• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Reevu-taustapeilikypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuosta taitaa nähdän vaimon kuvan ajaessa - entäs näkeekö vaimo omat kasvot - ei kiitos. Minulle riittää autocom + kädet.
Mulla on kyllä pyörässä peilit ja osa kuskeista ei tartte peilejä ollenkaan, kun ajavat niin kovaa. Ei niitä takanatulijat kiinnosta.

Mua kyllä toi houkuttais varsinkin siksi, että vois vaihtaa huoleti pyörän omat peilit ihan mini-mini-mallisiksi.

Yamamotor Finland Oy toimii Reevu kypärien maahantuojana. Kotisivu löytyy linkistä: Reevu
Uusimmassa Bike-lehdessä on myös tarinaa kypärästä.
Kypärien lisäksi yritys tuo maahan Hit-Air-ajovarusteita, joissa on ns. Air bag-tekniikka, eli takki täyttyy kaasulla onnettomuustilanteessa. Nämäkin tuotteet löytyvät kotisivuilta.

Yamamotor on myös edustamassa Helmikuussa järjestettävillä MP06-messuilla, jonne voi kyseisiä tuotteita tulla ihailemaan ja kokeilemaan paikan päälle.

Lisätietoja saat myös puhelimella numerosta: 09-7594 8081

Kerrohan Reevu miten tuon peilin näkymä toimii eri ajoasennoissa, toiset ajaa kyykyssä (näkyy pilvet?)ja toiset pystymmässä (näkyy asfaltti?)?

Ja ihan pientä pilkunviilausta, sivustossanne sana tarvikeet tarvitsee toisenkin k-kirjaimen.

Kerrohan Reevu miten tuon peilin näkymä toimii eri ajoasennoissa, toiset ajaa kyykyssä (näkyy pilvet?)ja toiset pystymmässä (näkyy asfaltti?)?

Ja ihan pientä pilkunviilausta, sivustossanne sana tarvikeet tarvitsee toisenkin k-kirjaimen.
Bike-lehti testasi REEVU-kypärää customilla ja kyykyllä. Artikkelissa kypärää kehuttiin toimivaksi ja näkökenttää laajaksi. Tärkeintä peilijärjestelmän toiminnan kannalta on oikean kokoisen kypärän ostaminen.

Meinaatko että kyykkykuskit katsoo tankkia ja customkuskit taivasta ?
lookaround_orig.gif
Haloo... Kyllä kai se ajaminen kuitenkin edellyttää, että katsotaan ainakin yleensä eteenpäin.

lookaround_orig.gif
Haloo... Kyllä kai se ajaminen kuitenkin edellyttää, että katsotaan ainakin yleensä eteenpäin.
Vaikka silmät katsoo eteen, on kypärien asennoissa kuitenkin selkeä ero. Tämä oli kai se pointti.

lookaround_orig.gif
Vaikka silmät katsoo eteen, on kypärien asennoissa kuitenkin selkeä ero. Tämä oli kai se pointti.
Ja peukalo pystyyn  
tounge.gif
Joo joo ymmärsin kyllä...

lookaround_orig.gif
Ja peukalo pystyyn
tounge.gif
Joo joo ymmärsin kyllä...
pftroest.gif

Mua edelleen kiinnostaisi tietää tuo näkökentän "laajuus". Mistään ei löydy tarkempaa tietoa...parissa mallikuvassa leveyssuunnassa suht leveä näkökenttä (tuskin kuitenkaan auttaa kuolleen kulman havaitsemisessa?), mutta tuo korkeussuuntainen näkökenttä vaikuttaa melko matalalta, eli päätä joutunee kääntelemään. Taikka sit mä vaan murehdin turhaan (vaikken ko. pottaa olekaan ostamassa, mutta uudet hyvät ideat on aina tervetulleita).

Asiaanhan vaikuttaa pään asento, muoto, ajoasento, niskan asento, pyörän malli jne. joten ei kai tuo millään muulla kun kokeilemalla selviä...

Siihen asti orotellaan...

Peilin "näkökenttään" vaikuttaa tosiaan monta eri tekijää. Toisin kuin auton taustapeilissä, minimaalisilla pään liikkeillä kattaa jo todella suuren takaalueen. Kuollutta kulmaa ei suoraan havaitse, mutta kokeilin juuri äsken, että sen havaitsee vähemmällä pään kääntämisellä katsomalla peilistä (eli kääntämällä päätä "väärään suuntaan"), kuin vilkaisemalla suoraan kuolleeseen kulmaan.
Lopullisen vastauksen näkökentän laajuuteen ja peilin toimivuuteen saa kuitenkin vasta kokeilemalla kypärää itse. Tämä on mahdollista Yamamotorin ständillä tulevilla MP06-messuilla helmikuussa.

ps. Pahoittelemme kieliasuvirheitä kotisivuilla ja korjaamme virheet.

Onko Reevu taustapeilikypärä jo päässyt unohtumaan,kun ei ole mitään kuulunut? Jos jollakulla jo käytössä,viitsisitkö kertoa kokemuksista.

Onko Reevu taustapeilikypärä jo päässyt unohtumaan,kun ei ole mitään kuulunut? Jos jollakulla jo käytössä,viitsisitkö kertoa kokemuksista.
Messuilla testasin päähän, oli todella heppoisen ja muovisen tuntuinen kapistus ainakin mun päässä. Peili tuntui olevan ihan toimiva juttu, mutta muu kypärän toteutus tuntui todella halpikselta
sad_orig.gif
Jää ostamatta ainakin multa.

Peilin "näkökenttään" vaikuttaa tosiaan monta eri tekijää. Toisin kuin auton taustapeilissä, minimaalisilla pään liikkeillä kattaa jo todella suuren takaalueen. Kuollutta kulmaa ei suoraan havaitse, mutta kokeilin juuri äsken, että sen havaitsee vähemmällä pään kääntämisellä katsomalla peilistä (eli kääntämällä päätä "väärään suuntaan"), kuin vilkaisemalla suoraan kuolleeseen kulmaan.
Lopullisen vastauksen näkökentän laajuuteen ja peilin toimivuuteen saa kuitenkin vasta kokeilemalla kypärää itse. Tämä on mahdollista Yamamotorin ständillä tulevilla MP06-messuilla helmikuussa.

ps. Pahoittelemme kieliasuvirheitä kotisivuilla ja korjaamme virheet.
Factaa kehiin, mitkä ovat astekulmat sivu ja pystysuunnassa siinä näkökentässä?

Back