Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vetoaa minun järkeeni.Pakko ottaa osaa tuohon keskusteluun mitä korvien välissä tapahtuu monella ihmisellä, kun uusia renkaita mietitään.
60% kuskeista jotka ajaa 80% kadulla ei ole oikeasti kokeillut / kokenut omiaan renkaita äärirajoilla koskaan. Mikäli et ole saanut mitään rengasta lipsahtamaan, et myöskään ole tyytyväinen renkaan pitoon koska et tiedä millon se pito lähtee.
Tämä asia aiheuttaa ihan järjettömän epävarmuuden ja se hidastaa radalla kymmeniä sekunteja.
Ehkä pientä uhkapeliäkin (pyörän kohdalta), mutta varmasti auttava temppu tässä olisi se, että oikeasti kokenut ajaja kävisi ajamassa sinun pyörällä sen lenkin ja näyttämässä sen mihin rengas (ja pyörä) oikeasti pystyy.
Tuo on ehkä paras keino pyöräyttää ihmisen mieltä tekniikan/tuotteitten epäuskoon. Sen jälkeen parannukset on täysin oman suorituskyvyn parantamisen armoilla.
Tos on vajaa 46 oppituntii teidän tekniikalla:Vetoaa minun järkeeni.Pakko ottaa osaa tuohon keskusteluun mitä korvien välissä tapahtuu monella ihmisellä, kun uusia renkaita mietitään.
60% kuskeista jotka ajaa 80% kadulla ei ole oikeasti kokeillut / kokenut omiaan renkaita äärirajoilla koskaan. Mikäli et ole saanut mitään rengasta lipsahtamaan, et myöskään ole tyytyväinen renkaan pitoon koska et tiedä millon se pito lähtee.
Tämä asia aiheuttaa ihan järjettömän epävarmuuden ja se hidastaa radalla kymmeniä sekunteja.
Ehkä pientä uhkapeliäkin (pyörän kohdalta), mutta varmasti auttava temppu tässä olisi se, että oikeasti kokenut ajaja kävisi ajamassa sinun pyörällä sen lenkin ja näyttämässä sen mihin rengas (ja pyörä) oikeasti pystyy.
Tuo on ehkä paras keino pyöräyttää ihmisen mieltä tekniikan/tuotteitten epäuskoon. Sen jälkeen parannukset on täysin oman suorituskyvyn parantamisen armoilla.
Ensi kesäksi olenkin rohmunnut romuttamoilta ylimääräisen kierroksen katteita, plus tulee vielä kaatumatatit. Katsotaan kuinka kumit luiskahtelee![]()
Älkää nyt hyvät ihmiset ainakaan kadulla lähtekö kokeilemaan, että kuinka paljon pyörällä voi kantata, ennen kuin rengas lipsuu. Voin melkein luvata, että iso osa tuollaisista kokeiluista päätyy katolleen. Isoin ero pidon lisäksi katurenkaassa ja ratarenkaassa on se, että (ollessaan lämmin) ratarengas pitää myös silloin kun se jo luistaa suhteellisen reilusti, katurenkaalla pidon ja luiston raja on paljon terävämpi ja siten huomattavasti vaikeampi hallita myös kokeneelle kuskille.60% kuskeista jotka ajaa 80% kadulla ei ole oikeasti kokeillut / kokenut omiaan renkaita äärirajoilla koskaan. Mikäli et ole saanut mitään rengasta lipsahtamaan, et myöskään ole tyytyväinen renkaan pitoon koska et tiedä millon se pito lähtee.
Noinhan siinä voi käydä, jos on mun rukkaset ja tarpeeksi runtua koneessa. Aikomus pitää järki mukana, ja kysellä fiksummilta neuvoja. Tää rengasjuttu oli mm. hyvä, kun en jostain syystä ollut noista Dunlopeista kuullutkaan. Se, että onko niillä mulle käytännön merkitystä on toinen asia, mutta onpa jotain vaihtelua.Tos on vajaa 46 oppituntii teidän tekniikalla:
http://www.youtube.com/watch?v....0B9CBFF
Noissa lienee kuitenkin eri arvostelukriteerit. Luistoa kuivalla kelillä voidaan jopa pitää etuna...Onhan noita eri kortsumerkkejäkin koiteltu...
Mulla oli tän kauden Power Puret alla ja vähän samanlaiset kokemukset, uutena pito on hyvä, mutta huononee nopeasti, etunen alkoi lipsumaan parin tonnin (katuajon) jälkeen lämpimänäkin.Pilot Powerin ongelma on se, että ominaisuudet huononee valitettavan nopeasti ratakäytössä. Ja kun rengas alkaa kulumaan, se on kovin äkkinäinen pidon menetyksen suhteen.
Power One, olisiko mitään?
Ajoin katukumeilla ja ilman lämppäreitä, mikä kostautui yks kaunis päivä Ahvenistolla: Kallistin hevosenkengässä eturenkaan profiilin kantin yli ja lipat (120/60 profiililla ei kannata ajaa rataa). Onneksi minulle ei käynyt mitään. Pyörästä katteet yms. korjaukseen. Loppukesä vielä ajeltiin. Yhteensä n. 20 rataapäivää kesälle.
No tuohan mulla pisti silmään.Ettei käy näin?
Ajoin katukumeilla ja ilman lämppäreitä, mikä kostautui yks kaunis päivä Ahvenistolla: Kallistin hevosenkengässä eturenkaan profiilin kantin yli ja lipat (120/60 profiililla ei kannata ajaa rataa). Onneksi minulle ei käynyt mitään. Pyörästä katteet yms. korjaukseen. Loppukesä vielä ajeltiin. Yhteensä n. 20 rataapäivää kesälle.
Saat siis enemmän kallistusvaraa ja muutenkin ominaisuudet rata-ajoa silmälläpitäen paranee.
Hyvä kompromisdsi tuohon rata-ajoon voisi olla myös 120/65-profiili, jolla ei mennä halkaisijan puolesta niin kauhean kauas alkuperäisestä, mutta kyllä 120/70 on myös ajoltaan hyvä vaikkakin sitten vaatii pikkuisen enemmän vastaohjausta/voimaa kääntämiseen koska caster-kulma kasvaa.Paljon on jeesiä tullut ja hyviä vastauksia. Tällä hetkellä olen noihin Dunlopeihin (SportSmart) kallellaan ihan oman vauhdin puolesta, ja funtsin rengasprofiilia 120/60 -> 120/70. Toisi lisää kallistusvaroja, mutta taitaa tuo 120/60 riittää jalkatappien puolesta.
Yleisestä uteliaisuudesta tosin asiaa vois koittaa. Henk. koht. jännitys asian tiimoiltaa laukeaa ehkä jo toukokuussa 2012, kun nykyinen setti arviolta menee vaihtoon.
Eikös tuo ole kompensoitavissa ottammalla putkia ylöspäin about saman verran kun rengas nostaa keulaa? Jostain jäänyt mieleen muuten, että muutos 60->70 olis 12 mm.120/70 on myös ajoltaan hyvä vaikkakin sitten vaatii pikkuisen enemmän vastaohjausta/voimaa kääntämiseen koska caster-kulma kasvaa.