• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Reittiehdotuksia kaivataan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikah76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli nyt tulevana kesänä olisi tarkoitus käydä kääntymässä Åressa. Lähtöpisteenä olisi Espoo ja päätepisteenä Rovaniemi. Tuossa välissä yhtenä välipisteenä olisi siis toi Åre.

Periaatteessa olisi kaksi "rajan" ylityspaikkaa, Epsuusta Tukhomaan tai sitten Vaasasta Umeåån. Näin siis alustavasti suunniteltu.

Eli onko kukaan ajellu suurinpiirtein tuota reittiä ja jos on niin vinkkiä ynnä muuta saa laittaa.

Kaikista ohjeista, vinkeistä ja muista minä olisin huippu  
062802jumpie_prv.gif
!

Vasa uumaja paatti oli aika mauttoman hintanen kun viimeks katoin. Noin kaukana en oo käyny, (åreen on tukhomasta piiitkä matka, siinä mielessä se uumaja ois hyvä) mutta tukholmasta eka E4 uppsalaan sit tie 272 sandvikenin kautta kohti bollnäsiä, ennen bollnässiä tie numero muuttuu 83:ksi
83 voi jatkaa kauan tai vaihtaa 84:een ljusdalissa
varmaan on lyhyempi 84 käyttäen, 84:lta sit pois kårbölessa tielle 296 kohti ytterhogdahlia. täällä päin on sit tosi aution näköstä karttaa...ytterhogmikäliessä numero muuttuu 45 ja n. 100 km päässä nroksi 321 joka taas "kohta" E14, joka vie åreen. Tämä siis aika suora, jopa suorin?, reitti ei-niin-isoja-teitä, mitään syherö herkkua siellä tuskin on. Melko suoraa ja havumettää
smile_org.gif
Alkupäätä oon vähän ajellu kerran autolla. Pohjosemmassa tie menee joen ja järven sivua pitkälti.

biggrin.gif
Kiitoksia tästä vihjeestä / neuvosta.

Lisää saa toki laittaa, tiedon paljous ei himmennä mun valoja.

Toinen kysymys,

Tietääkö kukaan missä ruotsin maalla on joku järvi minkä ympärillä on n. 18 linnaa/kartanoa? Vois olla jees paikka käydä kiertämässä.

Ruotsissa järviä on niukasti mutta ne on isoja, tommosiakin on varmaan pari. Tukholma on Mälarenin rannalla eikä oo niiin iso, ja jos jaksaa puikotella pistoteiden päähän nii varmaan on 18 kartanoo. Jos niistä tykkää
tounge.gif

Viime kesänä ajoin just Uumajasta Ååreen ja siitä Trondheimiin. Olin matkalla kustomilla, mutta suosittelen kaikille kyykkykuskeille. Menin läpi keskeltä Ruotsia. Siellä ei oikein asu ketään. Baanaa riittää, eikä poliisia näy.
Sairaan komeet maisemat ja järviä sekä jokia, joiden rannalla ei ainuttakaan mökkiä: ”erämaa”. Ruottalaisille se on Lappia siitä Uumajasta alaspäin. Sikamakeita seutuja. Suosittelen, suosittelen!
buttrock.gif

Back