• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rauman Vappuparaati

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miXu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep, sain muijankin "innostumaan" istumaan tarakalle, niin ei tartte kadunvarteen lähteä ihmettelemään.

Missä tämä rypäs oikein kokoontuu ja mihin aikaan? Meinaan jos kauniimman osapuolen kanssa innostutaan vaikka Turusta ajeleen mukaan vapun kunniaksi... :)

1.5. Vappuparaati
Paraati lähtee Prisman parkkipaikalta 12:05
Järjestelytehtäviin suostuvat ottavat yhteyttä Mattiin
Yhteystiedot Kerhosta lyhyesti sivuilta.

1.5. Vappuajelu
Ajelu tehdään Euran Kiperiin Rantakahvila Mylly-Hoviin
Ajelulle lähtevät kokoontuvat ABC-Kortelan rekkatankkauspisteelle klo 12:45

Jatkoajot Euraan...

660 pyörää oli jossain netissä että mukana olis ollut.. kyllä sitä riittikin, itse alkupäässä, niin Kortelan Abcilla odotettiin ainakin 15minuuttia että kaikki oli tullut :orgmp:

Wolff sanoi:
Pieni tuubipätkä paraatista.

klik

Tattist vaa ... eläväst kuvast :)-
Jenstans ... gyl Raumal dämne vaa doimeks saada. Ja, kuip pali väkke oli kadu varsil ... tuhanssi.
Siin o eine verra ... esmerkki doisil, et kui homma hoideta sillal ... mallikkaast :jippikaijee:

Raum o ain Raum, ja muut tlee ... Rauma krannist :thumbup:
- Mako murise nin gon - pappla moksu tapple makra kaplest -

Luanikast reissu,

t: Eso

Paraatia katsomassa olevilta tuli palautetta että ajokit eivät ajaneet pareittan ja välimatkat ja nopeus olivat paikoittain liian suuria.

Vaikka paraati on kaikille avoin ja vapaaehtoisuuteen perustuva, voisi ajotapaa ohjeistaa vaikka täällä netissä (motoporukan sivut, tämä foorumi) ja mahdollisella kuulutuksella paikan päällä ennen starttia.

Paraatissa voisi ohjeistaa ajamaan aina pelkästään pareittain ja tietyllä etäisyydellä edelllä menijään eikä vain sen kaverin vieressä, järjestystä saa korjata ajon aikana vaikka "reikiä" ei toki pitäisi olla jos lähdössä ollaan tarkkana. Etäisyydet kasvavat mutkissa ja ruuhkassa joista toiset pääsevät lähtemään nopeammin kuin toiset, tätä voisi korjata sovitulla maksiminopeudella esim. 25-30km/h ja erojen kuromisella jarrutusvaiheessa eikä kiihdyttämällä jolloin perässä tulijat jäävät edelleen ja erot ja nopeus kasvavat.

Pienellä ohjeistuksella ja pelisilmällä paraatista saisi yhtenäisemmän ja katsojille mukavamman.

Motokettu sanoi:
Paraatia katsomassa olevilta tuli palautetta että ajokit eivät ajaneet pareittan ja välimatkat ja nopeus olivat paikoittain liian suuria.

Pienellä ohjeistuksella ja pelisilmällä paraatista saisi yhtenäisemmän ja katsojille mukavamman.

Tähän katsojilta tulleeseen palautteeseen voisin vain todeta, että "kyynel" :no:

En minä ainakaan katsojien takia tuolla ajele. Jos ei paraati miellytä niin jääkööt kotiin ettei mieli pahoitu.

Oikeesti jos siellä on yli 500 pyörää niin on käytännössä mahdotonta, että koko paraatin ajan ajettais pareittain ja tasaisin välimatkoin.

Zip sanoi:
Tähän katsojilta tulleeseen palautteeseen voisin vain todeta, että "kyynel" :no:

En minä ainakaan katsojien takia tuolla ajele. Jos ei paraati miellytä niin jääkööt kotiin ettei mieli pahoitu.

Oikeesti jos siellä on yli 500 pyörää niin on käytännössä mahdotonta, että koko paraatin ajan ajettais pareittain ja tasaisin välimatkoin.

Samaa mieltä, vetoketjun teko lähes mahdotonta jos puolivälissä letkaa joku kulkee edellä matkasohvalla tai trikellä, niin koita siinä pitää omaa paikkaasi...itse jouduin vaihtamaan kolme kertaa puolelta toiselle järjestyksen muuttumisen takia.

Jep, kiitos asiallisesta palautteesta, "me ei ainakaan edes yritetä muuttaa mitään, pysyköön pois jos ei kiinnosta". Mä voin juoda ensi Vappuna vaikka simaa niin ei tule tälläinenkään mielensä pahoittelu mieleen. :thumbup:

Motokettu sanoi:
Jep, kiitos asiallisesta palautteesta, "me ei ainakaan edes yritetä muuttaa mitään, pysyköön pois jos ei kiinnosta". Mä voin juoda ensi Vappuna vaikka simaa niin ei tule tälläinenkään mielensä pahoittelu mieleen. :thumbup:

No voihan.. ei nyt mieltään tästä pahoittaa tarvitse eikä vetää herneitä nenuun.

Oikeasti ihan sama mitä opastuksia siellä puhuu niin en usko, että tuo letkassa ajo erilaiseksi muuttuu. Pyöriä jos on sen 500kpl ja joukossa on kaikellaisia härveleitä mitä markkinoilta löytyy, niin jo pelkästään siitä tulee ongelmia. Kaikilla pyörillä ei yksinkertaisesti voi ajaa samaa hiljaista vauhtia.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että jos paraatia katsomassa olleilta tulee vinkumista siitä kun nopeudet vaihtelevat eikä pyörätkään ajele kokoaikaa vierekkäin, niin voi jäädä ensi vuonna kotiin juomaan sitä simaa. Ei tää nyt mikään taitoryhmän show-ajelu kuitenkaan ole.

Rauman motoporukan nettisivuilta bongattu:

1.5.2014 Vappuparaati
Paraati lähtee Prisman parkkipaikalta 12:05

Eli taas päästään ajeleen kauniin Rauman läpi :cruising:

Jää tänä vuonna väliin, mulla on tällä hetkellä jalka kipsissä ja saan sen pois vasta noina päivinä...

Back