• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengasliike KumiVeikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihmettelen kyllä vähän ihmisiä joilta rengas loppuu kesken ajon tai ketjut on rutikuivat. Vaikkei mopon laittelusta välittäisi yhtään, noi on perusjuttuja, jotka pitää vaan olla kunnossa. En mäkään muusta välitä kuin että tankissa on bensaa, renkaissa pintaa ja ilmaa ja ketjuissa rasvaa.

No. Kukin tyylillään, vaikka sitten sateella tien pientareella tai pusikossa.
Nii, siin on mulla ainakin käyny sillä lailla että se pinta on renkaasta hävinny tosi nopeesti sitten kun se lähtee häviämään. Se on mun mstä ollu sadasta-parista sadasta kilsasta kiinni että rengas loppuu. Että siis, kun kotoo lähtee ajolenkille, ja vaikka näkee että "kohta se rengas loppuu" niin se tulee toisissa renkaissa aika yllättäen se vika raja vastaan. Ja kyllä varmasti jokainen jolla ketjuvetonen on rasvaa niitä ketjuja. Mulla kävi niin että olin edellisenä iltana rasvannut ketjut, mutta Markon mstä ne oli kuivat. No, sitte ne rasvattiin uudestaan.

Vaikka mun huoltotoimenpiteet pääsääntöisesti rajoittuu siihen että visiteeraan huoltoliikkeessä apaut kolmen viikon välein niin kertaakaan en ole ollu puskassa tai tien pientareella, en sateella, auringolla, pakkasella. Vaan ehtiihän sitä vielä, kausi vasta aluillaan ja vasta 19 tkm on tälle kaudelle kilsoja mittarissa
smile_org.gif

Nii, siin on mulla ainakin käyny sillä lailla että se pinta on renkaasta hävinny tosi nopeesti sitten kun se lähtee häviämään. Se on mun mstä ollu sadasta-parista sadasta kilsasta kiinni että rengas loppuu. Että siis, kun kotoo lähtee ajolenkille, ja vaikka näkee että "kohta se rengas loppuu" niin se tulee toisissa renkaissa aika yllättäen se vika raja vastaan.
Niinhän ne kuluu kaikilla muillakin. Näyttää "hyvältä" ja hups.

Eihän kotinurkilla niin ihme juttu olekkaan. Joitakin vuosia sitten kaverin kanssa lähdettiin Norjaan. Mulla uudet renkaat kuten aina, sen mielestä sillä "ihan hyvät". Sitte se ajo ensin kankailla, sitte verkoilla. Ja sellainen rengaskoko ettei sitä helposti löydäkkään. Sitte ajoi Ruotsin puolelle, ja jäi pariks päiväksi Karlstadiin odotteleen rengasta. Puoli reissua pilalla, ja aika kallis rengas.

Niinhän ne kuluu kaikilla muillakin. Näyttää "hyvältä" ja hups.
No mutta sepä se, se raja että tulee se hups pitää jokasen ite asettaa. Tässä on vaan se että mulla menee 4-5 settii renkaita kaudessa ja en mä huvikseni Markolle (tai minne tahansa muuallekaan) niitä rahojani kantele, se on kuitenkin 350-400 euroa per setti. Mieluusti ajan renkaat siihen malliin että se on niillä kintailla, ja sitten vaihtamaan. Joskus sit lipsahtaa sinne kankaille... Pitempään reissuun en lähtis, mutta Uudellamaalla voi hyvin pörrätä eestaas.

Eikä ne aina ihan hyvältä ees näytä, mullakin on semmonen outo parin sentin viilto 6 tkm ajetuissa renkaissa. Mistä hitosta sekin on tullu ja mitä se voi aiheuttaa niin ei hajuakaan. Mutta kun siellä toistaseks ilmat pysyy niin enpä jaksa mennä vaihtamaan. Ajellan ja jos se sit poksahtaa kesken ajon niin sittehän sille ei enää voi mitään
smile_org.gif

Ja ajelusta puheenollen, pitääkin kerää kimpsut kasaan ja lähteä jussin viettoon pk-ajojen siivittämänä. Heippa!

Muistakaa varalta jos  on viilto renkaassa, se voi ajossa puhjeta ja jos olet esim. motarilla niin voi käydä niin että se on laakista kaiteessa ja henki pois, uus gummi on aina halvempi ja hauskempi olla...
062802moto_prv.gif
Hyvää Jussia kaikille!
033102beer_1_prv.gif

Iso käsi Markolle, kun sain tänään uuden renkaan
bowdown.gif

Olihan se 500 km ajettu jo aikakin vaihtaa, perkeleen naula
mad.gif

Ite pääsiäislauantaina huomasin, että takanen on kerenny menemään jo perjantai-ajojen myötä kankaille. Onneksi tästä tilanteesta noin tunti myöhemmin oli jo uusi takanen alla, kun kävin kumiveikolla kääntymässä!
buttrock.gif
Taidan etusenkin käydä siellä myöhemmin vaihtamassa.

Kumiveikolle ISO PLUS + kun sain ajaa oven taakse viime sunnuntai aamuna klo 10.20 irtorenkaan kanssa.
Puoli tuntia myöhemmin rengas oli alla ja matka jatkui kohti letkan lähtöpaikkaa... Olin jopa 4min ennen lähtöä paikalla!

Markolle lämmin kiitokseni jälleen erinomaisesta palvelusta. Kawa sai alleen uudet Metzelerin M5:t ja kyllä ny kelepaa taas lähtee matkaan.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mukava asioida yrityksessä jossa aina on mukavan letkeä hyvä meininki...
bowdown.gif

Aiemminkin olen Kumiveikkoa kehunut; mutta eipä koskaan voi liikaa kehuja tulla. Uusi rengas alla ja kärsivällisesti tuo Marko jaksaa rupatella niitänäitä. Taitaa sekin olla välillä raskasta kun kaikilla on paljon asiaa renkaanvaihdon yhteydessä ja töitäkin pitäis siinä samassa tehdä
biggrin.gif

Mutta taas; täsmällisesti ja nopeasti uusi gummi alla ja taas mennään
sport05.gif
.

Himasta kaffi loppu ja sit piti aloittaa päivä ilman sitä kun ei jaksanut lähteä kaffia ostamaan
ghostface.gif

Mut renkaan vaihdon yhteydessä sai juoda pari kupillista ja jatkaa matkaa uudella renkaalla
bowdown.gif

palvelu +10

Nyt löytyi paikka, missä vaihtuu pyörien renkaat jatkossa! Kohdallaan olevat hinnat ja renkaan valkkaaminen suosituksen perusteella onnistui duunista sähköpostilla ja vaihtoaika saatiin sovittua joustavasti!

Loistopaikka.

062802moto_prv.gif

Itekki kävin tossa eilen uudet kumit Duke III vaihtamssa. Palvelu oli hyvää ja kumitkin saatiin alle hyvään hintaan. Sähkökatko meinas sotkea hommat, mutta onneks palasivat siinä tunnin odottelun jälkeen. Tarjosipa kaveri vielä skootteriaan lainaks että olis päässy kotiin odottelemaan.

Kympin palvelu kokonaisuudessaan. Suosittelen.

Oho, täällä on tällänenkin viestiketju. Siispä, pari rengasta KumiVeikolla laitattaneena en voi sanoa muuta kuin homma toimii ja hinnatkin on kohdallaan! Suosittelen varauksetta!

Zetori sai aamulla Markon luona alleen uudet Pirellin Diablo ROSSO II:set, testiajo himaan Veikkolasta maistui oikein hyvältä, pyörä kääntyy kuin ajatus...iso käsi Markolle mukavasta juttutuokiosta renkaidenvaihdon lomassa.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Back