• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengastyön hinta, törkeää rahastusta !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baltic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllähän 20-39€ viiden minuutin työstä on kelpo korvaus.
Saataisiinko katseltavaksi nykynormien mukainen Youtube-mediapläjäys viiden (5) minuutin renkaanvaihdosta katupyörään rengasraudoilla?

En epäile, etteikö joku siihen pystyisi, näkisin vain mielelläni millä tempuilla tuohon aikaan pääseminen on mahdollista.

smile_org.gif
Siinä kolmen minuutin pläjäys hosumatta. Viiteen minuuttiin laittaisi jo ilmatkin ja melkein tasapainottaisi. Tuokin kaveri saisi minuutin pois jos pitäisi kiirettä. Tarkoitin ihan liikkeessä veloitettavaa hintaa koneella tehtynä.
Missä se tasapainotus ja pois ottaminen/takasin laittaminen on? Jos on tuttu mopo niin kyllä tekee nopeesti, mutta miten vaikka bemarissa jossa on yksipuolinen svingi? Saattaa alkaa miettimään, että mistä kaivaa hiolkit semmoiseen, kun ei kumminkaan jokapäivä semmoista tasapainota edes liikeessä.. Entäs ruostunut akseli jossa menee se yli 10min kun otat sen pois ilman, että tulee mitään jälkiä siihen.. Tai sitten se Continental roadatac joka osaa todella hienosti nousta takaisin vanteelle ja ei meinaa millään saada rengaskoneeseen paikalleen? Pitäisi kyllä kaikkien valittajien itse yrittää maksaa se 4000e vuokra hallista noilla rengastöillänsä..
biggrin.gif
Sen vain haluaisin nähdä! Ja kävisivät itse joskus kokeilemassa sitä mp-liikeen arkea.. Jos olet esim: ottamassa rengasta pois niin silloin voi juuri kävellä asiakas sisään jota pitäisi yrittää palvella ja samalla voi soida muutamakin puhelin.. Ei se vain ole helppoa sekään aina.. En yhtään ihmettele jos halutaan ottaa tuo 30e alta alle renkaista, kun siinä voi mennä todellakin se tunti aikaa helposti.. Ja siinäkin ajassa voisi tehdä jotain "rahakkaamapaa" huoltoa.. Talvella on oikea aika kaikkien säästäjien käydä vaihdattamassa renkaansa.. Silloin voitte saada hyviä tarjouksia ja pystytte nukkumaan seuraavankin yön hyvin.

Ei hernettä kenellekkään, mutta kunhan oman näkemyksen toin esille.

bowdown.gif
Ihan yksi lysti, mitä kellekin ja missäkin maksaa. Vaihdan itse joka tapauksessa omat renkaat eikä maksa mitään.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että Helsingissä rengastyön hinta alta alla omilla renkailla on melko standardisti 40 euroa per pääty. Tosin jos omistat ison matkapyörän/kardaanivetoisen, joudut takarenkaan osalta maksamaan tuntiveloituksen (n.65 e). Olisin itse voinut maksaa alta alle sen 80e, mutta periaatteesta en halunnut kardaanivetoisen omistajana maksaa tuota n. 25 euron lisämaksua, sillä omaan pyörääni vaihtaminen on uskoakseni helpomaa kuin ketjuvetoiseen. Ei muuta kuin jarrurumpu irti ja pyörästä 4 pulttia ja se on siinä. Ja tästä pitäisi maksaa "helpon työn lisää."

Sitä myös ihmettelen, että eikö olisi reilua, että kun kerran tuntiveloitusta tälläisestä huoltohommasta sitten kuitenkin peritään, sisältyisi eturenkaan vaihto sitten myös tähän tuntitaksaan. Omasta pyörästäni siis vaihtohinnan kun omalla logiikallani pitäisi olla vähemmän kuin normaalista ketjuvetoisesta.

Noh nyt sain ainakin renkaanvaihtokokemuksen ja syyn ostaa momenttiavaimen, kun en käsikireyteen luota.

Inflaatio näköjään iskeny Raision PoweBiken hintoihinkin. Viime vuonna oli 60e setti alta alle. Tänä vuonna näyttää olevan 80e. Mut kaippa toi on "halpaa" edelleen...?
No jos tuota sanot halvaksi niin huhhuh
eek.gif

Esimerkkinä jo allright: sieltä ostettu setti alta-alle 25€ per pääty, eli 50€ yhteensä. Noin 50-60€ tuosta etu+taka alta-alle on ihan ok, mut ei sen yli.
Paljokos allraitissa maksaa asiakkaan omat nakit alta alle..??

On tää suomi kummallinen maa. Täällä elää jostain kumman syystä usko kotimaisen työn erinomaisuuteen. Työstä ja palveluista ollaan valmiit maksamaan aivan mitä hyvänsä. Euron mukana katosi vissiin sitten viimeinenkin taju rahan arvosta. Ei olisi kymmenen vuotta sitten kenellekään tullut mieleen maksaa kahvikupista 10mk. Nyt tuo on kovin edullinen hinta.
Lässyn lässyn.
Laske montako minuuttia mediaaniduunari teki "markka-aikoina" töitä jotta sai ostettua essolta kupillisen kahvia
vs
laske montako minuuttia mediaaniduunari tekee töitä tällä hetkellä että saa ostettua essolta kupillisen kahvia?
Niin saat järkevämmän vertailukohdan...

On tää suomi kummallinen maa. Täällä elää jostain kumman syystä usko kotimaisen työn erinomaisuuteen. Työstä ja palveluista ollaan valmiit maksamaan aivan mitä hyvänsä. Euron mukana katosi vissiin sitten viimeinenkin taju rahan arvosta. Ei olisi kymmenen vuotta sitten kenellekään tullut mieleen maksaa kahvikupista 10mk. Nyt tuo on kovin edullinen hinta.
Lässyn lässyn.
Laske montako minuuttia mediaaniduunari teki "markka-aikoina" töitä jotta sai ostettua essolta kupillisen kahvia
vs
laske montako minuuttia mediaaniduunari tekee töitä tällä hetkellä että saa ostettua essolta kupillisen kahvia?
Sano sinä lässyn, lässyn. Minä sanon Höpö, höpö... Ei tartte kovin kummosia tutkimuksia. Jokainen, joka täällä on elänyt teini-ikää pidempään tietää miten tuo on kehittynyt.

KLIKS

Lässyn lässyn.
vs
Sano sinä lässyn, lässyn. Minä sanon Höpö, höpö... Ei tartte kovin kummosia tutkimuksia. Jokainen, joka täällä on elänyt teini-ikää pidempään tietää miten tuo on kehittynyt.

KLIKS
Eipä tosiaan tartte kummosia tutkimuksia, mutta eipä näytä sulla paukut riittävän että pystyisit edes tohon kysymykseen vastaamaan.

Toi sun KLIKS --> "Me pyysimme martoilta apua oman laskelman tekemiseen..."

Kokeile ny cädi vaan ite laskee/tutkii/hutkii ettei tarvi marttoja vaivata...  
biggrin.gif

Kiitokset Jämsän FirstStopille (Auto- ja rengaspalvelu Vesa Kytönen); hinnoittelunsa takia en ala vaihtamhan itte renkaita, mieluusti maksan nopiasta ja ammattitaitosesta palvelusta pyytämänsä hinnan. Niin renkaittenvaihossa kuin muissaki operaatioissa Hayabusalleni.

...ja varsinki kun en itte ees ossais enkä viitti alakaa värkkäämhän ja ähertämhän tuntitolokulla tuommosen homman kans
tounge.gif

Ammattilainen on palkkansa ansainnu, oli sitten homma mikä tahansa. Ja hyvästä palvelusta vielä olen valamis maksamhan extraaki, tai ainaki keskittämhän ostot liikkeeshen, jossa asioimisesta tykkään
thumbs-up.gif

Kiitokset myös joutsenon öljy ja rengashuollolle. Vaihtoivat kahdelle irtovanteelle kumit hintaan 15e ei pahan hintane.

Se on 5e halvempi, kuin täällä Kotkassa Öljy-Hetkessä...

Luonnollisesti tasapainottavat, ja täyttävät nakit, ja vanhat ottavat "vaihdossa".

Lässyn lässyn.
vs

KLIKS
Eipä tosiaan tartte kummosia tutkimuksia, mutta eipä näytä sulla paukut riittävän että pystyisit edes tohon kysymykseen vastaamaan.

Toi sun KLIKS --> "Me pyysimme martoilta apua oman laskelman tekemiseen..."

Kokeile ny cädi vaan ite laskee/tutkii/hutkii ettei tarvi marttoja vaivata...  
biggrin.gif
Sinähän tuon vaatimuksen suhteuttamisesta esitit. Laske sinä. Kaikki muut uskovat ilman laskemista/todistamista.

sanoi:
Siinä kolmen minuutin pläjäys hosumatta. Viiteen minuuttiin laittaisi jo ilmatkin ja melkein tasapainottaisi. Tuokin kaveri saisi minuutin pois jos pitäisi kiirettä. Tarkoitin ihan liikkeessä veloitettavaa hintaa koneella tehtynä.

Voi kun se menisikin noin aina. Joskus väänsin kotariin mitroc merkkisiä nappuloita vanteelle ja jumalauta että sai kammeta. Neljä rengasrautaa ei siihen hommaan riittänyt ja tuntui että rauta katkeaa poikki, kun rengas oli niin saakelin jäykkä. Rautoina oli vielä ne bilteman ylistetyt pitkät raudat. Ihan kun se olis ollu 1/2 tuumaa liian pieni. Osumaakin tuli vanteeseen, mutta ne nyt oli kivikossa jo muutenkin saaneet osansa joten sillä ei ollut väliä...

Ihan oikeasti nyt aikuset ihmiset... Ei VOI kenenkään talous kaatua muutamien kymppien renkaanvaihtoon, vai vaihdatteko niitä renkaita kerran päivässä? Vai työpaikkana joku mansikkamaa ja päiväpalkka 5e?

Mua vaan huvittaa että monesti tyypit jotka nillittää muutamista euroista jossain kohti missä rahalla oikeasti ostetaan palvelua tai tuotetta, mutta sitten toisaalta tyyliin kaadetaan vaikka olutbaarissa se sama raha tosta noin vaan tuopista kurkkuun.
biggrin.gif

Väittäsin että firmat jotka jollain kympillä tekee tuommosta vaihtoa, todellakin tekee sen ihan vain asiakastyytyväisyyden merkeissä - ja ylipäätään jos jotain tekee tyylillä "materiaalin hinnalla" niin onko siinä nyt mitään järkeä?

Jos on liikaa aikaa jollain kyläsepällä harrastella niin voihan tuommonen vielä mennä mutta jos on oikeitakin töitä tehtävänä niin sitä äkkiä huomaa että aika on rahaa.

No ei 40€ yhdestä kumin vaihdosta kyllä kohtuulliselta kuulosta. Jos niitä asiakkaita kuitenkin tuollakin hinnalla riittää jonoon asti, niin siitä vaan. Itse köyhänä jättäisin kyllä väliin, kun ei ole ylimääräistä turhaan kylvää. Ehkä parempi olisi vaihtaa niitä gummeja sopivalla hintaa paljon, kuin jättää kalliilla vaihtamatta.
nixweiss.gif

No ei 40€ yhdestä kumin vaihdosta kyllä kohtuulliselta kuulosta. Jos niitä asiakkaita kuitenkin tuollakin hinnalla riittää jonoon asti, niin siitä vaan.
Hintahan on silloin sopiva, kun kauppa käy. Kauppalehdessäkin jo kauhisteltiin kun Celine Dionin konserttiin paremmat liput ovat 200€. No konsertti myytiin loppuun kuin häkä siitä huolimatta.

Persaukiset ja rahoistaan tarkempaa lukua pitävät vaihdattavat renkaansa halvemmissa paikoissa ja epätoivoisimmat ja säälittävimmät tapaukset vaihtavat itse.

Ihan oikeasti nyt aikuset ihmiset... Ei VOI kenenkään talous kaatua muutamien kymppien renkaanvaihtoon, vai vaihdatteko niitä renkaita kerran päivässä? Vai työpaikkana joku mansikkamaa ja päiväpalkka 5e?
Ei talous kaadu, mutta ajot loppuu kun kankaat paistaa esim. illalla, viikonloppuna tai radalla.

Minä olen vaihtanut kuukauden sisään jo kolme kertaa renkaat yhteen pyörään. Ensin ratakumien tilalle katukumit ja sen jälkeen ratakumit takaisin ratapäivää varten. Tämän jälkeen loppuun ajetuille uudet ratakumit kaveriksi.

On vain helpompaa ja nopeampaa vaihtaa itse kun lähteä jonottelemaan/sopimaan aikoja liikkeisiin. Tietysti, jos ei osaa tehdä mitään itse, niin saattaa tuntua vaikealta monikin asia.

Toiset jonottaa skraka kaulassa kun rasva-apina ryöstää porvaria (porvarin edes tajuamatta) ja toiset taas heittää skrakan naulaan ja toteuttaa itse.

Itse vihaan jonottamista ja odottamista. Se on hukkaan heitettyä aikaa. Varsinkin sellaisessa hommassa, jonka pystyy tekemään itsekin.

Rahaa tulee lisää loputtomiin, mutta aikaa ei saa edes rahalla kovin paljoa lisää. Aikaa kun on yleensä vielä sitä vähemmän mitä enemmän on rahaa.

Ei talous kaadu, mutta ajot loppuu kun kankaat paistaa esim. illalla, viikonloppuna tai radalla.

Minä olen vaihtanut kuukauden sisään jo kolme kertaa renkaat yhteen pyörään. Ensin ratakumien tilalle katukumit ja sen jälkeen ratakumit takaisin ratapäivää varten. Tämän jälkeen loppuun ajetuille uudet ratakumit kaveriksi.

On vain helpompaa ja nopeampaa vaihtaa itse kun lähteä jonottelemaan/sopimaan aikoja liikkeisiin. Tietysti, jos ei osaa tehdä mitään itse, niin saattaa tuntua vaikealta monikin asia.

Toiset jonottaa skraka kaulassa kun rasva-apina ryöstää porvaria (porvarin edes tajuamatta) ja toiset taas heittää skrakan naulaan ja toteuttaa itse.

Itse vihaan jonottamista ja odottamista. Se on hukkaan heitettyä aikaa. Varsinkin sellaisessa hommassa, jonka pystyy tekemään itsekin.

Rahaa tulee lisää loputtomiin, mutta aikaa ei saa edes rahalla kovin paljoa lisää. Aikaa kun on yleensä vielä sitä vähemmän mitä enemmän on rahaa.
+1

Ajattelin seuraavaksi vaihtaa itse kumin. Viimeksi odottelin lähes 2 tuntia renkaan vaihtoa, vaikka olin sopinut ajan etukäteen.
Kiva siinä sitten hikoilla varusteet päällä, kun ulkona on mitä parhaina ajosää!
veryangry.gif

No ei 40€ yhdestä kumin vaihdosta kyllä kohtuulliselta kuulosta. Jos niitä asiakkaita kuitenkin tuollakin hinnalla riittää jonoon asti, niin siitä vaan.
Hintahan on silloin sopiva, kun kauppa käy. Kauppalehdessäkin jo kauhisteltiin kun Celine Dionin konserttiin paremmat liput ovat 200€. No konsertti myytiin loppuun kuin häkä siitä huolimatta.

Persaukiset ja rahoistaan tarkempaa lukua pitävät vaihdattavat renkaansa halvemmissa paikoissa ja epätoivoisimmat ja säälittävimmät tapaukset vaihtavat itse.
Eli sinäkin olet siis epätoivoinen ja säälittävä:
tounge.gif

Vähän ylempänä kirjoitit: "Ihan yksi lysti, mitä kellekin ja missäkin maksaa. Vaihdan itse joka tapauksessa omat renkaat eikä maksa mitään."

Parasta on myös se että oppii tekemään juttuja itse, palkitseva tunne kun saat remontin (tai tässä tapauksessa renkaanvaihto) tehtyä onnistuneesti
smile_org.gif

Ei tässä itselläkään siihen teettämiseen talous kaadu, mutta kun niitä vuoden aikana vääntää sen pari kymmentä rengasta, niin kyllä siinä yhden renkaan hinnan hakkaa. Niinkuin svahnm tuossa sanoo, niin iltaisin ja viikonloppuisin jos kumia tarvii alle saada, voi olla aika hiljaista päästä missään sitä teettämään.
Itse on renkaat väännetty ja itse tullaan vääntämään myös tästä eteenpäin  
smile_org.gif

Voi kun se menisikin noin aina.  Joskus väänsin kotariin mitroc merkkisiä nappuloita vanteelle ja jumalauta että sai kammeta.  Neljä rengasrautaa ei siihen hommaan riittänyt ja tuntui että rauta katkeaa poikki, kun rengas oli niin saakelin jäykkä.  Rautoina oli vielä ne bilteman ylistetyt pitkät raudat.  Ihan kun se olis ollu 1/2 tuumaa liian pieni.  Osumaakin tuli vanteeseen, mutta ne nyt oli kivikossa jo muutenkin saaneet osansa joten sillä ei ollut väliä...
Nää crossimopon renkaat on hiukan eri asia vääntä kuin tollanen perus 180 katurengas... Raudoilla noi on tullut silti itse ährättyä myös crossimopoon alle.

Ostakaa ne renkaat kaupasta Suomessa niin saatte usein tingattua sen rengastyön kaupan päälle. Tai ei se ainakaan paljoa maksa. Sitten jos on pakko säästää kaikki mahdollinen joka paikasta, niin tilatkaa ulkomailta ja laittakaa itse. Elämä on täynnä valintoja ja turha niistä omista valinnoista on parkua, jos ne aiheuttaa päänvaivaa tai kuluja. Ite varmaan vääntelen itse ulkomalta ostamani renkaat päälle, kun seuraavan kerran renkaan vaihto tulee eteen.

Back