Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+1Anna mennä. Minun vastuulla.![]()
Muutokset on normi ajossa pienempiä kuin huoltamoiden väliset mittarien heitot.![]()
Suosittelen oman mittarin hankintaa joka kulkee mukana ja toimii edes "referenssinä".
Tarkkuudesta en tiedä, mutta kestävyydestä kyllä. Ja toista en enää osta. Pumppasin siis polkupyörän renkaita vielä.En tiedä mistä johtuu, mutta aina, kun minulla on tarkoitus käydä huoltsikalla tarkistamassa paineet, se tuppaa unohtumaan syystä tai toisesta. Siksi ajattelin hommata jonkun pumppu/mittarihässäkän ja hoitaa täyttämisen jo kotipihalla. Onko kellään kokemuksia tällaisen pumpun tarkkuudesta? Biltema - jalkapumppu
Vai niin, tänään aamulla lähdin töihin, tsekkasin paineet tallissa ensin ja niitä oli noin 2 per rinkula, pistin eteen 2.5 ja taakse snadisti enemmän.Ei sillä suurta merkitystä ole ajo-ominaisuuksien puolesta mutta renkaan kestävyyden kannalta melko oleellinen seikka. Tuolla puolella barilla ajaa useamman tuhat kilometriä enemmän sillä samalla renkaalla...Onkohan tuo nyt taas ihan noin tarkkaa? Kun sille 0,5bar erolla ole normiliikenteessä mitään merkitystä. Tietysti kun ajat sinne huoltikselle niin kannattaa kattoo ettei nyt ihan vanteella mene.![]()
Mittari sinulla varmaan jo on, jos on alle 1 bar en suosittele ajamista asemalle, joten joudut jotenkin sitä paineilmaa hankkimaan tontille.Nyt talven jäljiltä, kun ajokausi koittaa niin renkaan ilmanpaineet on varmasti aika viturallaan. Miten ratkaista pulma, kun lähin huoltoasema on 10km:n päässä ja ilmanpaineet pitäisi mitata kylmänä?
...
Tässä oma ratkaisu kun kyllästyin kompuran siirtelyyn / letkun kelaamiseen. Eli tämä ensin kompuralla täyteen niin saa paineilmaa kevyesti pyörän ääreen. Samalla vehkeellä tarkistuu kotilon ja peräkärrynkin renkaat.Nyt talven jäljiltä, kun ajokausi koittaa niin renkaan ilmanpaineet on varmasti aika viturallaan. Miten ratkaista pulma, kun lähin huoltoasema on 10km:n päässä ja ilmanpaineet pitäisi mitata kylmänä?
Itsellä ei siis ole kompuraa tms., jolla ilmaa saisin renkaaseen.

Joo, oli se tarkka niin kauan ku kesti. Se oli alle 5 minuuttia. Sen jälkeen kehikon niitit prakas ja pumppu oli toimintakyvytön. Saattoi olla yksilövika, mutta mulle riitti se yx kokeilu.En tiedä mistä johtuu, mutta aina, kun minulla on tarkoitus käydä huoltsikalla tarkistamassa paineet, se tuppaa unohtumaan syystä tai toisesta. Siksi ajattelin hommata jonkun pumppu/mittarihässäkän ja hoitaa täyttämisen jo kotipihalla. Onko kellään kokemuksia tällaisen pumpun tarkkuudesta? Biltema - jalkapumppu
Käsipumppu on paljon luottavampi ja kätevämpi. Mistä lie keksittykin koko härveli, siis tuo poljinmalli. Mopon renkaiden tilavuus ja paine on niin pieni, että 4 euron käsipumpulla helposti säätelee tarvittavan yhden barin verran.Joo, oli se tarkka niin kauan ku kesti. Se oli alle 5 minuuttia. Sen jälkeen kehikon niitit prakas ja pumppu oli toimintakyvytön. Saattoi olla yksilövika, mutta mulle riitti se yx kokeilu.En tiedä mistä johtuu, mutta aina, kun minulla on tarkoitus käydä huoltsikalla tarkistamassa paineet, se tuppaa unohtumaan syystä tai toisesta. Siksi ajattelin hommata jonkun pumppu/mittarihässäkän ja hoitaa täyttämisen jo kotipihalla. Onko kellään kokemuksia tällaisen pumpun tarkkuudesta? Biltema - jalkapumppu
Nyt käytän digimittaria tarkistuksiin ja täytän Shell huoltsikalla.
![]()
Täällä tuollaisen varastettaisiin heti vaikka olisi ketjulla kiinni huoltamon seinässä. Olkaa onnellsiisa että on mopo ystävällisiä huoltoasemia vielä jossakin.Tutulla huoltamo yrittäjällä on mp käyttöön tarkoitettu tarkka mittari(Tarttee vaan kysyä erikseen niin antaa)Ei pidä kaikkien saatavilla![]()
![]()
Kai tuo pumpusta menee, muttei välttämättä ole tuo mittari kovin tarkka?! Ite ostin tuollaisen Biltemasta: http://www.biltema.fi/osteri....3_h.jpgEn tiedä mistä johtuu, mutta aina, kun minulla on tarkoitus käydä huoltsikalla tarkistamassa paineet, se tuppaa unohtumaan syystä tai toisesta. Siksi ajattelin hommata jonkun pumppu/mittarihässäkän ja hoitaa täyttämisen jo kotipihalla. Onko kellään kokemuksia tällaisen pumpun tarkkuudesta? Biltema - jalkapumppu
Kuulemma jos jättää letkun päähän niin ei ole kovin tarkka kauan kun vetelevät pitkin asvalttia letkun perässäTäällä tuollaisen varastettaisiin heti vaikka olisi ketjulla kiinni huoltamon seinässä. Olkaa onnellsiisa että on mopo ystävällisiä huoltoasemia vielä jossakin.Tutulla huoltamo yrittäjällä on mp käyttöön tarkoitettu tarkka mittari(Tarttee vaan kysyä erikseen niin antaa)Ei pidä kaikkien saatavilla![]()
![]()
Eikä ne letkutkaan mitään priimakuntoisia ole ja taitaa venttiililiitoksetkin olla vähän niin ja näin. Ei sen mitään labrahommaa pidäkään olla. Sihinä ja suhinahan niistä aina lähtee, kun mittaa.Kuulemma jos jättää letkun päähän niin ei ole kovin tarkka kauan kun vetelevät pitkin asvalttia letkun perässä![]()
Minulla samanlainen mutta vain hieman isompi.Tässä oma ratkaisu kun kyllästyin kompuran siirtelyyn / letkun kelaamiseen. Eli tämä ensin kompuralla täyteen niin saa paineilmaa kevyesti pyörän ääreen. Samalla vehkeellä tarkistuu kotilon ja peräkärrynkin renkaat.
6kg jauhesammuttimen uusiokäyttöä.
Kai tuo pumpusta menee, muttei välttämättä ole tuo mittari kovin tarkka?! Ite ostin tuollaisen Biltemasta: http://www.biltema.fi/osteri....3_h.jpgEn tiedä mistä johtuu, mutta aina, kun minulla on tarkoitus käydä huoltsikalla tarkistamassa paineet, se tuppaa unohtumaan syystä tai toisesta. Siksi ajattelin hommata jonkun pumppu/mittarihässäkän ja hoitaa täyttämisen jo kotipihalla. Onko kellään kokemuksia tällaisen pumpun tarkkuudesta? Biltema - jalkapumppu
Tuolla pumpataan jos pumpataan, mutta mulla on kyllä tuon lisäksi digimittari mittaukseen. Erittäin kätevä.