• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rispekt seuranta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nostalgia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Turku
1. Kerro miten sait lisää tai menetit rispektiä?
2. Mihin suuntaan rispekt käyrä on menossa?

Työkaveri on japanilainen ja kuulumisia vaihdellessa (long taim nou sii) näytin mopokkeestani kuvan. Japanilainen ihasteli ja kysyi, että onko se Harley-Davidson. Hän kun ei ole nähnyt sellaisia kuin elokuvissa. Joten kyllä, rispektiä pämähti ainakin yhden maltanristin verran.

Tendenssi osoittaa laskusuuntaa, kun mopoa ei ole talven aikana rakenneltu (paitsi se etujarru) eikä varusteissa lue edelleenkään mitään.

1. Kyllä mulle tuli roimasti lisää rispektiä kun vuosi sitten hommasi pyörän. Loppu se veistely wannabe-bar-between-bikes-bikeristä...
2. Ja rispekti on nousussa kunhan saan uudet sliparit asennettua "laud noisiis seiv laivs"
buttrock.gif

Rispektiä veljet!

Uuden vuoden aattona tuli ainakin kenties loppuelämäksi asti.Olin pojan kanssa raketteja ampumassa ja paikalla oli myös muita ihmisiä.Tapasin paikalla puolitutun miehen,joka oli myös poikansa kanssa paukuttelemassa.Jonkun puoli tuntia siinä juteltuamme kaveri tokaisi:Vittu! Sä oot saatanan hyvä jätkä! Ja aivan kuin tämä ei olisi riittänyt,muija sanoi samana iltana,että sä oot ihana mies ja hyvä isä ja sun kans on ihana olla.Alkoholilla oli kyllä osuutta molemmissa tapauksissa,mutta kelpaa mulle.Kenties kaikista pysäyttävin rispekti tuli pari vuotta sitten,kun laitoin poikaa nukkumaan.Luettiin iltarukous ja poika sen jälkeen sanoi:Iskä sä oot kaikista rakkain ihminen mulle.Johon minä,että kiva kuulla ja onhan äiti ja pikkusisko myös yhtä tärkeitä? Poika katsoi peiton alta silmät suurella ja sanoi joo on,mutta iskä sä oot kaikista tärkein.Joutui pari kertaa nielaisemaan,kun laitoin oven kiinni perässäni.
Mopolla ei oo pahemmin sitte rispektiä tipahdellut,kun ovat olleet tuollaisia japanilaisia pakoputkiviritteisiä perseenpöristimiä ja ei oo ollu edes ahdinta.

1. Loputkin vähäisistä rispekteistä katos tämän kuun aikana. Ensin katkaisin nokka-akselipukin pultin kannen sisään. Sen sain tongittua loppujenlopuksi pois niin iski paskatauti. Taudin takia en kerennyt vaihtamaan kotiloon (molemmin puolin taakse) takanapa/laakeriyhdistelmää katsastusta varten. Viimeinen katsastuspäivä meni eilen, joten pirssi on sitten ajokiellossa vähintään torstaihin asti.

2. Ei ole kasvamassa. Suunta tuntuu olevan vain ja ainoastaan alaspäin. "Paistaa se päivä risukasaankin".. paskat, no sunshine for me!

- P

No kai se nyt on edes vähän nousussa, kun tänä kesänä ajellaan omalla Hondalla vaimon Yariksen sijasta.

no siinä mielessä on kasvussa että tuli viimein toi rakkine hommattua
laskussa on kun epäili kaverit etä lähinnä ivaa ja pilkkaa heruu tuolla

Ei vaan onpas ainakin yksi moporispekti kokemus.Toissakesänä yksi päivä katsoin,että tutun näköinen auto menee edellä ja olihan se meidän auto.Otin auton kiinni ja totesin,että muija on menossa hakemaan muksuja mummolasta.Alkoi meikäläistä lapsettamaan(yllätys yllätys).Nappasin keulan ylös ja pyyhkäisin lujaa ohi.Kuulemma tuli kouraiseva tunne isovarpaiden välistä ja jännä tunne muutenkin.Tuon ehkä voisi ajatella rispektiksi.

1. Arvotonta arvonnousua oli heti havaittavissa kun hankin toissa talvena ekan Kawani
2. Aikas tasaselta näyttää rispektikäyrä tällä hetkellä. Tarttis varmaan tehrä jotain  
tounge.gif

Edit: Ehkä kandeis opetella ainakin kirjottaan

1. Ainahan se pyörän vaihto uudempaan ja isompaan tuo rispektiä. Varsinkin kun sukulaiset ja kaverit käy jokainen vuorollaan ihailemassa uutta pyörää. On se niin hieno!

2. Ja suunta on tietysti alaspäin, kun kesällä se on jo vanha pyörä, eikä varaa oo edes viritellä. Tietysti hienoilla lipoilla varmasti joissain piireissä rispektiä tulisi lisää.
biggrin.gif

1. Käyrää on joka suuntaan parin viime vuoden ajalta. Ensin sitä hiukan tuli, kun ostin ekan pyöräni, rajallisesti kuitenkin. Sitten kaikki meni viime kesän alussa kertakaadolla, joka tapahtui renkaanvaihdosta lähtiessäni. Pitkin pituuttaan kadulle ja sinne meni. Pieni nousu taas syksyllä, kun matkavessa vaihtui radalle sopivampaan kulkineeseen. Nopea lasku siitä, kun vein kikottimen kotiin ja muija sen näki, ei ollut iloinen ei.

2. Tendenssiä on voinut ainakin kotipiirissä kuvailla syöksykierteeksi. Kumma miten se jaksaa emäntää korveta, kun mies omilla rahoillaan ostelee mopoon tai mopoiluun liittyvää, tuiki tarpeellista tavaraa. Ja siihen kun vielä lisätään ensi kesäksi tehdyt suunnitelmat harrastuksen parissa, voidaankin jo puhua oikeasta rispektin vajetilasta, jota ei ulkopuolelta saatu ns. "säälirispektipisteet" oikein pysty korjaamaan.

1. Lisää tuli, kun haettiin kaverin kanssa enskesän mopo talliin ja tuli tulta putkista...josta kaverilla (ei motoristi) muna pystyssä. Ja rispektit ilmeisesti laski, samasta moposta, kun siskonpoika sanoi, että: "Nuo takavalot tulee jotenkin rumasti". Niin juu, ja vaimonsiskonmies kehui: "On se hieno."  
biggrin.gif

2. Kaipa se käyrä siitä hieman nousuun lähtee, kun naapurin customisti taas kauden alettua, naama nuupallaan kuolaa mun pyörää...ja ite ehkä juhannuksena lähtee 5min. (kuten yleensä) pyörähdykselle.  
tounge.gif

1. Rispekti nousi kun kaverit äkkäsivät että olen hommannut pyörän. Rispekti putosi kun kaverit äkkäsivät että se on enska.
tounge.gif

2. Luvassa ehkä mietoa noususuhdannetta kunhan moposta saadaan pahimmat repsotukset fiksattua.

Se on taatusti nousussa.

sv vaihtui gsxr:ään. Ennen tiesin olevani hidas nyt luulen olevani nopea.

No kesä korjaa senkin totuuden.
crazy.gif

1. Muutama vuosi sitten sain ekan mopottimeni toppahousuissa ajellessa tuli tunne että olen lähes "voittamaton" ....
cool.gif
eli siis nousussa oli.

2. Tulin näyttävästi pöristellen putken tulta lyöden kotipihaan rinta rottingilla .... noh pyörä lähti kallistumaan ja toppahousun puntti jossain pultin päässä .... ei kun kyljelleen mamman kukkapuskaan .... joten tais mennä pakkasen puolelle tuo rispekti noh toisilla oli hauskaa..

sen jälkeen ollut vaihtelevasti nousussa ja laskussa enimmäkseen laskussa ...

välillä tunne joskohan mää voisin heittää pikku lenkin jahka tuo aurinko menee piiloon..

t:JL
062802moto_prv.gif

Aina fiilarit ja itsetunto kohonnut uudestä pyörästä siihen asti kun kaikki on haukkuneet sen huonolla alaväännöllä varustetuksi tehottomaksi rumilukseksi millä ei oo mitään käyttöä...
033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif

1. Aitoa rispektiä tulee tasaiseen vuosi vuodelta.

Se ei ole sidoksissa siihen millä ajan tai minkä kikkareen olen ostanut kaupasta x ja pultannut kiinni härpäkkeeseen y. Sitä ei saa kromilla, kalliilla pyörällä tai keulimistempuilla. Rispektiä tulee kun jeesii kanssamotoristia tienpäällä, tallissa tms. Rispektiä tulee kun rakentaa kokonaisuuksia itse, sensijaan että pulttaa kiinni valmista käikälettä. Rispekti tulee vuosien varsilla pitkäjänteisestä ja avarakatseisesta motorismista.

2. Nousee logaritmisesti tasaiseen tahtiin.

1. Supermoto odottaisi kesän ajoja. Sillä, jos millä, saadaan uskottavuutta kadulla (isot pojat kerto).

2. Käyrä menee kyllä alaspäin, kun huomaa, ettei koskaan opi viemään em. motoa mutkissa sladissa, eikä osaa keulia eikä halua paukuttaa rajoitinta vasten ja ajankin aina kaikki suojat päällä. Ei paljon nakkikioskin jonossa rispektiä heru
tounge.gif

1. Aitoa rispektiä tulee tasaiseen vuosi vuodelta.

Se ei ole sidoksissa siihen millä ajan tai minkä kikkareen olen ostanut kaupasta x ja pultannut kiinni härpäkkeeseen y. Sitä ei saa kromilla, kalliilla pyörällä tai keulimistempuilla. Rispektiä tulee kun jeesii kanssamotoristia tienpäällä, tallissa tms. Rispektiä tulee kun rakentaa kokonaisuuksia itse, sensijaan että pulttaa kiinni valmista käikälettä. Rispekti tulee vuosien varsilla pitkäjänteisestä ja avarakatseisesta motorismista.

2. Nousee logaritmisesti tasaiseen tahtiin.
Hmm, jossain piireissä joku voi saada rispektiä jopa valmiiksi ostetuilla kikkareilla? Eikös? Rispektiä ei välttämättä kasvata se, että teilaa toisen poropeukalon onnen, jonka hän valmiilla kikkareella on saanut? Mutta tuohan riippuu niin paljon siitä minkälaista rispektiä hakee ja varsinkin mistä sitä hakee.

Onko ns. avarakatseista (paino siis tuolla sanalla) motorismia teilata ne (heh, tai no eihän tuossa mitään varsinaista teilaamista ole), jotka eivät välttämättä omaa metallisepän taitoja ja saavat sitten kickinsä jotenkin muuten? Vaikka niillä valmiskikkareilla sitten. Minun mielestäni välttämättä ei.. ei minultakaan saa ylimääräistä rispektiä, jos keulii ympäri nakkaria jne. mutta itse arvostan ja diggaan melkeinpä kaikista kaksipyöräisistä. Oli ne sitten laitettuja tai ei.

Kanssamotoristin jelppaamisesta niin tien päällä kuin tallissakin olen kyllä ehdottoman samaa mieltä!

Back