• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Renkaanpaikkaussarja

Kuinka paljon maksais jos kasais saman paketin irto osista johonkin rasiaan?
Itse paikkautin alkukesästä ihan uudenkarkean gummin rengasliikkeessä. Eihän ne tuota paikkausta tietenkään suositelleet, mutta eivätpä kieltäytyneetkään, kun sitä aikani tivasin. En vaan malttanut panna vaihtoon uudenkarheaa takapalloa. Hyvin kesti rengas loppukesän ja sain ajettua kuvion loppuun ilman onkkelmia.

Samalla siinä, kun odottelin renkaan paikkausta, tiedustelin että olisiko heillä myynnissä tuommosta tee-se-itse-paikkaussarjaa ( samanlainen kun tuo Louisilta hommattu ). Kaveri tuumasi, että valmiita sarjoja ei ole myydä, mutta voisi hommata kaikki tarvittavat työkalut ja antaa mukaan noita paikkamatoja+liimaa. Nooh, minähän sitte tietenki hintaa tivaamaan ja aikansa kaveri näppäili laskukonetta ja tutkaili kuvastoja josta tilaavat itselleen työkaluja. Ja sitten hinta: arviolta n. 60-70€  
eek.gif
eek.gif
eek.gif
Siis pelkät työkalut ja paikat. Lisäksi nuo työkalut olivat semmoset 25cm pitkiä, joten ei kovin näppärästi penkinalle sujahda.
Joten ainakin tässä tapauksessa kannatti hommata kyseinen setti Louisilta.  
thumbs-up.gif

Suoritin pienen haun netissä ja löytyi sarjoja hinta haarukassa n.8€-n13€ ihan suomesta esim.motonet
Täyttö co2-pullot puuttuu näistä sarjoista.

Stormin sivuilta lainattu > > > Tubeless-renkaille. Sarja sisältää 5 kpl tubeless-paikkoja ja niiden asentamiseen tarvittavat työkalut. Lisäksi sarjassa on 3 kpl hiilidioksidipatruunoita ja liitosletku renkaan täyttämistä varten. Yksi hiilidioksidipatruuna täyttää 180/55- < < < Hintaa näky olevan siedettävät 25 €

Mulla on ollut parivuotta sarja, jonka poika "pelasti kaatiskuormasta" työmaaltaan. Yritin hommata siihen tuoreemmat kamelinpaskat ja se oli työlästä. Hyvä kylla että Stormilla on tuollainen sarja olemassa järkevään hintaan.
Itse paikkailin tuolla tavalla Cebarin uudenkarhean eturenkaan 90-luvun alussa ==> hyvin toimi ja sain ajettua renkaan loppuun.
sport05.gif

Auton renkaita on noilla tullut paikkailtua.

Matoon TipToppia ja puikolla pinnasta läpi - puikko veke ja puukolla ylimääräiste pois. Renkaassa toki pitää olla ilmaa kun operaation suoritetaan. Vain kulutuspintaan ei runkoon ja "pistoksille"

Eihän se yhtävahva ole kun kumi, mutta hätävarana mainio, helppo ja nopee.

Saattashan noi rengasliikkeet myydä matoja. Tiptoppia saa paikkasarjojen mukana.

Totta jos ostaa alan liikkestä työkalut niin hinta on aika hyvä, mutta ne onkin ammattimiehille ;)

Itse ostin jostain halpahallista ja mukana ei tullut liimaa. Yhen renkaan oon sarjalla paikannut ja hyvin toimi. Tarviiko oikeesti tuon liiman? Matojen ympärillä on selllaista tahmaa että luulis sen vulkanoituvan kumiin ilman liimaakin.

Kun laitoin paikan ja vedin kahvan pois ei mato tullut enää takaisin eli ei tuota leikkuria käsittääkseni tarvi siihen että saa kahvan irti vaan siihen että saa ylimääräiset poikkastua.

Jus ylimääränen veke keklulla.
Liimaa käytetään ainakin rengasliikkeissä ainakin siinä missä olen ollut hanslankarina vaikka madot onkin tahmeita. Nehän on pakattu sellasten kelmujen väliin, että eivät kulu.

En ole ammattimiehiä kyseenalaistanut kun oon ollut vaan hanslankarina sesongeissa ja muutenkin opissa.
Sanoisin, että liima on hyvä juttu ja pojat käytti ihan peris TipToppia tosin vähän isommassa purkissa kun mitä fillarin korjaussarjassa on ;)

Back