hyvä jätkä! Ja aivan kuin tämä ei olisi riittänyt,muija sanoi samana iltana,että sä oot ihana mies ja hyvä isä ja sun kans on ihana olla.Alkoholilla oli kyllä osuutta molemmissa tapauksissa,mutta kelpaa mulle.Kenties kaikista pysäyttävin rispekti tuli pari vuotta sitten,kun laitoin poikaa nukkumaan.Luettiin iltarukous ja poika sen jälkeen sanoi:Iskä sä oot kaikista rakkain ihminen mulle.Johon minä,että kiva kuulla ja onhan äiti ja pikkusisko myös yhtä tärkeitä? Poika katsoi peiton alta silmät suurella ja sanoi joo on,mutta iskä sä oot kaikista tärkein.Joutui pari kertaa nielaisemaan,kun laitoin oven kiinni perässäni.
Mopolla ei oo pahemmin sitte rispektiä tipahdellut,kun ovat olleet tuollaisia japanilaisia pakoputkiviritteisiä perseenpöristimiä ja ei oo ollu edes ahdinta.
Pitkälti samankaltaisista asioista taitaa koostua meikäläisenkin rispektisaldo. Mopoilussa en ole saavuttanut varmaankaan muuta rispektiä, kuin omaisten mielestä pysymällä hengissä näin vaarallisessa touhussa. Mopon ikäkään ei taida tuoda pisteitä, kun ei ole uusi, eikä museopyöräkään. Lisäksi rispektit taitaa jäädä ennalleen, kun ei ole varaa laittaa uutta rakkinettakaan... mut näillä mennään
smile_org.gif

Kyllä vain!

Naapuri aloittaa nykyään puhuttelun, meikäläiselle sanomalla: "Anteeksi mutta.." Hän selkeästi nöyristelee, minun motskarin hommaamisen jälkeen!

Tämä psykolookinen efekti on myöskin havaittavissa kaikissa päivän toimissani.

Olen Rintarottingilla, enemmän kuin ennen ja huomaan selkeästi ihmisten puhtaan kunnioituksen minua kohtaan, missä ikinä liikunkaan!

Mahtavaa!

=)

Matti.

Viimeksi rispektit nousi toissakesänä kun ryhmä seniorikansalaisia kyseli moposta:
K: "Ompa komee, paljonko kuutioita, 600? Vaihakko mun mopoon?
V: Empä vaihda kun tässä on niitä 32

Sitten on ollu enempi laskua
tounge.gif

Satunnaisia rispekti piikkejä on tullu työkavereilta kun on vienyt firman nuoria tyttöjä ajelulle, jotkut joutuu tai saa  
crazy.gif
kuulemma ajella vaan vanhojen vaimojensa kanssa

Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo
062802moto_prv.gif

VFR vaihtui Super Glideen ja rispekti nousi naapurien ja työtoverien silmissä noin 75 prosentilla.
Nollasin tilanteen jättämällä bensahanan kiinni lähtiessäni töistä ja mopohan sitten tumppasi 100m:n päähän firman portista.
Tyhjältä pöydältä on hyvä aloittaa
biggrin.gif

On rispektit hyvin vähissä, kun mopo seisoo pihalla, eikä anna minkäänlaisia elonmerkkejä. Alkaa konstit käydä vähiin.

Rispektiä tuli ku menneenä suvena kölvilauma, 8-10v...tuli ärrän pihas ihastelemaan ja kysyvät et kui iso tää on
smile_org.gif

rispektit meni ku ykx kurkkas mittareihin ja tokas rotanrykäsyä imien et " täs ei oo ku 280 asti mittarissa
nixweiss.gif

oisin sanonu jotaki takas, mutku niitä oli neljä...aika rotevia..
lookaround_orig.gif

Eikoös nää oo niitä pieniä asioita ja jokainen kerrallaan? Jä onnexi ajokausi alkaa ihan kohta joten. Riispekt tai Friispekt vai oliko se....
cool.gif
niinku banuhäiskä

Viime kesänä kun olin tankkaamassa, niin semmoinen kivan näköinen vosu täytti autoaan ja rupesi vilkuttamaan ja iskemään silmää
inlove.gif
,. Piti paeta kun olen naimisissa...
blush.gif

rispektiä riittävästi kun vittumaisella sysmän keltamaha-työkaverilla on ollu hankinnassa 10v mopo muttei sen akka anna hankkia ja tää piruuttaan parkkeeraa ain kesällä moposa sen kotilon viereen
biggrin.gif

Koetetaanpa ratkaista rispektin kuvaajan kulkua ja muutamia jutskia siitä...

f(rispekt)=((Rispekt^2)+(pärstäkerroin^2))*((pärräkerroin)^(1/2))
Derivoimalla:
f'(rispekt)=((Rispekt*Pärstäkerroin)/neliöjuuri_pärräkertoimesta)

Rispekt>0 (perustuen rispektin luonteeseen, rispekt aina positiivinen asia. Rispektin ollessa 0 on aika huolestua)
Pärräkerroin>0 (pärräkin positiivinen kerroin. Jos pärrä kuitenkin kertoimena 0 on syytä harkita jonkinlaisen mopottimen hankkimista, sillä ilman sitä tulee syntax error, sillä ilman sitä et voi tarkastella rispektisi derivaattaa, koska pärräkerroin jakajassa.)
(-ääretön)>Pärstäkerroin<ääretön
(pärstäkerroin derivaatan tekijän osoittajassa, josta seuraa se, että rispektikäyrän kulkukaavio mukailee pärstäkertoimen etumerkkiä.)
Derivaatan nollakohdiksi saammekin
Rispekt=0
TAI
(-1/2)pärstäkerroin=0 eli
Pärstäkerroin=0

Syöttäkää siis tuohon omat tietonne ja saatte laskettua rispektin kuvaajan. Jos ette tiedä omia kertoimianne, tulee teidän ehdottomasti ottaa yhteyttä asiantuntijaan, joka antaa teille ammattilaisen arvauksen.

lookaround_orig.gif

voi huoh kun tuli taas oltua viisas...
Ihan salettiin teekkari!
baaa.gif

Back