Vaikka Jyri tuossa myöhemmässä viestissä mainitsit omalta osaltasi lopettaa tämän keskustelun, täytyy mun ainakin vielä jäädä perään huutelemaan (aika mitättömän pienistä asioista täytyy meikäläisen hakea tarkoitusta elämään)...
Kohta kohdalta:
sanoi:
Edellisellä kommentilla tarkoitin juuri sitä, että kilven pystyy modifioimaan pyörän taakse, omaan lailliseen paikkaansa vaikka kauniilla alumiinisella/hiilikuituisella kilpitelineellä:
http://www.carpimoto.com/Prodotto.asp?idProdotto=20933
Tuollaisessa on sitten kaikki rekkarinvalon paikasta ja vilkuista lähtien kunnossa vaikka katsastukseen!
Jaa että tuota tarkoitit kommentillasi, kiitos linkistä, jollekin tuosta saattaa olla hyötyä. Mutta ei mulle, katsos kun ei ole oikein varaa enää ostaa tommoisia kilven telineitä liikkeestä, eikä meiltä löydy kotoa alumiinilevyä tai hiilikuitua.
Enkä edes halua sitä rekisterikilpeä siihen alkuperäiselle paikalle, minkä ihmeen takia sahailen pyörää, ja tappelen lasikuidun ja minivilkkujen kanssa, jos haluan lopputuloksen näyttävän alkuperäiseltä?
sanoi:
Sit niistä kilvistä siellä kurasuojassa... Edelleen sanon, että minun mielipiteeni on se, että ne on vaan todella melkoisia hölmöyksiä. "Mä haluan ajovalon etulokarin ALLE", "Mä haluan ohjaustangon etuakseliin, koska se takaa sporttisemman ajoasennon" - kuulostavat molemmat yhtä tyhmältä ja epäkäytännölliseltä viritykseltä kuin se kilpi siellä lokarissa.
Yllättävän moni niitä sinne laittoikin viime kesänä, ilmeisesti ei ole parempaakaan tekemistä ja ehkä halutaan mopedin näyttävän "kisapyörältä"... Unohtuu vaan se, että kovin harvoin se kyykkäri on "kisapyörä".
Ihan hienoa että vaivaudut kertomaan mielipiteitäsi meille muillekkin, siitä vaan ei ole mitään hyötyä kellekkään.
Yhtä tyhmä ja epäkäytännöllinen ratkaisu? Mitä helvettiä!? Tässä nyt on talven mittaan tullut moneen kertaan mietittyä ja kokeiltua että mistä se kilpi taaksepäin näkyy ja että missä kohtaa se mun mielestä näyttää hyvältä, siis mun mielestä, ei kenenkään toisen, ainoot keiden mielipiteet tässä asia painaa on minä ja virkavalta. Ja tuon virkavallan mielipiteitä tässä on sitten etukäteen yritetty kysellä, ettei sitä tarvitse kesällä sakkolapusta maijan takapenkillä lukea. Ja miten helvetissä joku ajoasento on verrattavissa rekisterikilpeen?
Ja jos mä haluan kesällä ajella jollain käytännöllisellä, myyn pyörän pois ja ajelen vaan tolla korollan paskalla, se on käytännöllinen ja viisas ratkaisu, halpa auto, halvat kilometrit, halvat varaosat, ei tarvitse vetää helteellä kypärää päähän ja ajopukua niskaan eikä tarvitse pelätä kastumista sateella.
Jaa halutaan, että pyörä näyttää kisapyörältä? Ei helvetti mitä jauhamista, tosta 94-vuoden rohjosta on aika vaikeaa pelkän kilven paikan muutoksella ja vilkkujen vaihtamisella saada kisapyörän näköistä, kun eihän niissä kisapyörissä kilpiä ja vilkkuja pahemmin näy. Jos nyt tuota omaa pyörää rakentelen omien mieltymysteni mukaisesti, niin ei se tarkoita sitä, että haluan sen näyttävän "kisapyörältä".
sanoi:
Minusta kaiken ei tarvitse todellakaan olla orggista tai lainsäädännön mukaista, mutta joskus jonkinlainen arvostelukyky surkeita teknisiä toteutuksia kohtaan on paikallaan.
Kuten jo totesin, tämä on minun mielipiteeni ja jos joku siitä vetää herneen nenään tai silti haluaa sen kilven sinne alas ripustaa, niin siitä vaan
Mitä surkeita teknisiä ratkaisuja kohtaan sä noita arvostelujas sitten heität, jos niiden ei tarvitse edes olla lainsäädännön mukaisia? Meneekös se silleen että jos se kilpi ei nyt sun mielestä ole hieno siellä takanakin edessä, niin se muuttuu teknisesti surkeaksi? Miten ihmeessä? Putoaakos se kilpi sitten sieltä herkemmin, tai jotain?
Alunperinhän oli kyse siitä kilven sijoituspaikan ja asennon laillisuudesta, ei mistään sen ihmeellisemmästä, mielipiteet työn järkevyydestä tai hyödystä taitaa olla aika turhia, kun ne ei tässä asiassa merkkaa ainakaan mulle yhtään.
Ja mitä tuohon ulkonäköön tulee, niin niitä kuvia noista pyöristä löytyy netistä aika helvetin paljon ja jokainen voi oman mielipiteensä tämän asian suhteen tehdä niiden perusteella, sen sijaan että tarvis muiden mielipiteiden mukaan alkaa omaa pyörää rakennella.