• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Renkaista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yritin haulla löytää juttua renkaista ja linkkejä rengastesteihin, mutta menestys oli huono... Aattelin talven aikana tilata renkaat Reifenversand:lta, mutta en oikeen tiedä mitkä. Kilometrini tulevat ens kesänä muodostumaan ehkä yhdestä tai kahdesta pitkästä reissusta ja parista-kolmesta ratasessiosta ja "yleisestä ajelusta"...hmmm..Mitäköhän tuo tarkoittaa??
tounge.gif
Pyörä siis on ZRX1200. Rengasvaihtoehdoiksi olen funtsinut Bridgestone 010:aa, Pirelli Diabloa, Metzeler M-1:stä, Michelin Pilot Sport:ia.

Kokemusta mulla on nykyisen ensiasennusrenkaista Brid. 020:sta ja Michelin Pilot Roadista aikaisemmista pyöristäni. Hyviä ovat nekin, mutta aattelin kokeilla pykälää sporttisempaa rengasta seuraavaksi.

Mitäs kokemuksia täältä löytyy näistä em. rinkuloista? Kestävyys, pito sateella/kuivalla, käytös matkajossa/radalla/mutkateillä, raskaalla kuormalla/yksin ajaessa? Pidän kyllä mielessä, että esmes R-1:ssä hyvin toimiva rengas ei toimikaan niin hyvin painavassa Kawassani tai toisinpäin, mutta kokemuksia teiltä silti kaipaan...

Löytyykö linkkejä tuoreisiin testeihin? Jonkun linkin jonkin lontoon kielisen lehden testiin muistan täällä nähneeni, mutten sitä löytänyt...

Mulla on nyt menossa eka Pirelli Diablo edessä ja toka takana. Pyörä on 1200 ZZR Kawa eli aika samanpainoinen kun sulla. Eka takanen kesti n. 10t. kilsaa ja siinä oli 7-8 ratakeikkaa +yksi Euroopan reissu 2 päällä ja 3 laukkua sekä sekalaista ajelua. Paras rengas mitä mulla on ikinä ollut. Hyvä pito myös sateella.

Bridgestonesta ei ole kokemusta, mutta noiden muiden välillä päätyisin Diabloon. Kestää paremmin kuin M1 ja pitää mielestäni paremmin kuin Michelin. Omat kokemukseni GSX-R 750:stä ja (kaverin) CBR-RR:stä.

Viime syksy ja kevät meni 010:lla, kesäkuusta kauden loppuun Diablol, miltein sanoisin että 010 oli parempi kylmillä keleillä, saateella molemmat toimii erinomaisesti vielä 200 km/h jälkeenkin. Silti tilaukseen menee taas Diablo sen verran hyvin on toiminut sekin kun oppi ettei laske mutkiin heti kylmiltää kovin lujaa.

Kaverilla on 1300 XJR ja hänellä on takana joku Bridgestone ja edessä Michelin Pilot Sport. Toi yhdistelmä on hänen mielestä paras kokeilemansa tohon pyörään. Sport ei sopinut taakse pehmeämmän runkorakenteensa takia, koska pyörä on niin painava.

Pyörä zx-12r, Takarenkaana Metzeler M-1 kesti n. 7 tkm, josta matka ajoa 4tkm. Renkaasta ei mitään moitttavaa, hyvä sekä sateella että kuivalla säällä.
Nyt alla Pirelli Diablo (Corsaa ei saa kuin lasten kokoja...
wink.gif
) ja kieltämättä vielä perstuntumalla hiukkasen parempi.

Pyörä zx-12r, Takarenkaana Metzeler M-1 kesti n. 7 tkm, josta matka ajoa 4tkm. Renkaasta ei mitään moitttavaa, hyvä sekä sateella että kuivalla säällä.
Nyt alla Pirelli Diablo (Corsaa ei saa kuin lasten kokoja...
wink.gif
) ja kieltämättä vielä perstuntumalla hiukkasen parempi.
Sama mopo kun edellisellä ja loppusyksystä vaihtu toinen Diablo taakse. Eka kesti melkeen kymppitonnin muistaakkeni ja sitte alko teräkset pilkottaan.. Dunploppi 207 kesti vaan 6 kkm. Oikein tyytyväinen olin Diabloon myös pidoltaan.
Vielä on yks 200 levee diablo hyllyssä, jahka se on "valmis" niin ajattelin koklaa 190:stä jos kääntys paremmin.
Oli muuten nuo 200 leveet Diablot Rodamotossa keväällä aika hyvässä tarjouksessa, 130 Ecua/kpl, ostin 3..

Pyöränä kwaakun Z750, renkaat Bridgestonen BT-012. Kuluvat kuulema nopeasti,
nixweiss.gif
mutta ei kyllä ittelläni mitään yllättävän nopeaa kulumista ollut. Pitää mielestäni hyvin, sateellakin. Voin ainakin itse suositella.

Pyöränä kwaakun Z750, renkaat Bridgestonen BT-012. Kuluvat kuulema nopeasti,
nixweiss.gif
mutta ei kyllä ittelläni mitään yllättävän nopeaa kulumista ollut. Pitää mielestäni hyvin, sateellakin. Voin ainakin itse suositella.
biggrin.gif
7kilo kilo metriä, 012 sillankivellä, josta yli puolet 2 päällä .
062802jumpie_prv.gif

+ Kawerin autotallin lattian plankkaus mustaksi... kewäällä pakko waihtaa..mutta mihin?
confused_orig.gif
Michelin pilot sport ?? meipi....peipi..

Mitäs kokemuksia täältä löytyy näistä em. rinkuloista? Kestävyys, pito sateella/kuivalla, käytös matkajossa/radalla/mutkateillä, raskaalla kuormalla/yksin ajaessa? Pidän kyllä mielessä, että esmes R-1:ssä hyvin toimiva rengas ei toimikaan niin hyvin painavassa Kawassani tai toisinpäin, mutta kokemuksia teiltä silti kaipaan...
Mulla ei ole kokemusta mainitsemistasi renkaista mutta kommentoin silti. Viime kesänä tilasin Kawaani (ZRX1100R) Reifenversandilta renkaat sillä periaatteella, että halvimmat mitä löytyy. Alle tuli muistaakseni jokin Pirellin MT03 tms, maksoi jotain 130€.

Hyvin pitää ja hyvin kuluu. Virtasalmella pitoa riitti enkä muuallakaan ole huomannut pitovaikeuksia, vaikka vauhtiakin on paikoin ollut. Mitään eroa esim. 020:aan en huomaa, kuluukin yhtä nopeasti. Mikään rengas takana ei ole kestänyt 6000 kilsaa.

Jatkossakin aion tilata halvimpia renkaita mitä vaan kohdalle sattuu...

Back