• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengasliike Saksa/Alppimaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja noutaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
noutaja sanoi:
On ja Saksastakin löytyy. Mutta ei nettisivujen mukaan laita renkaita alle. Itse asiassa en löytänyt edes renkaita sivuilta (ehkä olen sokea, kielitaidoton tjsp).

Kyllä tuossa ketjussa rengashommat onnistui ainakin mainitussa Bolzanossa ja Erfurtissa n. 2009 ja 2010

Samaa mieltä kuin Elämäntapamotoristi. Lisäksi nettikauppa on Saksassa johtanut tilanteeseen, jossa asiakas tilaa renkaat netistä kotiin tai suoraan rengaspajaan odottamaan asennusta. Sitten kun renkaat perillä, ajetaan mopo renkaanvaihtoon. Ns. walk in -renkaanostaja saa eteensä usein heikon valikoiman ja kovat hinnat. Itselle on käynyt juuri näin.

Lisäksi kaikki pikkuliikkeet eivät ole netissä, eli etukäteen niitä ei välttämättä löydä. Paikallisilta kun kyselee niin saa hyviä vinkkejä. Esim. Alpeilla jossain passon päällä kun kysäisee Saksa/Itävalta/Sveitsi/Italia -kilpisiltä mopoilijoilta vinkkejä niin varmasti löytyy.

Itse vaihdatin alta alle Italiassa, hinta oli ok ja hyvä valikoima varastossa, sain itse mennä rengasjampan kanssa varastoon katsomaan mitkä nakit haluan.

Toisaalta, jos renkaanvaihdosta tulee stressi, joka kummittelee mielessä koko loman ajan, kannattaa miettiä josko vaihtaisi renkaat ennen reissua Suomessa? Laittaa vielä puolikuntoiset talliin jos haluaa ne joskus ajaa kankaille...

www.reifen-john.com

Tuolla tuli vaihdettua kerran Saksassa. Olin ennen lähtöä yhteydessä ja sovittiin kaikki valmiiksi (oltiin viikko paikallaan majoituksessa, joten aiheuttanut mitään stressiä). Halvempaa oli kuin Suomessa, mutta kuitenkin jo muutama vuosi aikaa, joten kuitin summilla ei ole enää merkitystä.

Back