Olipas kiva löytää tällainenkin keskustelu täältä.. Itse kans harrastajakuvaaja ja just kävin Ahvenistolla ekaa kertaa toisen järjestäjän ratapäivillä kuvaamassa (pannausta harjoittelemassa).. 1300kuvaa tuli räpsittyä ja n.300 sain kuskeille jakoon

Niistäkin osa siinä rajalla, että pitääkö karsia, mutta kun ajattelin tuota "parempi joku kuva, kun ei kuvaa"-mentaliteettia, niin laitoin jakoon..
Kamera mulla on perus Canon 70d, eli ei mitään hienoa ja uutta, mutta yllättävän hyvin sekin jaksaa työjuhtana toimia.
Itelle tuli yllätyksenä, että 70-300mm oli aika ahdas ainakin Ahvenistolla, kun kuvauspaikat oli vallin takana ja ihan radassa kiinni. Olis ehkä pitänyt rohkeasti etsiä "aitojen" sisältä turvalliset, vähän kauempana olevat kuvauspaikat. Mutta parhaimmat pannaukset sain 50mm 1.8 kun kuskit meni ihan vierestä ja pyörin mukana

Liike lähtee lantiosta tais olla päivän teema..
Mutta kipinä jäi ja pitää päästä vielä tänä kesänä johonkin radan varteen seisomaan.. Vai ottaa jopa kamera mukaan, kun itse menossa radalle ja jääkin kuvaan sen seuraavan päivän setin.
Itse tosiaan kun rakastan valokuvausta, mutta taito on vielä ruohonjuuritasolla, niin kuvien fiilis on yksi tärkeä tekijä, jonka haluan saada tuotua myös kuviin. Ei aina se, että kuva on täysin onnistunut sommittelultaan tai liike-epäterävyydeltään. Moottoripyörät ja vauhti kuuluu yhteen, niin ihan pysähtyneet kuvat ei ole oma juttu, vaikka näin niistä tarkempia saisikin.
Eli ehkä mä seuraavaks oon jossain Motorgin ratapäivillä kameran kanssa heilumassa ja puhisen omalle typeryydelle, kun säädän "pyhää kolminaisuutta" kohdilleen