• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rekisteriotteen tiedot

Tuolla jossain oli jutustelua tehopainosuhteista ja siitä tuli mieleen että mistä tai mikä on perusteena rekisteriotteen teknisille tiedoille.

Minulla on Cebarin rekisteriotteessa mainittu: omamassa = 270kg ja käsittääkseni se kyllä on jossain 230kg:n tietämissä tai allekkin vai eikö tuo omamassa olekkaan kuivapaino joka rekisteriotteessa on?

Tätä mäkin olen vähän ihmetellyt. Erskan kuivapaino on 175 kg, mutta rekisteriotteessa lukee 199 kg.

Kyse taitaa olla siitä, että lukema ei tarkoita kuiva- vaan märkäpainoa. Silloin tuo lukema kuulostaa edelleen vähän yläkanttiin lasketulta, mutta ihan järkevältä kuitenkin.

Ostin joskun uuden mersun, ja sen rekisteriotteessa oli merkintä 250 turbodiesel. Oikeasti olin ostanut 290 turbodieselin ja ensimmäisessä katsastuksessa tuli vasta parin vuoden jälkeen ilmi tuokin virhe. Katsastusmies sitä sitten varmaan tunnin sääti ja itsekin aloin jo ihmettelemään, että millä sitä oikein on ajeltu. Loppujen lopuksi se kirjoitti vaan kynällä oikean moottorin ja tehot rekisteriotteeseen.

Back