Jalluniemi sanoi:
Moro.
Liityin rf omistajien joukkoon ja pyörään pitäisi jossainvaiheessa vaihtaa ketju ja kiristin. Itsellä kun ei ole taitoa ja tietoa muutakuin öljyjenvaihtoon ym. pienempiin puuhasteluihin, niin pitäisi löytää edullinen paikka missä em. homman saisi teetettyä. Samalla pitäisi ottaa kuristukset pois ( papereiden mukaan pyörä on 73kw ). Myös alakierrosten vääntöä pitäisi saada lisää.
BikeDoctorilla sanottiin hinta joka tällä hetkellä on kyllä ylivoimainen meikäläisen lompakolle.
Joten onko tietoa kenelläkään?
MP-Kymäläisellä olisi varmasti onnistunut, mutta näyttää että ko. henkilö on nykyään BikeTeamissa
Kössiltä (
http://www.kossinhuolto.com/) kannattaisi ehkä kysellä, jos ei muuta niin ref. hintaa
Noin tekemisen kannalta, RF ei ole maailman hankalin laite ( ainakin RF600:ssa pääsi melko helposti & nopeasti venttiilikoneistoon käsiksi) Yamahat on paljon __ttumaisempia laitteita kun mihinkään ei pääse kunnolla käsiksi
Pelimies vetää vanhalla nokkaketjulla uuden paikoilleen siten että nokka-akseleita ei irroiteta mutta omissa proggiksissa olen ekaksi tsekannut venttiilivälykset, sitten irroittanut nokat ( jolloin konetta voi pyöritellä miten lystää), laittanut välykset kuntoon ( että sen takia ei tarvi avata yläkertaa piiiitkään aikaan ) ja vetänyt vanhalla ketjulla uuden paikoilleen.
* Katkaisutyökaluna oli pieni pora hiomalaikalla
* Tilapäisketjulukkona rautalanka
* Niittaustyökaluna pallopäävasara
* Yhden hengen talkoojuomanana Stolischnaya, tosin vasta kun on saatu onnistuneet savut koneesta
Suuri osa ajasta menee purku/kasaushommiin, siis että pääsee käsiksi venttiilikoneistoon. Jos välystensäätö kaikkineen vie parin illan vapaatunnit, niin ketjunvaihto lisää ehkä tunnin tms verran. Nokkaketju (
http://www.ebay.co.uk/bhp/rf900-chain) ei sinänsä ole monen kympin juttu, itse olen tilannut niitattavia ketjuja ja aina useamman lukon että voi sitten treenailla jos ei kerrasta onnistu
Jos itse teet niin
- hommaa herkkä momenttiavain, ne venttiilikoneiston 6mm pultit ei saa olla liian tiukalla
- tuki kaikki mahdolliset reiät työn ajaksi kannessa käsipyyhepaperilla. Jotain lipsahtaa anyway, ja kampikammiosta/ öljypohjasta on tosi kiva onkia sinne kuulumattomia osia