• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengastyön hinta, törkeää rahastusta !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baltic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan se hienoa jos joku viitsii tehdä rengastöitä vitosella. Ihmettelen vaan, miten tuollainen toiminta mitenkään voi kannattaa.. Ja kuka tämänkin ketjun kirjoittajista viitsisi moisen toiselle vitosella tehdä, jos laitteet olisi?
omg.gif

Itse on tullut raudoilla väänneltyä kumeja ja si se mitään tähtitiedettä ole. Ja tasapainoonkin on aina saanut.

Mielestäni alle 30€ on kyllä sika halpa jos pelkkää kumia joku firma irtovanteelle vaihtaa, muualta hankkittua rengasta. Kun maksaa vaihtajan palkat henkilösivukuluineen ja tilat, vakuuukset ym. niin ei millään muutaman € hinnalla kuluja tälläisestä hommasta makseta.

Koittakaapa löytää putkimies kämppääsi hommiin niin että hommaat itse hanat ja ym. liittimet muualta, ei taida olla kukaan firma tulossa!!!!

Mielestäni alle 30€ on kyllä sika halpa jos pelkkää kumia joku firma irtovanteelle vaihtaa, muualta hankkittua rengasta. Kun maksaa vaihtajan palkat henkilösivukuluineen ja tilat, vakuuukset ym. niin ei millään muutaman € hinnalla kuluja tälläisestä hommasta makseta.
Se on juuri näin. Asiasta eri mieltä olevat voivat ottaa taskulaskimen esille ja räknätä kuinka kannattava bisnes olisi vaihtaa renkaita a) päätoimisesti b) muiden huoltotöiden sivussa.

Se on juuri näin. Asiasta eri mieltä olevat voivat ottaa taskulaskimen esille ja räknätä kuinka kannattava bisnes olisi vaihtaa renkaita a) päätoimisesti b) muiden huoltotöiden sivussa.
onneksi pysyy rengasrauta kädessä ja väännetään itse kumit
vehkeet tuli maksamaan n.80€
tasapainotus vehje+renkaan irrotus vanteelta työkalu+raudat+painot+rasvat
2 pyörää tallissa 4 rengasta nyt vaihdettuna
4x25€+ pari kaljaa =100€ liikkeessä kiitos ei

Aika samoissa hinnoissa tuntuu olevan nuo kumiliikkeiden rengasvaihto hinnat. Itse tilaan gummit hollannista, tai saksasta, riippuen mistä halvimmalla lähtee, ja kiikuttanut tuohon työpaikan naapuriin asennettaviksi. Tasapainotuksineen 300 sek. per rengas.
nixweiss.gif

Mulla kävi viimeks niin, että Espanjasta kaveri tilas renkaan Mezeler z 6 eteen ja taakse yht. 250,00. Sit se laitto ne paikalleen ja tasapainotti. No baarissa syötiin kimpassa, ei minusta ollu paha hinta. (Syötiin siis minun piikkiin)
tounge.gif

Bike Worldeissa Touring Finlandian jäsenille jäsenetuhinta alta-alle vaihtona 25 egee/pääty, ei paha.
bowdown.gif
Sen maksaa ilomielin ja odotellessa juo kupin kaffee ja polttaa pari spadduu...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

Vianorhan mainostaa nykyään tekevänsä myös moottoripyörien renkaanvaihtoja.
Moottoripyörän renkaanvaihto onnistuu ihan samalla koneella ja samalla tekniikalla kuin autoonkin. Päinvastoin prätkän rengas on rungoltaan niin lerppu, että on jopa lastenleikkiä.

Ainoa vaikeus on kaikenmaailman väliholkit ja ketjunkiristimet, jarrupalat ym irtosälä, joiden kanssa perus autonrengasasentaja ei välttämättä ole tottunut touhuamaan. Irtovanteelle homma on lapsellisen helppo, eikä vaadi mitään ihmeellistä.
Tavallisella koneella on pojan tuttu autoliikkessä vaihtanut. Laitteessa on valmiina tarpeeksi pitkät tarttujat, jotta saa ulkoreunasta kiinni. Lisäksi tarttujissa on muoviset suojat motorenkaita asennettaessa. Painajassa on automaattisäätö, jolla se auton renkaitakin asennettaessa jää muutaman millin auki vanteen reunasta. Rauhallisesti ja tarkasti tehden vaihtuu ilman naarmuja. Tasapainoitus ei heillä onnistu, siihen ostin Louisin pukin ja tehnyt itse. Niin, vaihto KK-taskumatti / rengas (7e laivalla)  
tounge.gif

Paikallinen rengasliike alajärvellä, vaihto irtovanteelle ja tasapainotus 15 EUR. Mielestäni ihan siedettävä hinta. Koneella laittoivat paikalleen. Aikaa taisi mennä vartin verran. Myyvät pirelliä eivätkä katsoneet kieroon vaikka vein omat germaaniasta tilatut diablot mukanani...

Onhan se hienoa jos joku viitsii tehdä rengastöitä vitosella. Ihmettelen vaan, miten tuollainen toiminta mitenkään voi kannattaa.. Ja kuka tämänkin ketjun kirjoittajista viitsisi moisen toiselle vitosella tehdä, jos laitteet olisi?    
omg.gif
No vastapainoksi tulee ostettua kotiloihin ja kärryihin renkaat samasta liikkeestä. Teet jotain ns hyväntekeväisyytenä ja saat sitten myytyä muutakin. Osoittaa mielestäni sitä pelisilmää, joka alkaa olla nykyään kiven alla. Nykyään tosin vääntelen itse kumit paikoilleen, jos ei satu olemaan kiirettä.

Jos pelkästään kumeja vaihtelisin ja siitä elantoni repisin niin en tuohon hintaan tekisi. Jos taas olisi oma kumifirma niin samahan se on ottaa pois se vitonenkin ja saada ehkä sen myötä muitakin kauppaja tehdyksi. Parempi ottaa se vitonenkin kuin kaivatuttaa asentajalla nenää.
biggrin.gif
Ei tietysti päde pahimman sesongin aikana.

Nyyh nyyh. Jos mulla ois mopoliike, en pistäis ku omasta kaupasta ostetut renkaat alle ja muille sikahinta. Siinä ajassa mitä nysväät renkaan kanssa, ehdit kyl myydä oikeestiki tavaraa. Just tollasten muutaman egen "säästäjien" vuoksi tän maan mopokauppojen hinnoittelu kuseekin.

Nyyh nyyh. Jos mulla ois mopoliike, en pistäis ku omasta kaupasta ostetut renkaat alle ja muille sikahinta. Siinä ajassa mitä nysväät renkaan kanssa, ehdit kyl myydä oikeestiki tavaraa. Just tollasten muutaman egen "säästäjien" vuoksi tän maan mopokauppojen hinnoittelu kuseekin.
Ilman muuta jos aina maksettais se mitä pyydetään , niin hinnat tippuis....
biggrin.gif

Kannattaako ruveta harrastamaan jos täytyy penneistä vinkua, ketä kiinnostaa maksaako renkaat töineen, oli sitten tilattu namibiasta tai ostettu liikkeestä, 100€ enemmän tai vähemmän. Kulutustavaraahan nuo ovat. Itse ostan renkaat liikkeestä pyörä pihaan kahvikuppi käteen ja tupakiksi sen jälkeen kassalle maksamaan ja uusilla kumeilla matkaa jatkamaan
062802moto_prv.gif

taidat olla rahamiehiä.
smile_org.gif

Olen minäkin, jos moottoripyöräily on jostain kymmenestä tai kahdestakymmenestä eurosta kiinni.

Menee ja vaihdattaa ne kuminsa siellä Loiusilla, jos ei itse pysty. Tai sitten pyytää äiteetä vaihtamaan.

Jaa-a, taas on "rahamiehet" konahtaneet. Sääli. Tällä menolla kaikki Suomessa entistä kallimpaa, koska aina löytyy noita tyhmiä jotka valmiita maksamaan kymmenen minuutin työstä vaikka 200e, kun vaan saa vedellä sauhuja ja juoda automaattikahvia ...
Tulee mieleen se Passat mainos, jossa kaikki hinnat tuplaantuu kun Passat ilmeistyy paikalle. Sama tuntuu meno olevan täälläkin, ainakin osalla porukkaa. Ehkä pitäisi alkaa jakamaan pinssejä, joissa lukee että olen rahamies, minulla ei kympit tunnu missään. Tietäisi liikkeet kaverin ilmestyessä nostaa hintoja "sopivasti".
buttrock.gif

Jaa-a, taas on "rahamiehet" konahtaneet. Sääli. Tällä menolla kaikki Suomessa entistä kallimpaa, koska aina löytyy noita tyhmiä jotka valmiita maksamaan kymmenen minuutin työstä vaikka 200e, kun vaan saa vedellä sauhuja ja juoda automaattikahvia ...
Tulee mieleen se Passat mainos, jossa kaikki hinnat tuplaantuu kun Passat ilmeistyy paikalle. Sama tuntuu meno olevan täälläkin, ainakin osalla porukkaa. Ehkä pitäisi alkaa jakamaan pinssejä, joissa lukee että olen rahamies, minulla ei kympit tunnu missään. Tietäisi liikkeet kaverin ilmestyessä nostaa hintoja "sopivasti".
buttrock.gif
Vai oliko se Jetta? Linkki No, enivei...

Joo, harva täällä niin rikas on, etteikö joutuisi valintoja tekemään elämässään. Kaikella on vaihtoehtoiskustannus.

Johan vain yhden tai kahden pyörän omistaminen osoittaa, että on joutunut tekemään kompromissejä..
033102bebe_1_prv.gif

Back