• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratailu - ketjut ja rattaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja E-tana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
KawaJava sanoi:
Uutta ketju/ratassettiä tilailemassa. Onko kellään osunut silmään "special price, only for you my friend" tarjouksia? Demon tai Carpimoto ei tarjoo mitään, mun -04 600rr:ään.
Ebay tyrkyttää noita Jenkkilästä, mutta postit on aika suolaisia.

http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/525/

Tuolta JT:n rattaiden numerot, ja sit tilaa mistä parhaiten löytää.

Tosiaan mikäs pakko se on tilata koko settiä kerrallaan.
520 erv3 114 lenkillä olis hakusessa. Halvin minkä löysin oli 134€ posteineen ebaysta. Ei kait sitä paljoa tota halvemmalla saa mistään?

Täytyy tilata Stormilta, vaikka muutaman euron tuliskin kalliimmaksi.
-1 +3 olis mun pyörässä se joidenkin hyljeksimä 15/45 ratastus. Kannattaako nyt tilata 15/44, vai onko sillä mitään väliä?
Vai onko jollakin kokemusta, mitkä välitykset kyseisessä pyörässä toimii, kun suurin osa ajosta tulee suhattua Alastarolla?

KawaJava sanoi:
Täytyy tilata Stormilta, vaikka muutaman euron tuliskin kalliimmaksi.
-1 +3 olis mun pyörässä se joidenkin hyljeksimä 15/45 ratastus. Kannattaako nyt tilata 15/44, vai onko sillä mitään väliä?
Vai onko jollakin kokemusta, mitkä välitykset kyseisessä pyörässä toimii, kun suurin osa ajosta tulee suhattua Alastarolla?
Tonnarissa on sen verran paljon voimaa että ei ainakaan mulla ollu mitää merkitystä suoran pään huippuihin että oliko mulla 14-piikkinen vai 15-piikkinen edessä, ja mulla on vielä tyyliin tonnareiden lahnoin moottori. Enemmänki on siitä kii että joutuuko käyttämään liikaa vaihteen räpläystä joillakin radoilla tai että mutkaan mennään täysin väärällä vaihteella.

Tossa 14-piikkisessä oli se mukava että liikahtaa vihaisemmin ulos mutkasta, mutta siin on sit taas se että kaasukontrollia pitää olla pikkasen ku se nykäsee muuten vähä turhanki rajusti. Yks huono puoli siinä oli myöski se että se syö laahaimen.

Mutta suora vastaus kysymykseesi : Mun mielestäni Suomen radoilla et voita/häviä yhtää mitää kierrosajoissa, ihan sama kumman välityksen lyöt alle, ku Kymiringiä lukuunottamatta missään ei mennä lähellekään 300. Enemmän tosiaan ajomieltymyksestä kii et jos tulee väärä vaihde johonki mutkaan tai tarpeeton ylimääräinen vaihto.

Kerran oon kerenny käymään radalla tolla "uudella" pyörällä ja sillon oli 16/44 välit. En oikeen tykänny kakkosesta, enkä ykkösestä Alastaron hitaissa mutkissa. Ehkä se 15/44 olis hitusen turvallisempi vaihtoehto, kuin 15/46, kun tulee kuitenkin sählättyä sen kaasun kanssa ja budjettirenkaita joutuu käyttämään.

Kiitoksia taas kaikille vinkeistä :thumbsup:

KawaJava sanoi:
Kerran oon kerenny käymään radalla tolla "uudella" pyörällä ja sillon oli 16/44 välit. En oikeen tykänny kakkosesta, enkä ykkösestä Alastaron hitaissa mutkissa. Ehkä se 15/44 olis hitusen turvallisempi vaihtoehto, kuin 15/46, kun tulee kuitenkin sählättyä sen kaasun kanssa ja budjettirenkaita joutuu käyttämään.

Kiitoksia taas kaikille vinkeistä :thumbsup:
No joo 16 on vähä stydi.

Back