• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratapäivät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan vaan tyhmänä kyselen, että onko milloinkaan sellaista rata-ajotilaisuutta, jossa olisi extranössöhidasta ryhmää, johon kuuluisi koulutusta asiaan kuuluvin metodein?
Lähdet viimesenä hitaassa ryhmässä radalle, niin saat ajaa sitten extranössöjen ratakisat... Mun kanssa, pääset heti ohitteleenkin
lookaround_orig.gif

Ihan vaan tyhmänä kyselen, että onko milloinkaan sellaista rata-ajotilaisuutta, jossa olisi extranössöhidasta ryhmää, johon kuuluisi koulutusta asiaan kuuluvin metodein?
Lähdet viimesenä hitaassa ryhmässä radalle, niin saat ajaa sitten extranössöjen ratakisat... Mun kanssa, pääset heti ohitteleenkin
lookaround_orig.gif
Viime kesänä Motoparkissa menin hitaaseen ryhmään, jossa oli koulutusta. Itse en halunnut sitä ja lähdin ajamaan itsekseen. Kahden lämmittelykierroksen jälkeen olin koulutusryhmän kannassa.
Eli on se varmasti tarpeeksi hidas tuo hidas ryhmä.

Jep Koosatasen kans samaa mieltä nopeuksista. Minusta vaikuttaa siltä, että monet arastelee radalle lähtöä just kisamaisen ympäristön ja äärirajoilla ajamisen mahdollisuuden takia. Hitaan ryhmän, ja varsinkin koulutusryhmän ajossa keskitytään aivan muihin asioihin kuin vauhdin pitämiseen, eikä tahdin pitäisi olla liian kova kokemattomallekkaan motoristille. Kouluttajat opastavat ja neuvovat kyllä vaikka kädestä pitäen, ohjaaminen jää omille harteille
wink.gif

Jep Koosatasen kans samaa mieltä nopeuksista. Minusta vaikuttaa siltä, että monet arastelee radalle lähtöä just kisamaisen ympäristön ja äärirajoilla ajamisen mahdollisuuden takia. Hitaan ryhmän, ja varsinkin koulutusryhmän ajossa keskitytään aivan muihin asioihin kuin vauhdin pitämiseen, eikä tahdin pitäisi olla liian kova kokemattomallekkaan motoristille. Kouluttajat opastavat ja neuvovat kyllä vaikka kädestä pitäen, ohjaaminen jää omille harteille
wink.gif
Pitäisiköhän käydä myös Ahvenistolla ajamassa tuossa koulutusryhmässä vaikka alkukesästä, voisi jopa piikillä pysyä perässä.
blush.gif

Kuinka loppu renkaat ovat olleet ensikertalaisilla hitaan ryhmän ratapäivän jälkeen? Olen vain nähnyt näitä nopeiden ratapäivien jäljiltä olevia renkaita, mutta onko ne renkaat loppu hitaan ryhmän vauhdin jäljiltä?

wink.gif
Pitäisiköhän käydä myös Ahvenistolla ajamassa tuossa koulutusryhmässä vaikka alkukesästä, voisi jopa piikillä pysyä perässä.  
blush.gif

Kuinka loppu renkaat ovat olleet ensikertalaisilla hitaan ryhmän ratapäivän jälkeen? Olen vain nähnyt näitä nopeiden ratapäivien jäljiltä olevia renkaita, mutta onko ne renkaat loppu hitaan ryhmän vauhdin jäljiltä?
Sinne vaan, naiskuskeista ei saa vastusta (menevät ohi..), jospa edes piikeistä
nixweiss.gif

Renkaat ei ota juurikaan nokkiinsa hitaassa ryhmässä. Ainakin itselläni 2-3 ratapäivää ei ole aiheuttanut renkaanvaihtotarpeita. Reunoihin tulee hieman katu-uskotavuutta
tounge.gif

mutta onko ne renkaat loppu hitaan ryhmän vauhdin jäljiltä?
Ei ole.
jos vastaus ei ollut tarpeeksi tarkka, niin ollut kouluttajana viime kaudella eri ratapäivillä ja muistaakseni kaikkiaan noin kuudella.

Niissä ajanut siis hitaan / koulutus ryhmän mukana, sekä keski ryhmässä.
Joista siis jokaisen hitaan setin ja noin puolet keskiryhmän seteistä vielä päälle.

Maantie ajot tuohon päälle ni kilometreja tais tulla 4tkm, juu ei oo paljoo, mutta perhe ja työ haittaa harrastusta
sad_orig.gif

Asiaan takaisin niin näyttäisi että vielä ajaa samanverran noilla kumeilla joten ei kannata hirveesti huolestuu tuosta kulumisesta.

Sinne vaan, naiskuskeista ei saa vastusta (menevät ohi..), jospa edes piikeistä
nixweiss.gif

Renkaat ei ota juurikaan nokkiinsa hitaassa ryhmässä. Ainakin itselläni 2-3 ratapäivää ei ole aiheuttanut renkaanvaihtotarpeita. Reunoihin tulee hieman katu-uskotavuutta
tounge.gif
Heh, hyvä, että joku on pitämässä sitten mun kanssa perää.
biggrin.gif

Hyvä, ettei renkaat kulu, eipä olisikaan edes varaa ostaa jatkuvasti uusia renkaita, pitäisi saada tohon seuraavaankin prätkään vähän rahaa.
baaa.gif

blush.gif
Ahvenistolla on sitä mutkaa mutkan perään niin että ihan vasta-alkajien porukassa voit olla kevyellä piikillä vaikka isompia pyöriä nopeampikin ,)

Hitaassa/hitaissa ryhmissä on joskus käytetty "nopeusrajoitusta" suoralla jossa ohittaminen on sallittua, onko asiasta keskusteltu, miten ensi kesänä? Itse en moista kaipaa, mutta jos mukaan tulee mutkissa nopeita kevareita tms niin pääsisivät ohi niistä jotka mutkalenkillä hitaammin päästelevät.

"HUOM!! Sinulla on kaksi viikkoa aikaa maksaa rata-ajot, muuten ilmoittautumisesi poistetaan automaattisesti"

"Maksun eräpäivä on 2 viikkoa ennen tapahtumaa, pelkkä ilmoittautuminen ei vahvista varaustasi."

"Ennakkohinta on maksettava viimeistään 1 viikko ennen ko. ratapäivää."

Miksi sähköpostissa sain ilmoituksen että on maksettava kahden viikon aikana.
Toisessa ilmoituksessa (orgin ohjeet ilmoitautumiseen) kasi viikkoa ennen tapahtumaa ja siinä missä sai tehdä varauksen lukee viimeistään 1 viikko ennen ratapäivää.

Missä mättää?
eek.gif

Kuka nyt maksaa monta kuukautta ennen ko. tapahtumaa, varsinkin kun ko kyseessä oleva ratapäivä on vielä epävarma.
Tällainen lause löytyy ilmoittautumisen sivulla.

(pienet muutokset ovat vielä mahdollisia)

Koska minun on maksettava että pääsen radalle ajamaan?
Maksuajankohdasta on tosiaan vähän ristiriitaista infoa. Olis kiva kuulla mikä on virallinen totuus.

blush.gif
Ahvenistolla on sitä mutkaa mutkan perään niin että ihan vasta-alkajien porukassa voit olla kevyellä piikillä vaikka isompia pyöriä nopeampikin ,)

Hitaassa/hitaissa ryhmissä on joskus käytetty "nopeusrajoitusta" suoralla jossa ohittaminen on sallittua, onko asiasta keskusteltu, miten ensi kesänä? Itse en moista kaipaa, mutta jos mukaan tulee mutkissa nopeita kevareita tms niin pääsisivät ohi niistä jotka mutkalenkillä hitaammin päästelevät.
Sama kuvio jatkuu edelleen. Usein hitaassa ja joskus keskiryhmässäkin jotkut kuskit ajavat hitaasti mutkat ja suoralle tullessa ottavat kaiken irti pyörästä.

Tällaisen kuskin taakse muodostuu usein jonoa koska mutkissa ohittaminen on vaikeaa ja siksi kiellettyä. Suoralla kaveria ei saa kiinni millään ja pahimmillaan yritetään jarruissa ohi joka taas kasvattaa tarpeettomasti ajamisen riskiä.

Näihin tapauksiin puututaan tarvittaessa mustalla lipulla ja puhuttelulla. Asia ei siis ole kettuilua kyseisiä kuskeja kohtaan vaan perustuu turvallisuuteen.

Mahtaako Ahvenistolle tulla melkosia nopeuseroja nyt kun nopeaa ryhmää ei ole ollenkaan? Aattelin vaan, että jos nuo OIKEESTI NOPEET kuskit tulevat keskiryhmän kanssa pörräämään.
Epäilen suuresti. Ahvenisto ei todellakaan ole oikeasti nopeiden kuljettajien suosiossa, joten tuskin niitä viime vuotiseen tapaan siellä näkyy suuremmin.
Niinjoo. Siellä ei kilpaa kuitenkaan ajeta lainkaan, joten ehkä se ei supernopeita kiinnosta.
Liekö orgin porukoissa moisia edes, joten voipi olla turha huoli
smile_org.gif
Ei enään, kun suakaan siellä ei näy...
Kiitos luottamuksesta, mutta supernopeaksi on vielä melkoisesti matkaa.
tounge.gif

Mä yritän päästä tällä kaudella myös noille Orgin ratapäiville.. Viime kaudella jäi Ahvenistokin kokonaan kokematta
confused_orig.gif

lookaround_orig.gif
Eihän siellä saa ohitella? Vai oliko se niin, että kahden kierroksen jälkeen sai?
062802moto_prv.gif

lookaround_orig.gif
Eihän siellä saa ohitella? Vai oliko se niin, että kahden kierroksen jälkeen sai?
062802moto_prv.gif
Juu, pari kierrosta ajellaan raahassa ja sitten erikseen määritellyissä paikoissa saa ohitella

lookaround_orig.gif
062802moto_prv.gif
Juu, pari kierrosta ajellaan raahassa ja sitten erikseen määritellyissä paikoissa saa ohitella
Ooorrait! Kaipa siellä käydään vielä säännöt läpi? En minä muista enää lippujenkaan (värien?) merkitystä.
crazy.gif
Mä oon vaan tämmöinen Touring-ttuttu!
tounge.gif

lookaround_orig.gif
062802moto_prv.gif
Ooorrait! Kaipa siellä käydään vielä säännöt läpi? En minä muista enää lippujenkaan (värien?) merkitystä.
crazy.gif
Mä oon vaan tämmöinen Touring-ttuttu!
tounge.gif
Kyl ne siellä kerrataan... Kohta ootki oikee ratakettuttu
tounge.gif

Hitaassa/hitaissa ryhmissä on joskus käytetty "nopeusrajoitusta" suoralla jossa ohittaminen on sallittua, onko asiasta keskusteltu, miten ensi kesänä?

Sama kuvio jatkuu edelleen. Usein hitaassa ja joskus keskiryhmässäkin jotkut kuskit ajavat hitaasti mutkat ja suoralle tullessa ottavat kaiken irti pyörästä.
Niin siis tarkoittiko tämä em. "sama kuvio" sitä että nopeusrajoitusta ei ole? Noin sen käsitin. Vai mitäh?

Sitten kokouksessahan se tietty selviää, mutta kysellään tässä kesää odotellessa...  
wink.gif

Ei ole mitään nopeusrajoitusta. Teipatkaa radalla nopeusmittarinne samalla vauhdilla kuin teippailette peilejä ja muita lasiosia.

Niin, siis vaikkei nopeusrajoitusta olekaan, niin sen verran kannattaa hitaassa ryhmässä ohitussuoran auetessa vilkuilla taakse, ettei suotta pilaa muiden ajonautintoa vetämällä urku auki suoran verran päästämättä ketään ohi ja hidastella sitte mutkissa... Herrasmiehiihän tässä...
talktohand.gif

Siis vaikkei taakse saakaan vilkuilla.
lookaround_orig.gif

Ite oon koittanut sen verran pitää silmällä takanatulevia, että päästän varmasti ohi... Pysyy kaikilla fiilikset ajossa

Back