• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Realisoituuko riski ajokauden pidentyessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Realisoituuko riski ajokauden pidentyessä? - vaikuttaakohan korvaussaldoon?

• Ei ollenkaan, ajetaan olosuhteiden mukaan, riskit halliten

Ääniä: 0 0,0%
  • Konttaamiseks meni tai ainakin meinasi

• Mun mopo on talvimalli, on ollu jo ennenkin

• Ääniä yhteensä
    0
Nyt, kun monilla on ”ei koskaan seiso” malliset vakuutukset, niin mikähän on vaikutus vahinkotapauksiin, kun ääriolosuhteissa painellaan. Totutusti kevät on mielletty riskialttiimmaksi, mutta realisoituuko pidentynyt kausi jo talvea vasten?

Kyllähän riski kasvaa mitä pidempään venyttää.
Eikä välttämättä sen takia, että itse hölmöilisi.
Vaan siitä syystä, että mahdollisuus siihen, että itse tai joku muu hölmöilee kasvaa.

q.e.d

Jaa... anglosaksien maassa on kyllä asiaa tutkittu ja todettu, että ajokauden pituus ja onnettomuusalttius ovat kääntäen verrannollisia kun verrataan eri motoristien riskialttiutta. Tälleen loppusyksystä näkee kyllä aika vähän mitään reikäpäitä tai vetomiehiä liikenteessä, enemmänkin niitä pitkän linjan pappoja...

oliko se ny toissa syksynä kun tuli vähän tilanteita koti matkalla kun oli prkl päivän aikana pukannu 10cm lunta ja 5km matkaa slikseillä taitettavana
biggrin.gif
mutta hyvin siittä selvittiin sit loppujen lopuksi

Kyllä täällä ainakin yksi wannabe-vetomies liikenteessä, kahvipöydässä puhuivat jo talvirenkaiden vaihdosta autoihin. Mitkäs kumit sitä hondaan laittais..
smile_org.gif

Tuskinpa ne näin syksyllä riskit kovinkaan paljoa kasvaa, mutta keväisin kun kaikilla on pakottava tarve lähteä ajelemaan, niin silloin saattaa tulla noita keliongelmia, kun on lähtiessä hyvä keli ja sitten alkaakin yhtä äkkiä sataan lunta/räntää. Ja todennäköisesti johtuu pelkästään noista "uudentyyppisistä" vakuutuksista (ei erillistä seisonta-aikaa).

NII-I mistäs sitä 180/55 & 120/70 sais nasta/talvi renkaat ... kyllä VFR on senverran mosse että sillä ajelis talvetkin
biggrin.gif

Ainahan vahinkokin voi käydä ja vaikkei itse aiheuttas niin joku kotiloinen saattaa tulla niskaan. Syyspimeyskin vaikeuttaa näkymistä. Ykkönen silti.

On ollut tapana ennekin ajaa loka/marraskuun vaihteeseen, suunnilleen. Toistaiseksi ei siis muutosta entiseen, vaikka onkin nyt vakuutus ilman seisonta-aikaa.

Eilen kun ajelin illalla kotiin pimeässä ja vesisateessa, tuli kyllä taas tajuttua, miten huono näkyvyys oikeasti on. Autojen tullessa vastaan ei märän visiirin läpi todellakaan näkisi jalankulkijaa, jos sellainen ilamn heijastinta kävelisi eteen.
crazy.gif

On ollut tapana ennekin ajaa loka/marraskuun vaihteeseen, suunnilleen.
Muistan tässä pari vuotta sitten kun lumi tuli maahan vasta pitkällä joulukuun puolella => oli aika pitkä ajokausi itselläkin
smile_org.gif
Siis kylmä eikä pakkanenkaan vielä saa mopoa aamuisin jäämään talliin, mutta tienpinnan liukkaus on hallaa ajamiselle = niin kauan kun vain on maa mustana niin
sport05.gif

Ei siinä vakuutuksen lajilla ole mitään tekemistä, ajoriskin kanssa.

Vaan enenmminkin sillä, että loppukesää kohti henkinen paha, joka koituu mahdollisesta ajokauden keskeytymisestä kaatumiseen tms, menettää merkitystään. No,
kuten Kanekin yllä, totean itsekin, että toisella palstalla juuri kerroin oman tarinani:
pitkä ja tylsä tarinani ekasta kaadostani...

Noin yleisesti, kasvaa. Syksyllä vähemmän, onhan sitä toki tien pinta kylmä ja pimeää mutta toisaalta ei tuolla juuri enää näe mitään aloittelijoita ajamassa parta huurussa. Mutta keväällä..varmasti monet ovat jättäneet ajokauden aloittamisen ennalta sovittuun seisonta-ajan päättymiseen vaikka ois keliä ollutkin sitä ennenkin, nyt jok'ikinen ukko vääntää tupin nurin kun pieni sula rantu saadaan asfaltista näkymään.
biggrin.gif

Noin yleisesti, kasvaa. Syksyllä vähemmän, onhan sitä toki tien pinta kylmä ja pimeää mutta toisaalta ei tuolla juuri enää näe mitään aloittelijoita ajamassa parta huurussa. Mutta keväällä..varmasti monet ovat jättäneet ajokauden aloittamisen ennalta sovittuun seisonta-ajan päättymiseen vaikka ois keliä ollutkin sitä ennenkin, nyt jok'ikinen ukko vääntää tupin nurin kun pieni sula rantu saadaan asfaltista näkymään.
biggrin.gif
Jaa ei vai? Itse oon alottelija ja niin pitkään vedetään ku säät sallii. Partaakaan ei ole.

Back