• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Renkaat XX:sään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiipeexx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Bt 020 ollut kolmessa pyörässä alla, mukaalukien XX eikä ongelmaa. Vähän liukas, mutta ei aiheuta hikoilua...

Nyt on Metzeler Z4 alla edessä ja takana. Saas nähä. Kehuttu on...
wink.gif

bt020 on nyt edessä ja täristää niin pirusti..  uutena ei,,mutta nyt ku tuli 4000lasiin niin..  tekarit tippuis jos omistaisin semmoset.
crazy.gif
Mulla on varmaan sitte jotkut maanantaimallit ko. renkaista ko ei ravista yhtään. Huoletta voi päästää sarvista irti, vaikka renkailla on ajettu jo 9000km.

Ajattelin kuitenkin porukan painostuksesta kokeilla seuraavaksi Mez4:a...
Minulla oli 1000F:ssä BT-020 edessä ja hyvä kun pyörä pysys käsissä. Jälkeenpäin kuulin että tuota mallia on olemassa kahdella erilaisella renkaan runko rakenteella. Toinen on tarkoitettu raskaskeulaisille mopoille ja ilmeisesti olin saanut alle sen "tavallisen" mallin. Kumma vain ettei siitä ole mainintaa missään eikä sen koommin rengasmyyjätkään ole vaivautuneet asiasta mainitsemaan.

Esim. Metsen MZ4 renkaasta on raskaskeulaisille MZ4B versio, jonka minäkin laitoin alle Äffään ja pyörä on ihan eri vehe nykyään
smile_org.gif

Taitaa vaan valitettavasti olla niin, että valtaosa prätkäliikkeiden myyjistä on rengasasioissa aika urpoja:tieto-taitoa voittopuolisesti tasaisen vähän,kuultuja ja luultuja mielipiteitä sitäkin enemmän.

Mulla on nyt BT020:t alla.
Seuraavaksi otan jotkut muut. Ei tykkää. Pyörä oli jotenkin tasapainoisempi/rauhallisempi ensiasennuskummeilla (=BT057), mutta väittivät vaihdettaessa ettei niitä saa
confused_orig.gif

Vfr 750 f -90 pyöränä ja vaihdoin misukan road pilotista ritkestonen bt020 ja takas en ole vaihtamassa. Elikkä misukat tuntui todella liukkailta (why?) ei ole kiva ajaa kun pyörään ei luota kun tuntuu renkaat karkaavan kokoajan. Mitä tuohon etupään täristämiseen tulee bt:ssä, niin empä ole tälläistä kokenut.

Oottakos kokeillu Metzelerin Roadtec Z6:sta? Mulla on ainakin toiminu hyvin. Takarenkaalla ajettu reilu 10tkm ja vielä on pintaa. Edessä oli ennen Z4 ja minusta toi Z6 toimii paremmin. Voi olla että on luulosairautta
biggrin.gif

Itsellä 1000f:n alla Pirellin Dragonit MTR 23-24.
Kestäneet tosi hyvin ja pitokin ok.
Vielä kun ovat listan halvimmatkin,niin seuraavakin setti on jo tiedossa-
biggrin.gif

metka homma. moni XX -mies vetää BT 020 :lla tyytyväisenä, Yammu miehet laittaa järjestään Diabloa ja polkee BT:t ojarummuksi. hö ? koita tässä nyt sitten järkeillä mitä Thundercatiin laittaisi... 120/60-17 ja 160/60-17 on rengaskoko. luokitellaankohan ukkoskissa raskakeulaisiin ?? (pitänee kysyä omalta osastoltakin) märkä paino on 217 kg. nyt on BT 057:t loppuuajettuna alla, enkä sinänsä osaa niitä moittia, tosin autobaanalla kuluivat aika nopeesti...

PS. jos ostaisin nyt litrasen niin se voisi olla XX
bowdown.gif

kokeiltu on koeajopäivillä... hieno laite.

Nonih, Diablo tuli takanakkina testattuu ja sitä kivaa kesti aina 4000 km.. Hyvin se piti mut kuiteski 4 tkm.. Ei sutimista, muuten reipasta ajoa.. Eli oiskos nyt suositella mitään yhtään kestävämpää Barumia taakse?

Ihmetellä pitää miten olet saanut Diablon 4000 km paskaks. Itse ajoin viime Euroopan reissun Diabloilla, siellä tuli 8500 km ja vielä kotimaata tonni päälle. Kolme laukkua kiinni ja paljon kovaa ajoa. Siis noin 9500 km kesti takanakki, etunen menee ensi kuussa vaihtoon.
smile_org.gif

Ja Diablot laitan taas alle.
biggrin.gif

Ihmetellä pitää miten olet saanut Diablon 4000 km paskaks. Itse ajoin viime Euroopan reissun Diabloilla, siellä tuli 8500 km ja vielä kotimaata tonni päälle. Kolme laukkua kiinni ja paljon kovaa ajoa. Siis noin 9500 km kesti takanakki, etunen menee ensi kuussa vaihtoon.
smile_org.gif

Ja Diablot laitan taas alle.
biggrin.gif
Eiks niit Diabloi oo Corsaa ja Stradaa? Kumpaa oot käyttäny?

Eiks niit Diabloi oo Corsaa ja Stradaa? Kumpaa oot käyttäny?
Siis eikös niitä ole perus diablo + diablo corsa +diablo strada ?  
nixweiss.gif

itellä ne perus diablot ja hyvin toimineet
No voi perskeles, aloin vasta nyt ihmetteleen tota kumii ku se noin nopeesti oli alle sulanu. Surffailin äsken Pirellin sivuilla ja tosiaan niitä on 3 eri versioo. Ne oli huollossa kääntäny sen Corsan alle, ei ihme ettei kestänykkää.. Ei muut ku ensi viikolla perus diablo alle siis!
withstupid.gif

Tuossa jo aikaisemmin mainostinkin että Metzelerin Roadtec Z6 toimi oikein hyvin ainakin mulla. Kilometreja takarenkaalle kertyi n.15tkm ennenkuin vaihto oli ajankohtainen. Nyt alla Pirellin Diablo Strada ja tuntuis toimivan yhtä hyvin kuin Z6.

Back