• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengaspainemittari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kokemusta digitaalisista rengaspainemittareista,
joka olisi riittävän pienikokoinen ja tarkka ratakäyttöön.
Nolottaa aina lainailla muilta.

Nämä muutaman euron (n.9€) on mielestäni riittävän tarkkoja, testattiin kerran paikallisesta sekatavarakaupasta ostettu mittari paineilmakalibraattorilla ja ei siinä isoja heittoja ollu muistaakseni näytti -+ 0,1 bar tarkuudella

Bilteman alle 10€ mittari ollut käytössä ja kulkee mukavasti aina mukana tankkilaukussa. Ei valittamista.

Mä ostin keväällä Biltemasta tollasen (5,99 e)
15-1924_l.jpg

Ihan hyvin on pelittänyt ja riittävän tarkasti näyttänny sen pari kertaa mitä sitä oon käyttänny.

Edit: ... ja mahtuu taskuun

omasta kokemuksesta noi digitaaliset on aina akku tyhjä ja pitää nollailla.

osta analoginen viisarilla. ei tarvi battereita

ihan tarkkoja nekin on ja nopeita käyttää, eikä batteri lopu ikinä, kun sitä ei ole.

Lidl:stäkin aikanaan sai tikitalista, jossa oli myös "työntömitta" renkaan kuviosyvyyden mittaamisen
thumbs-up.gif

Tarkoituksena on hankkia rengaspainemittari ja noita Flaigeja on ilmeisesti pidetty varsin laadukkaina? Onko tietoa noiden hinnoista Suomessa?

Valmistajan verkkokaupan hintoja pääsee ihmettelemään:

TÄSTÄ

Vähän rankkaa yleistystä. Mulla on kolmas kausi menossa Motonetistä ostetulla, ihan samannäköisellä kuin tuo Ohlssonin mittari. Hyvin toimii edeleen. Siinä on aika lyhyt automaattikatkaisu.
Mulla kans samanlainen ratakäytössä ja on hyväksi todettu. Kalibroitaessa näytti maksimissaan jakovälinsä (0,05bar) verran pieleen 1-3barin alueella..

- T -

Taskukokoiset regaspainemittarit oli Tekniikan Maailmassa tai muussa vastaavassa aviisissa vertailussa.
Jäi mieleen, että tämä Michelinin mittari voitti vertailun.

Edit: Löytyi tuo vertailukin. Alla paremmuusjärjestys ja tähdet.

Vertailun tarkimmat mittaustulokset saatiin boldatuilla mittareilla, epätarkimmat mittaajat olivat punaisia.
AT-56 sijoitu putosi mittaustarkkuudestaan huolimatta, koska mittarin viisariasteikko on vaikeasti/huonosti/epätarkasti luettavaa mallia. Eli virhetulkinnalle jää sijaa vaikka laite itsessään mittaakin tarkasti.

1. Michelin Digital Tyre Pressure Gauge *****
2. Hella 8PD 006 535-001 ****
3. CD Cardic Digital Tire Pressure Gauge ****
4. Digital Tire Pressure Gauge TT463 ****
5. MPV SuperLine digital ****
6. Biltema 15-1923 digitaalinen ****
7. AT-56 Automotive Tester ****
8. Biltema 15-1922 ***
9. Biltema 15-1921 (kynämittari) ***
10 CD Cardic ***
11 Digital Tire Gauge ***
12 Hella 8PD 006-536-001 ***
13 AutoGauge TG-040 **
14 CD Cardic Jin Dai **
15 AutoGauge TG-050 *
16 Pencil Tire Gauge (kynämittari) *
17 CD Cardic (kynämittari) *

Viimeksi muokattu:
Ei sillä ole väliä onko mittalaite digi- vai manuasteikolla. Huoltamon mittareissakin on suht isoja heittoja. Ostaa biltemamotonetjonkun härpäkkeen ja käy muutamalla huoltiksella "kalibroimassa" mittarin. Useampi mittaus samalla huoltiksella ja sitten seuraavalla. Saa jonkun keskihajonnan ja poikkeaman "totuudesta". Sitten tietää, että mun mittarin 2bar onkin "oikeasti" 2,2-2,3bar.

Miki sanoi:
Ei sillä ole väliä onko mittalaite digi- vai manuasteikolla. Huoltamon mittareissakin on suht isoja heittoja. Ostaa biltemamotonetjonkun härpäkkeen ja käy muutamalla huoltiksella "kalibroimassa" mittarin. Useampi mittaus samalla huoltiksella ja sitten seuraavalla. Saa jonkun keskihajonnan ja poikkeaman "totuudesta". Sitten tietää, että mun mittarin 2bar onkin "oikeasti" 2,2-2,3bar.

Huoltamoiden mittarit on käsittääkseni kaikista mittareista epätarkimpia, joten jossain muualla kalibroisin. Ihan puhdasta mutua, mutta kuitenkin :)

Taffu sanoi:
Huoltamoiden mittarit on käsittääkseni kaikista mittareista epätarkimpia, joten jossain muualla kalibroisin. Ihan puhdasta mutua, mutta kuitenkin :)

ite oon noiden "kiinan" mittareiden kanssa pelaillu ja katellu huoltsikka mittareiden jälkeen rengaspaineet niin kyl ne on aina ollu alle 0,5barin sisässä huoltsikan mittarin lukeman kanssa, useasti aivan sama lukema. riittää kyl näin "touring" käyttöön, rata jannut on sit varmaan erikseen:orgmp: eipä ne varmaan kyl toisaalta huoltsikoil rengas paineit tarkistelemas:blink: tai käytä mitään "kiina ihmeitä":rakastunut:

sammy76 sanoi:
ite oon noiden "kiinan" mittareiden kanssa pelaillu ja katellu huoltsikka mittareiden jälkeen rengaspaineet niin kyl ne on aina ollu alle 0,5barin sisässä huoltsikan mittarin lukeman kanssa, useasti aivan sama lukema. riittää kyl näin "touring" käyttöön, rata jannut on sit varmaan erikseen:orgmp: eipä ne varmaan kyl toisaalta huoltsikoil rengas paineit tarkistelemas:blink: tai käytä mitään "kiina ihmeitä":rakastunut:

Ratakäyttöön tuo aloittaja mittaria etsi vuonna 2009 :) Omassa mopossa radalla on takarenkaassa painetta 1,3 bar, niin siinä toi 0,5 bar jo vähän tuntuu.

Back