• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratapyörä pikkurahalla (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen edelleen sitä mieltä, että jos rassaaminen ei kiinnosta, niin 2-tahtiset kannattaa kiertää kaukaa.
Ja vielä kauempaa niiden myyminen yksityishenkilöille:

http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=1&id=18121

Kyseiseen prosessiin onnistui kaveri sitten sotkemaan lopulta kuluttajavalituslautakunnan (nykyinen kuluttajariitalautakunta), tietosuojavaltuutetun ja eduskunnan oikeusasiamiehen. Henkilöllä tosin oli kokemuksia jo mm. kyseisestä viranomaisesta http://www.vankeinhoito.fi/ joten ehkä se sitten johti suureen haluun lähestyä viranomaisia. Tarina jota tuopin ääressä kerrottaessa harvempi uskoo.

Kilpipeliä yritin myydä tänä syksynä ja sen ja tuon aiemman kokemuksen perusteella vakuutuin siitä, että minen enää yksityiselle myy yhtään mitään kilpivekotinta. Ilmeisesti kilvettömiä ostavat enempi täysipäiset ihmiset ja kilpipelejä sitten haluavat enempi tai vähempi puupäiset persoonat.

Joten summa summarum. Henkilöt joilla ei ole kauppaoikeuden alkeet eikä ajoneuvon tankkausta suuremmat huolto/korjaustoimenpiteet hallussa, menkööt ostamaan uuden ja kaupasta. Säästyy moni ihminen mieliharmilta, jopa ostajan itsensä hermot.

Jukka

No kysyppä noilta halvan nelitahtisen ratapyörän ostaneilta miten niille on käynyt? esim nimimerkki Madman, jolle kävi vähän heikosti..
Voihan se toki nelarikin hajota.

Mulla on vaan kultaisilta piikkivuosilta jäänyt sellainen kammo päälle, että aina kun se 2-tahtinen kulkee paremmink uin koskaan, niin sitten kilahtaa ja maksaa paljon...
smile_org.gif

Mun halpa ratalelu oli vanha italialainen "sportti"-pyörä joka ei kumma kyllä ole kilahtanut vielä kertaakaan, vaikka tuskin sitä ihan tuommoiseen käyttöön on alunperin tarkoitettu. Pyörä on kyllä jo kolminkertaistanut hintansa ja mitään siitä ei myydessä saa.

Olen edelleen sitä mieltä, että jos rassaaminen ei kiinnosta, niin 2-tahtiset kannattaa kiertää kaukaa.
Kannattaa kiertää sitten kaikki halvat ratapelit kaukaa ja olla valmis vaihtamaan laitteensa ennen kuin tulee huoltovälit täyteen. Halpaa vaihtoehtoa ei ole, jos koneen avaaminen ei kiinnosta.

Mutta jos oikeasti haluaa rata-ajoon sopivan pyörän pikkurahalla (n. 3000), niin RGV tai RS on lyömätön vaihtoehto. Syksyllä halpa ostaa ja uudet kulutusosat sisään talvella. Kun ei yritä virittää perusjuttuja enempää, niin kesä on huoleton ja rengaskulut olemattomat.

Se täytyy kuitenkin muistaa, että noi pyörät on hieman tehottomia. Mutta enemmän tehoa soveltuvilla ajo-ominaisuuksilla ja luotettavuudella yksinkertaisesti maksaa vähän enemmän.

Back