• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratahanskat, mitkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä on nuo kyseiset GP Prot ja tosi tyytyväinen ollut. Suojat vaikuttaa hyville. Ainoostaan alle 10 asteen lämmössä sormet tuppaa jäätymään hyvästä tuuletuksesta johtuen. Kuumalla kelillä hanskat taas mukavan viileät. Suosittelen kyllä  :peukutpystyyn:
mitenkäs se suojaavuus ratalipoissa, sinulla kun kerran siitäkin jo on kokemusta ,p

Mulla on nuo GP-Plussat, ja ne on parhaat hanskat mitä olen toistaiseksi koittanut. Parit lipat takana ja hanskat ja kädet yhä ehjät. Ohan noita monia muitakin hyviä hanskoja ja omaan käteen sopivuus on siinä aika merkittävä tekijä. Spyken uus hanskamalli kiinnostaa itteä, jos vaikka päivittäis hanskat sävy sävyyn puvun kanssa..

Niin.. ja edelliset hanskat oli sattumalta nuo SP-2:t
biggrin.gif
Hyvät hanskat nekin mutta aivan eri tasoa kuin GP-Plussat..
Tämä GP Plus mallia 2005 on aika lailla eri hanska kuin 2006 ja eteenpäin...noissa uudemmissa ei ole enää ollut kovikesuojia samalla lailla, eikä kevlar-ompeleita kämmenpuolella, olisko nahkakin ollut eri, ja muistaakseni noin 100e 2005:sia edullisemmat (Suomen ovh).

Uudemmista hanskoista yhtä asiallisella linjalla 2006 oli muistaakseni vain GP Tech ja GP Pro. 2007 ja siitä eteenpäin en ole nähnyt kumpaakaan...

Sen verran tyytyväinen olen ollut että kun jossain vaiheessa tulee halu vaihtaa, ostan A-starsin vastaavat. Tällä hetkellä ne olisi GPTechit.

Syksyllä ostin Raision Bike Worldista 95 eurolla tommoset:
http://resources.digital-word.com/hideout....ite.jpg
Sain kinuttuu 25% alennusta ku sanoin ett Vantaan Bike Worldistä oli saanu siihen hintaan.

Suojaavuus mielestäni kohtalaisen hyvä, ei mitään huippuluokkaa.
Kädessä todella hyvin istuvat ja mukautuvat.
Ja rysyssuoja riittävän tilava ja "irti" kämmenselästä, joten ei hankaa rystysiä liikkeessäkään.

Jotku "GP" hanskat oisin muuten ostanut, mut kaikissa tahto joku muovisuoja hangata jonkun sormen jotain niveltä.

sanoi:
Tämä GP Plus mallia 2005 on aika lailla eri hanska kuin 2006 ja eteenpäin...noissa uudemmissa ei ole enää ollut kovikesuojia samalla lailla, eikä kevlar-ompeleita kämmenpuolella, olisko nahkakin ollut eri, ja muistaakseni noin 100e 2005:sia edullisemmat (Suomen ovh).

Uudemmista hanskoista yhtä asiallisella linjalla 2006 oli muistaakseni vain GP Tech ja GP Pro. 2007 ja siitä eteenpäin en ole nähnyt kumpaakaan...

Sen verran tyytyväinen olen ollut että kun jossain vaiheessa tulee halu vaihtaa, ostan A-starsin vastaavat. Tällä hetkellä ne olisi GPTechit.

Eli tuossa on sekä 2006 että 2007 Plussat...

2006
34311-3029939.jpg

2007

34311-3100523.jpg

Entä onko tämä sitten 2005 malli?  
nixweiss.gif
 Ei taideta tosin missään enää myydä??

jpplusmedium.jpg

FC-motosta saa tuota vanhaa 2006:sta karvan alle satkulla, mutta 2007 malli maksaa jo 140e+postit (allrightissa 180e). FC-motosta saa jo GP techitkin parilla sadalla, eli 2007 mallisia plussia en ole ostamassa.

Kysymys kuuluu siis, kannattaako noi 2006:set hankkia 110 eurolla? Tietysti jos nostaa budjettia tuplaksi saa Techit tai vähän vielä päälle, niin esim. Dainesen hyvät.

Tjå, minullakin on siis nimen omaan 2005-malliset GP Plussat. Alkoholin hapattama frontaalilohko tekee tepposiaan taas...
tounge.gif

Ja mlollista ostettu siis.

sanoi:

Eli tuossa on sekä 2006 että 2007 Plussat...

Entä onko tämä sitten 2005 malli?  
nixweiss.gif
 Ei taideta tosin missään enää myydä??

FC-motosta saa tuota vanhaa 2006:sta karvan alle satkulla, mutta 2007 malli maksaa jo 140e+postit (allrightissa 180e). FC-motosta saa jo GP techitkin parilla sadalla, eli 2007 mallisia plussia en ole ostamassa.

Kysymys kuuluu siis, kannattaako noi 2006:set hankkia 110 eurolla? Tietysti jos nostaa budjettia tuplaksi saa Techit tai vähän vielä päälle, niin esim. Dainesen hyvät.
Joo, juurikin noin...eli näemmä uudemmista puuttuu kevlarvahvikkeet myös päälipuolelta.

Tuossa viimeisessä kuvassa on nimenomaan 2005 malli.

Mutta en silti epäile että joku toinenkin valmistaja osaisi tehdä tarpeeksi hyvät hanskat...kunhan maksavat reilusti =)

P.S. Hauska pieni yksityiskohta noista plussista: toisen käden suojassa on teksti "one vision." ja toisessa "one goal." Sitten tarran avatessa sen sisäpuolelta paljastuu ommel: "win."

Juu.. 2005 malli mullakin tosiaan on. Tais tulla ostettua kuitenkin 2006 vuonna.
Kertokaas vielä, antaakos noi kyseiset 2005:set yhtään periksi ajan kanssa? Sovittiin tuossa alustavasti kaupat M-kokoisista IlDucen kanssa.
Tänään liikkeessä soviteltuani muita alpinen malleja, tuntui minun kokoni vaihtelevan M ja L väliltä. Esim. GP Pro oli sopiva M-kokoisena, mutta taas esim. GP tech ja GP plus 2007 olisi ollut L-kokona parempi.
crazy.gif

Juu.. 2005 malli mullakin tosiaan on. Tais tulla ostettua kuitenkin 2006 vuonna.
Kertokaas vielä, antaakos noi kyseiset 2005:set yhtään periksi ajan kanssa? Sovittiin tuossa alustavasti kaupat M-kokoisista IlDucen kanssa.
Tänään liikkeessä soviteltuani muita alpinen malleja, tuntui minun kokoni vaihtelevan M ja L väliltä. Esim. GP Pro oli sopiva M-kokoisena, mutta taas esim. GP tech ja GP plus 2007 olisi ollut L-kokona parempi.  
crazy.gif
Ei yhtään.
Ajattelin ensin kans että ne saattais venyä ja ostin SP2:t L:nä. Ne kuitenkin osoittautui aavistuksen pieniksi painaen sormenpäitä, joten valitsin nykyiset plussat XL:nä ja on just oikea koko.

Noita on kaikenlaisia, marketista saa kympillä pitkät nahkahanskat, jotka tuntuvat mukavilta.

Kertokaapa, jos jaksatte, missä kohtaa turvallisuus astuu kehiin sillä tavalla, että tarvitaan tuolaisia "ratahanskoja"? Tietysti on selvää, että jos menee turvalleen kovassa vauhdissa ja vielä pahempaa, liikenteessä, alustalla (rata/tie) ei ole merkitystä, näpit on kovilla anyway.

Aikaisemmissa ostoksissani olen keskittynyt mukavuuteen/vedenpitävyyteen. Ehkäpä ihan suotta, eikä sitä oikeata olekaan vielä löytynyt.

Kun on hyvät lämpökahvat, vedenpitävyys on sivuseikka ja pintaan nousee mukavuus/turvallisuus. Onko olemassa mukavia ja päteviä "ratahanskoja" joissa on tehty riittävät, mutta ei liialliset mukavuuskompromissit. Mitkä ovat maksimiturvalliset vuorettomat, suojiltaan ja muutenkin hyvät sekä mukavat arkihanskat?

Kun on hyvät lämpökahvat, vedenpitävyys on sivuseikka ja pintaan nousee mukavuus/turvallisuus. Onko olemassa mukavia ja päteviä "ratahanskoja" joissa on tehty riittävät, mutta ei liialliset mukavuuskompromissit. Mitkä ovat maksimiturvalliset vuorettomat, suojiltaan ja muutenkin hyvät sekä mukavat arkihanskat?
Mä oon pärjänny kaikissa tilanteissa Richan GP Top Raceilla, eli niitä voin ainakin lämpimästi suositella.

sanoi:
Itellä on hanskat kokoa medium/9, enkä huomaa että ne olis aikaa myöten yhtään löystyneet. Niitä ei kyllä ole satessa liotettu kertaakaan..

Minun käsineeni ovat tosiaan uineet viime kesän monsuuneissa useampaankin kertaan, mutta ei voi sanoa että ne olisivat viruneet (ei kyllä ole tarvettakaan.. ovat sopivat
smile_org.gif
Muotoutuivat kyllä hienosti kahvan mukaiseen muotoon. Hyvät hanssikkaat!

hra1150:lle asiantuntematon kommentti ratahanskojen mukavuudesta - ne Dainesen hanskat, mitä olen itse kokeillut, ovat selvästi A* pehmeämpää nahkaa ja tuntuvat jonkin verran mukavammilta. Hintaakin on vastaavasti enemmän. En ole kyllä kovin kattavaa ratahanskavertailua tehnyt, kun löysin nuo Alppistarat soppeli hintaan. Itse tykkään tuollaisista jämäkämmistä käsineistä, tosin vertailukohtana onkin vain lähinnä sekalaisia touring-hanskoja.

Onko arvon raadilla kokemusta näistä? Näyttävät ainakin hyviltä, mutta miten on ratakestävyys/suojaavuus?

Hintaa FC:ssä 85€ + rahti 9.90

berik-4926-sepang-gloves.jpg

Itse katselin myös noita Berikin tuotteita, mutta en jaksanut alkaa metsästää sovituspaikkaa..

Kokeilin muuten niitä mainittuja satkun Halvarssoneja BW:ssä ja istuivat mukavasti myös. Suomi-hintaansa nähden varmasti parhaimpia. Ehkä ei tosiaan ihan huippua suojiltaan, mutta varmasti hyvät hanskat kadullekin (radallekin). Kannattaa käydä niitä testaamassa.

Itsellä on SiDi R1 Racing Glove, erittäin hyvä kädessä tuuletus toimii eikä hikoa vaikka vetää kuinka sinkki tiukalla
omg.gif

Back