• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratapyörän talvihuolto

En nyt ihan kaikkea lukenut mutta näytti vähän sille, että takahaarukan ja linkuston rasvaus on monella jäämässä pois. Eli linkusto ja haarukka irti, laakereiden pesu ja sitten uudet rasvat perään.

Samalla tsekata, että onko sielä linkustossa väljää tai takahaarukassa.

Ohjauslaakeria vähän turha pelkästään kiriä, kun vetää kolmiopalat irti ja pesee/rasvaa nekin samalla.

Ja onko vinkkiä hyvästä huoltopaikasta kohtuullisella etäisyydellä Tampereelta, jossa tuollaista vanhaa rataraasua osattais oikeasti huoltaa (eikä pelkästään rahastaa)?
Vie Jarkolle Lahteen niin se tekee talvella kun tulee tekemisen puutetta :-)
Oma pyörähän sillä alkaa oleen jo kohta iskussa, eikä oo ees vielä marraskuu...
Tota mäkin oon aatellu, mut en oo uskaltanu kysyä
tounge.gif

sanoi:
Ihan uteliaisuudesta olis kiva tietää miten toi menee. Kerros siis toki lisää.

sanoi:
Helppo homma, kun tietää mitä tekee.  :;) Kerronko?

Ilu kertokoon / korjatkoon mutta mulla tossa on kittisähköt ja varikkonopeusrajoitin. Ja sikäli kuin olen ymmärtänyt niin tuohon on ohjelmoitavissa kierrosluku ykkösellä. Jeesi siis siinä, että voi viivalla vääntää tupin nurin ja kierrokset pysyy ohjelmoidussa.

Eihän tuo mitään automaattiseksi tee mutta tälläisellä kokemattomalle / kädettömälle saattaisi jeesata...
Jaa tuollainen helpoitin. Kaipa tuota voisi joskus kokeilla, jos vielä lähtöjä tulee kokeiltua. Vaikkei tietäisikään mitä on tekemässä
tounge.gif

Itse ketjun aiheeseen. Bensapumpun suotimen putsausta ei ole vielä mainittu. K4 gixxerissä se joskus muistutti enemmän karvapalloa kuin suodatinta...

sanoi:
Ihan uteliaisuudesta olis kiva tietää miten toi menee. Kerros siis toki lisää.

sanoi:
Helppo homma, kun tietää mitä tekee.  :;) Kerronko?

Ilu kertokoon / korjatkoon mutta mulla tossa on kittisähköt ja varikkonopeusrajoitin. Ja sikäli kuin olen ymmärtänyt niin tuohon on ohjelmoitavissa kierrosluku ykkösellä. Jeesi siis siinä, että voi viivalla vääntää tupin nurin ja kierrokset pysyy ohjelmoidussa.

Eihän tuo mitään automaattiseksi tee mutta tälläisellä kokemattomalle / kädettömälle saattaisi jeesata...
Jaa tuollainen helpoitin. Kaipa tuota voisi joskus kokeilla, jos vielä lähtöjä tulee kokeiltua. Vaikkei tietäisikään mitä on tekemässä  
tounge.gif

Itse ketjun aiheeseen. Bensapumpun suotimen putsausta ei ole vielä mainittu. K4 gixxerissä se joskus muistutti enemmän karvapalloa kuin suodatinta...
Oisit vaan pysyny suitsassa, niihin on kiihdytyskäyttöön olemassa jo jonkin sortin launch control/traction control ohjelmoituna omaan boksiin. Toiminee myös rr-starteissa aika hyvin.
wink.gif

Syksyllä kun tuli ostettua halvalla tommonen K4 riisku,niin täytyyhän sen hinta saada kohdalleen
biggrin.gif

-Tankin pakkelointi ja maalaus
-Alustan huolto kokonaisuudessaan ja etujousien vaihto miehen painolle tarkoitettuihin  
tounge.gif

-Katteet uusiksi ja maalaus teippaus
-luistokytkimen asennus,venttiilien säätö,jarrunesteet,jäähdytinnesteet,öljyt+suodatin ja ilmanputsarin pesu/öljyäminen
-Ohjausiskarin huolto
-Kaikkea kiristelyä ja pikkuosien vaihtoa(mm R6R kaasukahva)

Ja Tämän jälkeen tämä pyörä ei ookkaan enää halpa ostos
crazy.gif
mutta onpahan tekemistä talveksi
smile_org.gif

Ja onko vinkkiä hyvästä huoltopaikasta kohtuullisella etäisyydellä Tampereelta, jossa tuollaista vanhaa rataraasua osattais oikeasti huoltaa (eikä pelkästään rahastaa)?
Vie Jarkolle Lahteen niin se tekee talvella kun tulee tekemisen puutetta :-)
Oma pyörähän sillä alkaa oleen jo kohta iskussa, eikä oo ees vielä marraskuu...
Tota mäkin oon aatellu, mut en oo uskaltanu kysyä  
tounge.gif
Kysy rohkeesti vaan
biggrin.gif
Kyllähän normi huolto onnistuu jossain vaiheessa talvee/kevättä,kun eihän siihen nyt kuitenkaan tarvi koneremontttia tehdä
biggrin.gif

Back