• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengasliikkeet ulkomailla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Casull
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TT = Tube Type eli sisärenkaallinen, TL = TubeLess eli ei sisäkumia. Se M/C tarkoittaa motokäyttöön tarkoitettua ja pitäisi olla kaikissa moton renkaissa, aina sitä ei vaan näy ilmoituksissa.

1. Pyysin tarjousta mailitse, koska usein tarjous on näin parempi ja saan myös varmistuksen todellisista rahtikuluista. Eikä minulla ollut kokemusta Reifenversandin nettikaupasta enkä ollut välttämättä halukas opettelemaan sen käyttöä. Ymmärtääkseni minulla on oikeus tarjouspyyntöön myös ilman Talttapään lupaa.
2.En omannut tuolloin luottokorttia joten helpoin vaihtoehto minulle oli pankin tililtä maksu. Koskapa yritys tällaisen vaihtoehdon minulle tarjosi, oletan että voin sitä käyttää myös ilman Talttapään lupaa.

Edelleenkään en voi kyllä varauksetta tuota puljua suositella. Oma kokemukseni on aika huono. Lähettivät tarjouksen ja tiedot maksamista varten. Hoidin laskun heti ja oikeilla tiedoilla. Olivat vaan siellä päässä sählänneet.
Jos jollain tilaus-/maksutavalla homma ei toimi lainkaan, ei sellaista pitäisi edes tarjota. Ugh.
No joo, ehkä olisi aiempi kommenttini pitänyt pukea hieman vähemmän jälkiviisaan vittuilun muotoon, mutta muutamaa suurehkon volyymin webiputiikkia sieltä aidan toiselta puolelta seuranneena suosittelen vahvasti aina käyttämään tilausmuotoa jossa ei vaadita asiakaspalvelun osallistumista tarjous-, tilaus- tai maksun perilletulovaiheessa.

Katteet kun on vedetty per tuote minimiin, niin suurin osa henkilökunnasta toimii siellä pakkauspuolella niputtamassa koneen sylkemiä tilauksia. Tällöin homma pelaa hienosti niin kauan kun puuhassa ei ole kaupan kannalta normaaliprosessista poikkeavia vaiheita, koska ne muutama ressukka palveluhenkilö yleensä hukkuvat siihen mailikirjeenvaihtoon & muuhun puuhasteluun ja sähläyksen mahdollisuus moninkertaistuu.

Hyvä että homma osaltasi kuitenkin lopulta selkisi
thumbs-up.gif

Henk.koht. voin ainakin omien kokemusteni perusteella tuota suoraa nettitilausta suositella mielummin kuin manjanamiehen Rodamotoa, jossa on vähän turhan paljon sellaista helppoheikkimäistä torikauppiaan touhotusta. Taas tuli satsi kumeja eilen Reifeniltä ja toimitusaika oli 4 arkipäivää.
wink.gif
Täytyypä olla talttapään kanssa reifenversandista samaa mieltä. Naputtelin tilauksen keskiviikkona puolilta päivin, ja tilausvahvistus tuli tunnin päästä sähköpostiin, ja iltapäivällä vielä ilmoitus että tavara on lähtenyt, sekä suora linkki pakettiseurantaan. Tänä aamuna kamat dpd:llä Vantaalla, odottaa vain että posti hoitaa tuon loppumatkan. Huomenna pitäisi olla nakit kotiovella. Maksoin siis Visalla, luottokortin puuttuminen onkin sitten ihan toinen juttu.
smile_org.gif

Hyvin tuli renkaat mynetmotosta, tilaus 12.6 ja tavara perillä R-kioskin asiamiespostissa 19.6.
Kaveri katsoi silmät teevadin kokoisina kun ärrän tyttö nosti Z4:set tiskille, kysyi vielä että "myydäänkö ärrällä noitakin...?" Minä siihen että mitä Ärrältä ei saa, sitä ei tarvita...
buttrock.gif

1. Pyysin tarjousta mailitse, koska usein tarjous on näin parempi ja saan myös varmistuksen todellisista rahtikuluista. Eikä minulla ollut kokemusta Reifenversandin nettikaupasta enkä ollut välttämättä halukas opettelemaan sen käyttöä. Ymmärtääkseni minulla on oikeus tarjouspyyntöön myös ilman Talttapään lupaa.
2.En omannut tuolloin luottokorttia joten helpoin vaihtoehto minulle oli pankin tililtä maksu. Koskapa yritys tällaisen vaihtoehdon minulle tarjosi, oletan että voin sitä käyttää myös ilman Talttapään lupaa.

Edelleenkään en voi kyllä varauksetta tuota puljua suositella. Oma kokemukseni on aika huono. Lähettivät tarjouksen ja tiedot maksamista varten. Hoidin laskun heti ja oikeilla tiedoilla. Olivat vaan siellä päässä sählänneet.
Jos jollain tilaus-/maksutavalla homma ei toimi lainkaan, ei sellaista pitäisi edes tarjota. Ugh.
No joo, ehkä olisi aiempi kommenttini pitänyt pukea hieman vähemmän jälkiviisaan vittuilun muotoon, mutta muutamaa suurehkon volyymin webiputiikkia sieltä aidan toiselta puolelta seuranneena suosittelen vahvasti aina käyttämään tilausmuotoa jossa ei vaadita asiakaspalvelun osallistumista tarjous-, tilaus- tai maksun perilletulovaiheessa.

Katteet kun on vedetty per tuote minimiin, niin suurin osa henkilökunnasta toimii siellä pakkauspuolella niputtamassa koneen sylkemiä tilauksia. Tällöin homma pelaa hienosti niin kauan kun puuhassa ei ole kaupan kannalta normaaliprosessista poikkeavia vaiheita, koska ne muutama ressukka palveluhenkilö yleensä hukkuvat siihen mailikirjeenvaihtoon & muuhun puuhasteluun ja sähläyksen mahdollisuus moninkertaistuu.

Hyvä että homma osaltasi kuitenkin lopulta selkisi
thumbs-up.gif

Henk.koht. voin ainakin omien kokemusteni perusteella tuota suoraa nettitilausta suositella mielummin kuin manjanamiehen Rodamotoa, jossa on vähän turhan paljon sellaista helppoheikkimäistä torikauppiaan touhotusta. Taas tuli satsi kumeja eilen Reifeniltä ja toimitusaika oli 4 arkipäivää.
wink.gif
 Täytyypä olla talttapään kanssa reifenversandista samaa mieltä. Naputtelin tilauksen keskiviikkona puolilta päivin, ja tilausvahvistus tuli tunnin päästä sähköpostiin, ja iltapäivällä vielä ilmoitus että tavara on lähtenyt, sekä suora linkki pakettiseurantaan. Tänä aamuna kamat dpd:llä Vantaalla, odottaa vain että posti hoitaa tuon loppumatkan. Huomenna pitäisi olla nakit kotiovella. Maksoin siis Visalla, luottokortin puuttuminen onkin sitten ihan toinen juttu.  
smile_org.gif
Tilasin maanantaina visalla ja sain tilausvahvistuksen heti, mutta mitään ilmoitusta paketin lähtöön ei ole vieläkään tullut. Mikä mahtaa olla syy? Täytynee alkaa kyselemään myös reifenversandilta syytä!
confused_orig.gif

Maanantaina tilasin ja tänään tuli seurantakoodi ja ilmoitus että renkaat ovat matkalla. Kyseessä siis Reifenversand.

Niin tosiaan mä tilasin ne jo viime viikon maanantaina... Eikä ilmoitusta paketin lähdöstä vieläkään tullu.
veryangry.gif

Minä tilasin viime elokuussa Mynetmoto'sta renkaat molempiin vanteisiiin kun en silloin enää saanut Suomesta sopivia renkaita Hondaani. Renkaat tulivat viikossa ja sain seurata niiden liikkumisen netin avulla, sain vaihdettua ne alle paikallisessa rengasliikkeessä irtovanteille 10 €/kpl. Ulkomailla olen vaihtanut kerran pakosta eturenkaan reissussa, taisi Wien'issä kestää vuonna 1988 pari tuntia se vaihto. Liikkeen etsiminen kesti silloin keltaisilta sivuilta lähes yhtä kauan, eli mikä oli lähinnä ja jolla oli renkaita.

Muuten kuulin uutisen, että Saksan parlamentti olisi hyväksynyt arvonlisäveron noston 19 %:iin.

Niin tosiaan mä tilasin ne jo viime viikon maanantaina... Eikä ilmoitusta paketin lähdöstä vieläkään tullu.
veryangry.gif
Oliko valitsemasi tuote vihreällä -> on varastossa vai kenties keltaisella -> hintsusti varastossa vai kenties punaisella -> loppu?
Tottahan toki kun nyt kävin katsomassa sivuilta niin punaistahan se näyttää, ja todennäköisesti on punaista näyttänyt silloinkin kun olen yön väsyneinä hetkinä tuon tilauksen tehnyt. Onko tietoa tilaakohan firma kumit jostain ja onko kenellekkään samoin käynyt ja kauan siinä meni?
confused_orig.gif

veryangry.gif
Oliko valitsemasi tuote vihreällä -> on varastossa vai kenties keltaisella -> hintsusti varastossa vai kenties punaisella -> loppu?
Tottahan toki kun nyt kävin katsomassa sivuilta niin punaistahan se näyttää, ja todennäköisesti on punaista näyttänyt silloinkin kun olen yön väsyneinä hetkinä tuon tilauksen tehnyt. Onko tietoa tilaakohan firma kumit jostain ja onko kenellekkään samoin käynyt ja kauan siinä meni?
confused_orig.gif
omg.gif
Ei ole tietoa miten toimivat. Mutta koska olet maksanut tilauksesi, oletan että ottavat yhteyttä jossain vaiheessa.. Mutta voi kestääkin ja vanhat renkaat lienevät loppumassa?Löytyykö listoilta muita nakkeja joita on varastossa ja sopivat mopoosi? Jos näin, itse laittaisin mailia jotenkin tähän tapaan (kaljapäissä laadittu enkä käytä sanakirjaa):

Dear Reifen-Berg people,

regarding my order at (pvm) nr. xxxx, by mistake I've probably ordered tires which you don't have in stock at the moment. Could you please inform me soonest when you could deliver them, or change the order for these tires (tähän ne vaihtoehdot). I would be happy to let you charge the price left (jos kalliimmat) from my credit card.
(tai jos halvemmat) I would be grateful if you could refund my credit card with the sum of price difference.

Please contact me as soos as possible, as my old tires are badly worn out already..

Your costumer,

av2

wink.gif
Älä nyt ota hernettä nenään kun rupesin näin tarkkaan neuvomaan. Osaan mä vähän germaaniakin mutta enemmän tuolla ymmärryspuolella. Kyllä nuo homman hoitavat takuuvarmasti. Kaupan peruminenkin on varmaan mahdollista jos korvaavia tuotteita ei löydy. Nyt vaan mailia sinne ja lykkyä tykö!
wink.gif

täälläkin edullisia renkaita...
http://www.mynetauto.com/
Aika sopivat hinnat ainakin joissain. 1-3 rengasta tulee 25€ rahtimaksulla, neljännestä rahti pomsahtaa 50€:n.
MyNETmotoon tilaus sisään maanantai-iltapäivänä, maksu samantien nettipankissa tilisiirtona. Tänään tuli kuittaus maksun perillesaapumisesta ja ilmoitus että renkaat lähtevät kohti Suomea eli lienevät ensi viikon ke-pe akselilla sitten perillä Tampereella. Toki tälläkin välillä voi joku kusta kuriiriliike GLS:n toimesta.

sanoi:
The following prices including VAT.
Metzeler Sportec M-3        120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 237,80 Euros

Rodamoton hinta M3 Sportecille tuossa yllä, myNETmotossa sama setti 248 e. Jotenkin sitä vaan oli innokkaampi tilaamaan tuolta preussilaisen jämptin asianhoidon edustajilta kuin jostain muualta. No, näähän on tapauskohtaisia juttuja kuten Reifenversandin tilauskatoaminen osoittaa, mutta pitäähän se pieni jännitys ulkomailta tilaamisessa ollakin  
wink.gif
Reifenversandiakin harkittiin ja en vieläkään pidä paikkaa mitenkään epävarmana, mutta asian olisi voinut liikkeen puolesta ripeämminkin selvittää. Tekevälle sattuu, kai.

Rahti tosiaan vähän hankaloittaa esmerkiksi neljän renkaan tilaamista, mutta meille sattui sopivasti kuuden renkaan porukka ja saatiin toimituskuluja vähän alas. Ihan niinkuin sillä 8,30 euron säästöllä jotain merkitystä olisi tässä konkurssissa...
Noh, nyt sitten jokin kusee jonkun toimesta. Olisi kai pitänyt koputtaa puuta tuota edellistä kirjoitusta kirjoittaessa...

Ilmoitus renkaiden lähettämisestä tuli siis perjantaina 9.6. Viime viikko meni vielä ihan rauhassa lähetystä odotellessa, mutta tämän viikon maanantaina alkoi epäilyttää että missähän lähetys viheltää ja päätin kysyä seurantanumeroa lähettäjältä. Sieltä tulikin vastaus ja seurantanumero ihan asiallisesti, ongelmana vaan on ettei tuolla seurantanumerolla löydy GLS:n sivuilta eikä GLS Suomen (soitin tuonne) järjestelmästäkään mitään. MyNETmotolle on lähtenyt nyt pari sähköpostia lähetysnumeron tarkistamista ja tilauksen etenemistä koskien, mutta eipä ole enää mitään kuulunut. Näyttää tuo asiakaspalvelu lopahtavan mahdollisten ongelmien ilmetessä, ihan niinkuin muuallakin. Vastaisivat hemmetti että onko lähetys lähtenyt ja onko seurantanro oikea, niin tietäisi kenelle kiukutella ja onko vika lähettäjällä vai makaako paketti jossain GLSn syövereissä.

Renkaat on maksettu tilisiirrolla, mitä ei näköjään pitäisi käyttää. Mites muut, oletteko tilanneet yli 500 euron tilauksia MyNETmotolta luottokorttia käyttäen? Käyttävät PayPalia ja omien kokemuksien mukaan yli 500 euron maksut vaativat PayPalin "advanced tms." tilin. Vai ovatko kokemukseni vanhentuneita?

Yhden kimppatilauskokemuksen mukaan Rodamotolta saa gummit ennen kuin on maksanut laskua pankkisiirrolla ja jopa ilman toimitusmaksuja (7 rengasta). Ei hullumpaa sanoisin ja taatusti kilpailukykyisillä hinnoilla! Miinusmerkkisiä asioita kyseisessä Alejandron putiikissa on sähköposteihin vastaamattomuus heti kun tilaus on tehty ja välillä näyttäisi, että aina ei saa mitä tilaa (mulla Strada oli vaihtunut perus Diabloon mutta kun hinta oli sama niin eihän sitä viitsi Alejandrolla kauhian vihainen olla...)
cool.gif

veryangry.gif
confused_orig.gif
omg.gif
 Ei ole tietoa miten toimivat. Mutta koska olet maksanut tilauksesi, oletan että ottavat yhteyttä jossain vaiheessa.. Mutta voi kestääkin ja vanhat renkaat lienevät loppumassa?Löytyykö listoilta muita nakkeja joita on varastossa ja sopivat mopoosi? Jos näin, itse laittaisin mailia jotenkin tähän tapaan (kaljapäissä laadittu enkä käytä sanakirjaa):

Dear Reifen-Berg people,

regarding my order at (pvm) nr. xxxx, by mistake I've probably ordered tires which you don't have in stock at the moment. Could you please inform me soonest when you could deliver them, or change the order for these tires (tähän ne vaihtoehdot). I would be happy to let you charge the price left (jos kalliimmat) from my credit card.
(tai jos halvemmat) I would be grateful if you could refund my credit card with the sum of price difference.

Please contact me as soos as possible, as my old tires are badly worn out already..

Your costumer,

av2

wink.gif
Älä nyt ota hernettä nenään kun rupesin näin tarkkaan neuvomaan. Osaan mä vähän germaaniakin mutta enemmän tuolla ymmärryspuolella. Kyllä nuo homman hoitavat takuuvarmasti. Kaupan peruminenkin on varmaan mahdollista jos korvaavia tuotteita ei löydy. Nyt vaan mailia sinne ja lykkyä tykö!  
wink.gif
Joo, eihän herneitä toki hyvistä neuvoista nenukkiin oteta. Kyllähän tästä tekstistä voi ehkä joutua lainaamaan yhden jos useammankin lauseen, vaikka ei ne tuolla tunnu englantia kovinkaan hyvin osaavan.
biggrin.gif

Reifenversandissa taitaa tuo englanninkieli olla ihan nollassa. Kun kovasti englannilla olen tietoja sieltä yrittänyt saada niin ei mitään ole kuulunut takaisin, mutta BMWR1100RTeen saksankielelle tulkkauksen avulla vastaus tuli vällittömästi. Ja kitoksia muillekkin auttajille.
bowdown.gif
smile_org.gif

Noh, nyt sitten jokin kusee jonkun toimesta. Olisi kai pitänyt koputtaa puuta tuota edellistä kirjoitusta kirjoittaessa...

Ilmoitus renkaiden lähettämisestä tuli siis perjantaina 9.6. Viime viikko meni vielä ihan rauhassa lähetystä odotellessa, mutta tämän viikon maanantaina alkoi epäilyttää että missähän lähetys viheltää ja päätin kysyä seurantanumeroa lähettäjältä. Sieltä tulikin vastaus ja seurantanumero ihan asiallisesti, ongelmana vaan on ettei tuolla seurantanumerolla löydy GLS:n sivuilta eikä GLS Suomen (soitin tuonne) järjestelmästäkään mitään. MyNETmotolle on lähtenyt nyt pari sähköpostia lähetysnumeron tarkistamista ja tilauksen etenemistä koskien, mutta eipä ole enää mitään kuulunut. Näyttää tuo asiakaspalvelu lopahtavan mahdollisten ongelmien ilmetessä, ihan niinkuin muuallakin. Vastaisivat hemmetti että onko lähetys lähtenyt ja onko seurantanro oikea, niin tietäisi kenelle kiukutella ja onko vika lähettäjällä vai makaako paketti jossain GLSn syövereissä.

Renkaat on maksettu tilisiirrolla, mitä ei näköjään pitäisi käyttää. Mites muut, oletteko tilanneet yli 500 euron tilauksia MyNETmotolta luottokorttia käyttäen? Käyttävät PayPalia ja omien kokemuksien mukaan yli 500 euron maksut vaativat PayPalin "advanced tms." tilin. Vai ovatko kokemukseni vanhentuneita?
Nyt on tapahtunut kehitystä tämänkin keissin suhteen eli joku paketti on ainakin lähestymässä Hämettä, kunhan tanskalaiset saavat sen lähtemään oikeaan rekkaan. MyNETmoton alkuperäinen pakettinumero oli väärä ja meidän renkaat oli kokonaan lähettämättä. Sitähän on hankala sanoa että oliko vahinko "tekevälle sattuu" -tyyppinen mutta onhan se hieman ihmeellistä että yksi paketti jäisikin kokonaan lähettämättä ja muutamaan mailiinkaan ei vielä reagoida. Lähettäjän sai ilmeisesti heräämään vasta GLS Saksan toimiston yhteydenotto, kun kyselin heiltä että mikähän tämmöinen alkuperäisen lähetyskoodin mukainen paketti on ja missä se seilaa. Kertoivat paketin olleen Saksan sisäinen lähetys ja ottivat yhteyttä lähettäjään, joka kyllä tämän jälkeen korjasi virheensä. Uusi ja toivottavasti oikea pakettinumerokin piti tosin kysellä mailitse, tuonkin olisin mielelläni suonut lähettäjän pistävän automaattisesti meillepäin lähetyksen tehtyään.

Noh, kai nää on näitä pienien resurssien = halpojen hintojen puljujen varjopuolia. Vähän kaksijakoiset tunteet tällä hetkellä MyNETmoton suhteen, kaupanteko kävi helposti ja maileihin vastattiin ihan sujuvasti, mutta tälläisiä mokia ei saisi tehdä tai ainakin niiden korjaus pitäisi hoitaa vähän tarmokkaammin.

Tänään saapui paketti GLSn kuriirin kyydillä, oikeat renkaat paketissa ja kaikki kunnossa. Pitkään tässä tilauksessa kyllä meni, tilaus sisään 5.6., paketin PITI lähteä 9.6. ja saapui kaikkien vaiheiden jälkeen perille 29.6.

Mites reifenillä pk:t nykyään? Viimex, kun tilasin: 3 rengasta, n.23,-. 4stä taitaa olla 45,-!? + 16% alvia? Mikähän nykyään "järkevin" määrä tilata?

Mites reifenillä pk:t nykyään? Viimex, kun tilasin: 3 rengasta, n.23,-. 4stä taitaa olla 45,-!? + 16% alvia? Mikähän nykyään "järkevin" määrä tilata?
Neljälle renkaalle 25,52.

Eilen tuli tuloilmoitus viikko tilauksesta, sain noutaa postikonttorista:

----clip clip---
120/70ZR17 M/C (58W) TL SPMAX QUALIFIER 2 103,24 206,48
190/50ZR17 M/C (73W) TL SPMAX QUALIFIER 2 151,96 303,92

Warenwert 462,00 €
Shipping costs 25,52 €

Total sum 535,92 €

Included value added tax of 16% 73,92 €

----clip clip---

-J-

Back